کامپیوتر آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان)

کامپیوتر آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان)

کامپیوتر آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2 1 4 (دانلود رایگان)

کامپیوتر--آشنایی-با-نرم-افزار-starry-night-deluxe-2-1---4-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏۱
‏آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1
‏دکتر محمد تقی عدالتی و مهرداد دهرآزما
‏گروه فیزیک ‏،‏ دانشکده علوم پایه ، دانشگاه فردوسی مشهد
‏خلاصه:
‏ Starry Night‏ در واقع یک شبیه ساز آسمان است که قابلیت های زیادی دارد. با استفاده از آن می توان موقعیت هر ستاره ، سیاره ، سحابی و …‏. را در آسمان مشاهده کرد که البته کاربر می تواند خود را به جای ناظری در جاهای مختلف فضا قرار دهد و از آنجا آسمان را نگاه کند.
‏این نرم افزار قابلیت این را دارد که اگر جسم جدیدی کشف شد مثل دنباله دار، قمر و …‏. با دادن اطلاعات لازم از قبیل پارامترهای مداری ، اندازه ، قد‏ر‏ و رنگ آن جسم را در نقشه آسمان وارد کرد و مانند دیگر اجرا‏م‏ی که از قبل در نرم افزار بوده از آن استفاده کرد.
‏ازنکات جالب توجه دیگر این است که می توان تصاوی‏ر‏ تخیلی صورتهای فلکی را مشخص کرد، مثلاً در صورت فلکی ‏ج‏بار که بصورت یک شکا‏ر‏چی است را نشان می دهد بطوریکه کاربر متوجه می شود منظور از این تمثیلی که برای جبار آورده اند چیست.
‏از تواناییهای دیگر این نرم افزار این است که آسمان یک روز را می تواند بصورت فیلم نشان دهد، یعنی طلوع و غروب هر یک از ‏اجرام سماوی‏ را‏ ‏که در آن تاریخ قابل مشاهده اند را نشان می دهد.
Starry Night‏ می تواند تقریباً تمام خورشید گرفتگی ها را از سال ۱۶۰۱ تا ‏سال‏۲۵۰۰ میلادی را پیش بینی کند که دقیقاً در چه زمانی و در چه مکانی از کره زمین قابل ‏رؤیت‏ است.
‏فایل اجرایی:
‏با ورود به فایل اجرایی Starry Night Deluxe 2.1‏ قسمتهای مختلف این نرم افزار را می توانید روی صفحه مانیتور ملاحظه کنید .
File , Edit , Setting , Display , Guides , Livesky , Window , Help
Edit‏ :
‏با ورود به این قسمت و انتخاب Find‏ می توان با وارد کردن نام جسم مورد نظر جای آن را در آسمان پیدا کرد که بعد از آن می توانیم با وارد شدن دوباره به Edit‏ و انتخاب قسمت get info‏ اطلاعاتی مانند فاصله، قدر، زمان طلوع و غروب نسبت به افق ناظر، زاویه سمت‏ ،‏ ارتفاع‏ ،‏ زاویه بعد‏ ،‏ میل و …‏ را درباره آن جسم بدست آورد.
‏۲
Setting‏:
‏کاربر می تواند با ورود به این قسمت و انتخاب view location‏ خود را بجای ناظری در جاهای مختلف قرار دهد. مثلاً می تواند خود را به جای ناظری در خورشید ، ماه ، زحل و …‏ و یا در ایستگاه فضایی میر قرار دهد، حتی می تواند با انتخاب Fixed location‏ مختصات هر موقعیتی را ‏در‏ فضا بدهد و خود را بجای ناظری در آنجا قرار دهد.
‏با انتخاب زمین ( earth‏ ) نقشه کره زمین را در اختیار کاربر قرار می گیرد و کاربر می تواند هر کجای نقشه را انتخاب کند و خود‏ را‏ بجای ناظری در آن منطقه قرار دهد و سپس با کلیک کردن روی set location‏ می تواند نقشه آسمان رادر آنجا مشاهده کند.
‏در قسمت option‏ کاربر می تواند صفحه اصلی را به سلیقه خود از نظر رنگ ، سایز، نوع خط و …‏. تنظیم کند و یا می تواند در این قسمت مشخص کند که در صفحه نمایش نام سیارات ، نام ستاره ها و یا نام ‏اجرام مسیه‏ باشد.
‏در قسمت Megnitudes‏ می توان حد قدر آسمان را مشخص کرد:
Display‏:
‏با وارد شدن به این قسمت و انتخاب horizon‏ کاربر می تواند مکانی که در آنجا قرار داد ( افق ) را حذف کند و اجسامی را که هنوز طلوع نکرده و یا غروب کرده اند، که دیگر دردید ناظر نیستند رامشاهده کند.
‏از فرامین دیگر این قسمت این است که می توان مثلاً در صفحه مانیتور فقط ستاره ها یا فقط سیارات و …‏ را انتخاب کند.
Guides‏ :
‏در این قسمت می توان با کلیک کردن روی Constellations‏ محدوده صورتهای فلکی را مشخص کرد.
‏با کلیک کردن روی Onscreen Info‏ اطلاعاتی مانند محل ناظر ، تاریخ و ساعت بر حسب UT‏ ( universal Time‏ ) مشخص می کند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x