طرح درس بخوانیم درس پرچم دوم دبستان

طرح درس بخوانیم درس پرچم دوم دبستان

طرح درس بخوانیم درس پرچم دوم دبستان

طرح-درس-بخوانیم-درس-پرچم-دوم-دبستانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏گام اول: مشخصات کلی طرح درس
‏ نام درس: فارسی بخوانیم پایه: دوم موضوع درس: پرچم تهیه کننده:
‏۱-اهمیت پرچم ۲- موارد استفاده و کاربرد پرچم ۳- رنگ های پرچم ۴- پرچم سایر کشورها ۵- استقلال کشور
‏عناوین فرعی رئوس مطالب
‏ ویژگی های عمومی فراگیران
‏توانایی ذهنی دانش آموزان
‏وضعیت اقتصادی و اجتماعی دانش آموزان
‏سن دانش آموزان
‏توانایی کسب شناخت را تا سطح ارزشیابی ، کسب مهارت را تا سطح اجرای مستقل و کسب عاطفه را تا سطح تعهد نسبت به ارزش ها دارند.
‏ 
‏کارگر۳۰ درصد
‏کشاورز ۴۰ درصد
‏کارمند ۳۰ درصد
‏۸ تا ۹
‏ 
‏ ‏گام دوم: تحلیل و تنظیم هدفهای آموزشی
‏اهداف جزیی درس
‏اهداف کلی درس
‏۱-با رنگهای مختلف پرچم آشنا شود.
‏۲- به جایگاه هرکدام از رنگهای پرچم پی ببرد.
‏۳-با پرچم بعضی از کشورهای دیگر آشنا شود.
‏۴-با موارد استفاده از پرچم آشنا شود.
‏۵- بتواند با کاغذ رنگی پرچم کشورش را بسازد.
‏۶-تقویت روخوانی و روان خوانی.
‏۷-آشنایی با برخی کلمات که در جاهای مختلف معانی مختلفی دارند.
‏۸-تقویت قدرت گفتگو و تبادل نظر با دیگران.
‏۹-ایجاد روحیه نشاط از طریق اجرای نمایش.
‏۱۰- ایجاد علاقه و انگیزه به کتاب و کتاب خوانی.
‏آشنایی با پرچم و اهمیت آن

‏اهداف رفتاری
‏۱-موارد استفاده از پرچم را بیان می کند( درک و فهم)
‏۲رنگ های پرچم و نشانه ها و نماد آن ها را توضیح می دهد. (درک و فهم)
‏۳-‏ ‏در باره اهمیت پرچم با یکدیگر گفتگو می کنند. ( تجزیه و تحلیل )‏
‏۴-با پرچم سایر کشورها آشنا می شود. ( دانش )
‏حیطه شناختی
‏۱-نسبت به پرچم کشورش ابراز علاقه می کند.( ارزش گذاری)
‏۲-پرچم را نشانه ی استقلال کشورش می داند. ( ارزش گذاری )
‏حیطه عاطفی
‏۱-با کاغذ رنگی پرچم کشورش را می سازد. ( اجرای مستقل)
‏۲-با دوستان خود به بحث و تبادل نظر می پردازند.
‏حیطه روانی- حرکتی
‏ گام سوم تحلیل موقعیت آموزشی
‏فعالیت های دانش آموز
‏فعالیت های معلم
‏۱-سلام
‏۲-پاسخ دادن
‏۳-همکاری با سایر اعضای گروه
‏۴-گوش دادن و توجه به معلم
‏۵-انجام تکالیف
‏۶- حفظ نظم در حین انجام فعالیت ها
‏۱-سلام احوال پرسی
‏۲-حضور و غیاب
‏۳-دقت در وضع جسمی و روانی افراد
‏۴-فراهم آوردن امکانات لازم
‏۵-کمک و نظارت بر فعالیت های گروهی
‏۶- نشان دادن پرچم سایر کشورها
‏۷-ارائه تدریس
‏۸-دادن تکلیف
‏ گام چهارم: تحلیل و تعیین محتوا و روشهای تدریس و وسایل کمک آموزشی
‏مفاهیم کلیدی
‏مدل کلاس و نحوه ی تعامل و گروهبندی
‏محتوای آموزشی و مواد آموزشی
‏رسانه ها و وسایل آموزشی مورد نیاز
‏روش تدریس
‏استقلال- صلح
‏ 
‏دایره ای
‏کتاب درسی بخوانیم و بنویسیم.
‏کتاب- پرچم ایران ‏–‏ پرچم سایر کشورها-
‏بحث گروهی

‏گام پنجم : تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی
‏۱-ارزشیابی از درس قبل
‏۲-پرسش از رنگ های پرچم ایران
‏ارزشیابی ورودی
‏۱-اهمیت پرچم را بیان کنید.
‏۲- پرچم ایران چه رنگهایی دارد و هرکدام نشانه ی چیست؟
‏ارزشیابی تکوینی
‏۱-پرچم یک کشور نشانه ی چیست؟
‏۲-هرکدام از رنگ های پرچم ایران نشانه ی چیست؟
‏ارزشیابی پایانی

‏ گام ششم: تعیین تکلیف تکمیلی
‏مطالب گفته شده را مرور کرده و اشکالات احتمالی را برطرف کرده.
‏جمع بندی مطالب درس
‏ 
‏از بچه ها می خواهیم برای جلسه بعد پرچم ایران را بسازند و به کلاس بیاورند.
‏تکالیف مربوطه در کتاب بنویسیم را انجام بدهند.
‏تعیین تکلیف
‏ 

‏ 

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x