مبانی نظری انواع عدالت سازمانی

مبانی نظری انواع عدالت سازمانی

مبانی نظری انواع عدالت سازمانی

مبانی-نظری-انواع-عدالت-سازمانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏۴-۱-‏۲‏ عدالت سازمانی
‏ ‏سازمان و سازمان یافتگی جزء جدا نشدنی زندگی ماست (حسین‏ ‏ زاده‏ ‏،‏ ‏ناصری‏ ، ۱۳۸۶ ، ص ۱۹‏) .
‏سازمان سیستمی‏ ‏ اجتماعی است که حیات وپایداری آن وابسته به پیوندی قوی میان اجزاء وعناصر تشکیل دهنده آن است که ادراک بی عدالتی اثرات مخربی بر روحیه کار جمعی دارد (سید جوادین ، فراحی ، طاهری عطار‏،‏۵۶‏، ص‏۱۳۸۷‏)‏ .
‏ عدالت سازمانی با رفتار عادلانه با مردم در سازمان ها رابطه دارد . همچنین می تواند به عنوان قسمتی بسیار محدود از عدالت اجتماعی باشد . مفهومی که توسط فلاسفه طی صدها سال بحث بر انگیز بوده است . عدالت سازمانی یک مفهوم مفید برای آزمایش دامنه گسترده ای از موضوعات سازمانی می باشد . چنین ادعا شده است که عدالت اولین فضیلت موسسات اجتماعی است (ساعتچی ،۱۳۸۷ ،ص ۱۶۹،۱۷۰).
‏واژه عدالت سازمانی برای اولین با توسط گرین برگ در دهه ی ۱۹۷۰ بیان گردید.فرناندس و وامله به نقل از گرین برگ بیان می دارند که عدالت سازمانی به رفتارهای منصفانه و عادلانه سازمان ها با کارکنان شان اشاره دارد (امیرخانی ، پور عزت ‏۱۳۸۷ ، ص ۲۲) ‏.
‏عدالت سازمانی متغیری است که به توصیف عدالت که به طور مستقیم با موقعیت های شغلی ارتباط دارد به کار می رود.علی الخصوص در عدالت سازمانی مطرح می شود که باید به چه شیوه هایی با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند که بصورت عادلانه ای با آنها رفتار شده است (نعامی ، شکرکن‏ ،‏۱۳۸۳‏، ص ‏۵۸) . عدالت سازمانی اصطلاحی است که‏ ‏ برای توصیف نقش انصاف که رابطه مستقیمی با محیط کار دارد‏ ‏مورد استفاده قرار می گیرد.‏ ‏مخصوصاً ،عدالت سازمانی مرتبط است با روش هایی که کارکنان تعیین می کنند که آیا با آنها در شغلشان بطور عادلانه رفتار شود و روش هایی که تعیین آنها روی متغیرهای مرتبط با کار آنها تأثیر می گذارد‏ .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x