مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)روشهای درمان نارساخوانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)روشهای درمان نارساخوانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)روشهای درمان نارساخوانی

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-(فصل-دو)روشهای-درمان-نارساخوانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏ناتوانی های یادگیری ‏یکی از پیچیده ترین ناتوانی هایی است که در حیطه کودکان استثنایی مطرح می باشد و این پیچیدگی در تعریف، طبقه بندی، ارزیابی و آموزش افراد با ناتوانی های یادگیری نیز انعکاس یافته است. بخشی از این پیچیدگی به ماهیت این ناتوانی و حیطه های گوناگونی چون پزشکی، عصب شناسی، روان‏ ‏شناسی و علوم تربیتی مربوط است و بخش دیگر مربوط به ویژگی های افراد دارای ناتوانی های یادگیری است. در این فصل ابتدا به تعریف و طبقه بندی نارساخوانی به عنوان یکی از مهمترین و شایع ترین انواع ناتوانی های یادگیری در بین کودکان همراه با ذکر ویژگی ها و شیوع آن پرداخته می شود. همچنین مطالبی در خصوص سبک اسناد، و برنامه ایمن سازی روانی ارائه می گردد و در پایان به پژوهش های خارجی و داخلی انجام شده در این حیطه اشاره می شود.
‏نارساخوانی
‏در میان ناتوانی های یادگیری، نارساخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یکی از اساسی ترین مهارت ها در مدرسه، تشخیص کلمات است و مهارت خواندن نه تنها در امر خواندن بلکه در یادگیری سایر علوم نیز مداخله می کند. ضعف در خواندن در مهارت های دیگر خواندن مانند ادراک نیز تاثیر می گذارد و لذا نقص در خواندن چالشی بزرگ در مدارس است. ‏اصطلاح ‏ نارساخوانی ‏«دیس‏ل‏ک‏س‏یا» از ترکیب دو کلمه یونانی «dys‏» و «lexicos‏» تشکیل شده است. «dys‏» به معنای مشکل، دردناک یا نابهنجار است و «lexicos‏» به معنای «کلمه» می‌باشد.‏ بنابراین، اصطلاح دیس‏ل‏ک‏س‏یا به طور دقیق، وجود مشکلات در مورد کلمه‌ها را نشان می‌دهد‏ ‏(‏آدامز‏-Adams, M.J.
‏،۲۰۰۸‏). ‏بر مبنای تعریف ‏انجمن نارساخوانی انگلستان-British Dyslexia Association
‏«نارساخوانی ترکیبی از تواناییها و مشکلات‏ی‏ است که فرآیند یادگیری را در یک یا چند زمینه از جمله خواندن، نوشتن و هجی کردن تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال ممکن است با مشکلاتی در زمینه‌های سرعت پردازش، حافظه کوتاه‌مدت، توالی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x