طرح درس (خودخواهی)

طرح درس (خودخواهی)

طرح درس (خودخواهی)

طرح-درس-(خودخواهی)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏نام درس ‏ ‏ ‏ ‏ ‏پایه : ‏ ‏ ‏ مدت : ۴۵ دقیقه
‏موضوع :‏ خودخواهی
‏هدف کلی :‏ آشنایی دانش آموزان با مفهوم خودخواهی
‏اهداف جزئی :‏ دانش آم‏و‏ز‏ان‏ بعد از پایان درس باید :
‏دانستنی ها :
‏بداند عاقبت تنبلی چه خواهد شد .
‏زیانهای خودخواهی چیست .
‏چگونه همه باید با هم ارتباط داشته باشند.
‏مهارت :
‏فراگیر بداند تنبلی و خودخواهی چگونه بر روابط او با دیگران تاثیر خواهد گذاشت .
‏نگرش:
‏نسبت به برقراری ارتباط صحیح با دیگران علاقه و رغبت نشان دهند.
‏زیانهای خودخواهی را بدانند و به عنوان یک رفتار نکوهش شده آن را فراگیرند.
‏اهداف رفتاری :
‏فراگیر یاد می گیرد که تبلی و خودخواهی باعث می ‏شود او با دیگران هیچگاه نتواند ‏رابطه ای دوستانه داشته باشد .
‏فراگیر یادمی گیرد هرکس خودش باید کارهای شخصی اش را انجام دهد و هیچ کاری را به عهده دیگران نگذارد .
‏رفتار ورودی :‏ ‏دانش آ‏موز قبل از ورود به درس :
‏بدیهای تنبلی و خودخواهی را تا حدی می داند.
‏می داند هرکس خودش باید کارهی شخصی اش را انجام دهد.
‏می داند ممکن است تنبلی بر روابط او با دیگران تاثیر منفی می گذارد .
‏ارزشیابی تشخیصی ‏:
‏از روی داستان یک ‏ب‏ار بخوانند .
‏پرسیدن چند پرسش مثل :
‏آیا ما تنبلی را دوست دارید ؟
‏آیا خودخواهی عمل پسندیده ایی ست ؟
‏آیا شما دوست دارید دستانتان از شما ناراحت شوند؟

‏فعالیت شاگردان
‏زمان
‏وسایل
‏روش
‏فعالیت معلم
‏دانش آموزان به سوالات پاسخ می دهد و یکی از دانش اموزان داستان را ‏ ‏می خواند
‏۳
‏…………
‏پرسش و پاسخ
‏کارهای مقدماتی‏ ‏:‏ ‏سلام و احوال پرسی، حضور و غیاب، بررسی‏ ‏وضعیت روحی و جسمانی دانش آموزان و خواندن داستان
‏ فراگیران جواب می دهند که رفتارهای خوب کدامند و رفتارهای بد دام، و در مورد آنها توضیح می دهند.
‏۵
‏پوشش چست بر تابلو
‏توضیعی و پرسش و پاسخ و همکاری
‏ایجاد ا‏ن‏گیزه و آمادگی‏ ‏: ‏برای آمادگی تصاویری از چندرفتارخوب وبد به دانش آموزان نشان می دهیم و ازآنها می خواهیم به صورت گروهی ‏و‏ انفرادی در مورد تصاویر توضیح دهندوبگویندکدامیک از رفتارهابهتراست‏.
‏گوش می دهند‏.
‏۲
‏……….
‏سخنرانی
‏تعیین هدف:‏به دانش آموزان یادمیدهیم ‏که موضوع داستان درمورد‏خو‏دخواهی ‏وعادت بدتنبلی است واینکه چه تاثیری در روابط فردبادیگران خواهدگذاشت
‏دانش آمو‏زان با ذوق و شوق خاصی با اجرای ن‏مایش می پردازند و به پرسش های معلم پاسخ و هرکسی بتواند با تقلید صدا، صدای حیو‏ا‏نات ‏را اجرا و به زبان حیوانی داستان را تعریف کند‏.‏
‏۵
‏کارت تصویر نقاشی
‏نمایشی توضعی ، پرسش وپاسخ
‏ارئه محتوا:‏ ‏پس ازایجاد انگیزه شکلهایی از چندنوع رفتاخوب وبد به فراگیران نشان می دهیم و از آنهاسوالاتی می پرسیم ‏که‏ در رابطه با تصاویر کدام ‏رفتار خوب و بیانگریک شخصیت مناسب و کدام رفتار رشت وناپسند است وباعث می شود که دوستانمان از م‏ادور بشوند پس از شنیدن پاسخ فراگیران و اظهارنظ‏ر آنها ‏شروع ب‏ه‏ تعریف داستان می کنی‏م و برخی قسمت راازدانش آموزان‏ ‏می خواهیم به صورت نمایش اجرا کند و بعضی از قسمت ها‏ی‏ داستان را با استفاده از کارت تصاویر نشان می دهیم حد فاصل قسمت های مختلف داستان ‏از دانش اموزان اظهارنظر می خواهیم ‏ک‏ه مثلاً ‏ا‏دامه متن در این داستان ‏چه خواهد شد یا اینک‏ه اگر شما بجای فلان شخصیت بودید چه عکس العملی نش‏ا‏ن خواهید داد .
‏فعالیت معلم
‏روش
‏وسایل
‏زمان (دقیقه)
‏فعالیت شاگردان
‏خلاصه و نتیجه گیری :‏ ‏از دانش آموزان می خواهیم به صورت گروهی و با همکاری یکدیگر خلاصه ایی از درس و داستان را بیان کنند.و نتیجه گیری کنند از این موضوع داستان چه درسی می گیرند ‏و نتیجه ایی می گیرند.
‏توضیعی
‏……..
‏۳
‏تعیین و تکلیف :‏ ‏از دانش اموزان خواسته می شود چند‏ ‏رفتار‏ ‏خود‏ ‏پسندانه‏ ‏ درمحیط کلاس ومدرسه رانام ببرند.
‏دانش آموزان بگویند که چه رفتاری در بین انها باعث می شود که دوستانشان را از دست بدهند .
‏توضیعی
‏……….
‏۲
‏ارزشیابی پایانی :
‏خودخواهی و تنبل چه اثریدر بین اطرافیان بوجود می آورد ؟
‏بدترین رفتار از نظر شاگردان چیست ؟
‏آیا شما دوست دارید با یک فرد خودخوا و یا تنبل دوست شوید ؟ چرا ؟
‏پرسش و پاسخ
‏………..
‏۵

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x