کامپیوتر اینترنت ۵۳ (دانلود رایگان)

کامپیوتر اینترنت ۵۳ (دانلود رایگان)

کامپیوتر اینترنت ۵۳ (دانلود رایگان)

کامپیوتر--اینترنت-53-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏پـیـشـگفتـــــــــار
‏ با پیشرفت فن آوری و افزایش توان بشر در مهار کردن نیروی فوق العاده ای که در رویایی با قوانین طبیعت با آن مواجه می‌شود نسل جدید را بیش از گذشته ملزم به فراگیری علوم و فنون روز نموده است. بشر از دیر باز به دلایل مختلف نیاز به برقراری ارتباط با همنوعان خویش داشته است. از جمله دلایلی که برای برقراری ارتباط با دیگران در خود سراغ داریم،‌ نیازی است که گاها برای خروج از عالم تنهایی و یافتن یک همنوع برای تبادل امیال و آرزوهای درونی به سراغمان می‌آید. البته می‌توان گفت تمامی جنبه‌های زندگی بشر به نوعی با برقراری ارتباط با دیگران عجین شده است. از آنجا که با برقراری ارتباط با دیگران می‌توان به اطلاعات دسترسی پیدا نمود و مشخصا برای یافتن روشهای تهیه ادامه اعمال حیاتی مختلف به اطلاعات نیاز داریم،‌ می‌توان گفت مهمترین رکن و پایه اساسی زندگی بشر برقراری ارتباط با طبیعت و از جمله برقراری ارتباط با همنوعان خویش است.
‏فـصـــل اول :
‏مفاهیم پایه‌ای اینترنت و وب
‏شبکه چیست ؟‏
‏ به زبانی ساده می‌توان گفت که : شبکه (network‏) از مرتبط ساختن دو یا چند کامپیوتر با بکدیگر به وجود می‌آید. فکر اولیه مرتبط ساختن کامپیوترها به یکدیگر به سالها قبل بر می‌گردد ولی هم اکنون استفاده از شبکه و کاربردهای آن ابعادی بسیار گسترده یافته است.
‏ به هر حال کامپیوتر مستقل در شبکه،‌گره (node‏) می‌گویند. گره شبکه می‌تواند یک کامپیوتر شخصی (P.C‏) و یا یک کامپیوتر بسیار بزرگ باشد.
‏شبکه‌ها به سه دسته کلی و عمومی تقسیم می‌شوند :
‏الف )‌ شبکه های محلی LAN ‏ ( Local Area Network‏)
‏ب )‌ شبکه های شهری MAN‏ ( Metropolitan Area Network‏)
‏ج )‌ شبکه های گسترده WAN‏ ( Wide Area Network‏)
‏ شبکه‌های ذکر شده در هر رده‌ای که باشند، می‌توانند ضمن حفظ هویت خود به یکدیگر نیز متصل شوند که به این نوع ارتباط ترکیب شبکه‌ها ( Internetworking‏ ) گفته می‌شود.
‏ برای تبادل اطلاعات بین شبکه‌های مختلف که احیانا هر یک از آنها قراردادها و ساختارهای متفاوتی دارند، در دو طرف کامپیوترهایی قرار می‌گیرند که وظیفه ترجمه مبادلات را بر عهده دارند به این قبیل کامپیوترها دروازه ( Gateway‏ ) می‌گویند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x