درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: چرا رودها اهمیت دارند؟

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: چرا رودها اهمیت دارند؟

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: چرا رودها اهمیت دارند؟

درس-پژوهی-تعلیمات-اجتماعی-چهارم-ابتدایی-چرا-رودها-اهمیت-دارند؟

توضیحات:
طرح درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی با عنوانچرا رودها برای ما اهمیت دارند؟، در قالب فایل Word و در حجم ۲۴ صفحه.

اعضای گروه درس پژوهی :
۱- مدیر گروه – تایپ
۲- مدرس
۳- منتقد تدریس
۴- عکاس و فیلمبردار
۵- ناظر
۶- همکاری در تهیه طرح درس

بخشی از متن:
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی   در مدرسه ….. شهرستان ….اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت ۷ نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.
از آن جا که مسأله آموزش کودکان در پایه‌های ابتدایی نیازمند استفاده از شیوه‌های متفاوتی می‌شود و هم چنین و محتوای درسی از مجموعه‌ای از مهارت‌ها (مشاهده کردن، پیش‌بینی کردن، بررسی فرضیه و …) و معلومات سازماندهی می‌شود که در نهایت کودکان را به بروز کنش عقلانی معطوف به نتایج مشهود و فهم عمیق دانش‌ها و ارزش‌ها سوق می‌دهد. لذا چالش‌های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می‌توانیم در تدریس دروس مرتبط به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش‌آموزان بفهمانیم. پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی آن، نهایتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد.

دانلود فایل

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: دریاها و دریاچه های ایران

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: دریاها و دریاچه های ایران

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی: دریاها و دریاچه های ایران

درس-پژوهی-تعلیمات-اجتماعی-چهارم-ابتدایی-دریاها-و-دریاچه-های-ایران

توضیحات:
طرح درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی با عنوان دریاها و دریاچه های ایران کدامند، در قالب فایل Word و در حجم ۲۴ صفحه.

اعضای گروه درس پژوهی :
۱- مدیر گروه – تایپ
۲- مدرس
۳- منتقد تدریس
۴- عکاس و فیلمبردار
۵- ناظر
۶- همکاری در تهیه طرح درس

بخشی از متن:
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما نه هدف اولیه آن.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x