دانلود گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور

دانلود دانلود گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور

دانلود-گزارش-کارآموزی-کارخانه-آسفالت-نیشابور

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور،
در قالب word و در ۶۵ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه و آشنایی با محل کارآموزی
کارخانه آسفالت نیشابور
تولید آسفالت
مصالح سنگی
قیر
تهیه آسفالت
آسفالت راه و جاده
اجرای لایه های آسفالت
پخش آسفالت
کوبیدن لایه های آسفالت
انبار مرکزی شهرداری
طرز تهیه بتن
ویبره کردن بتن
روند اجرایی کارهای ساختمانی
فونداسیون
کفراژبندی
آرماتور بندی
اندود دیوار (خاک گچ یا کاه گل)
فلسفه وجود کاه در خاک گچ
اندود گچ (سفید کاری)
کاشی کاری
کیفیت کاشی
نحوه سرامیک کاری
شیب بندی پشت بام
مقاطع تیپ و جزئیات اجرایی کانیو و کانال
واحد عمران شهرداری نیشابور
متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری آب های سطحی نیشابور

بخشی از توضیحات:
کارخانه آسفالت نیشابور:
من حدود ۶ روز از کارآموزی خود را در کارخانه آسفالت نیشابور بودم که به صورت پراکنده بود و مراحل تهیه آسفالت را در زیر توضیح داده ام.

تولید آسفالت:
آسفالت از اختلاط قیر و مصالح سنگی به دست می آید. آسفالت انواع مختلف دارد و از آن برای ساختن لایه های رویه، اساس و زیراساس روسازی راه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.

تصویر مراحل تهیه آسفالت:
مصالح سنگی:
مصالح سنگی آسفالت شامل مصالح سنگی درشت دانه و ریزدانه و گرد سنگ یا فیلر می باشد. فیلر به مصالحی گفته می شود که از الک شماره ۲۰۰ عبور کند و باید عاری از مواد رسی و آلی باشد.
مهم ترین نقش فیلر در آسفالت افزایش عمر روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر آب است. و اما مصرف بیش از اندازه فیلر، سبب کاهش تخلل، افزایش مقاومت در برابر تراکم و کاهش استقامت مصالح می شود.
قیر:
مقدار قیر آسفالت تابع خصوصیات و دانه بندی مصالح سنگی انتخاب می شود. مصرف قیر بیش از حد علاوه بر کاستن از استقامت آسفالت باعث کاهش مقاومت برشی آن می شود و این سبب می شود سطح روی جاده در اثر نیروی رانش چرخ های وسایل نقلیه سنگین تغییر شکل داده و موج بر  دارد.  
تهیه آسفالت:
در این کارخانه تهیه آسفالت به صورت متناوب است. در این کارخانه مقدار معینی از مصالح سنگی پس از توزین وارد مخلوط کن شده و پس از آن که به آن مقدار لازم قیر اضافه شد، مصالح سنگی با قیر اندود شده و سپس آسفالت به دست می آید و آسفالت به دست آمده را در کامیون های حمل آسفالت به طور پیوسته ریخته می شود. 


کارخانه آسفالت از چند قسمت اصلی تشکیل شده که عبارتند از: سیلو های مصالح سنگی سرد، سیستم تسمه نقاله یا نوار مادر، کوره خشک کننده، سیستم گردگیر، سرند های لرزنده، سیلوهای مصالح سنگی سرد، مخازن قیر، مخزن فیلر تکمیلی و مخلوط کن.

مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت به صورت اندازه های مجزا در سیلوهای هرمی شکل انبار شده و نگهداری می شوند. این سیلوها که به سیلوهای مصالح سنگی سرد موسوم هستند دارای دریچه های مخصوصی می باشند که با تنظیم آن ها می توان مقدار و دانه بندی مصالح سنگی خارج شده از آن ها را کنترل کرد. مصالح سنگی خارج شده ازاین سیلوها توسط تسمه نقاله و بالا برنده ها به داخل خشک کن هدایت می شوند. خشک کن دو عمل مهم یعنی خشک کردن مصالح سنگی و گرم کردن آن ها را انجام می دهد. هر اندازه رطوبت مصالح بیشتر و درجه حرارت محیط پایین تر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مصالح سنگی کاملاً خشک و گرم شود و دمای آن به ۱۳۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد برسد.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x