دانلود پژوهش آجر سبک

دانلود دانلود پژوهش آجر سبک

دانلود پژوهش آجر سبک

دانلود پژوهش آجر سبک

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۴ کیلو بایت
تعداد صفحات ۲۵
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده :

آجر یکی از پرمصرف ترین مصالح بنایی در ایران است . از آنجا که آجر معمولی وزن زیادی دارد باعث سنگین شدن ساختمان و در نتیجه آسیب پذیری آن در برابر نیروهای زلزله می شود . سعی بر این است که با کاهش چگالی آجر علاوه بر سبک کردن ، خصوصیات عایق حرارتی آن نیز بهبود یابد . یکی از موادی که به عنوان افزودنی تخلخل زا به مواد اولیه آجر اضافه می شود فوم پلی استایرن است.

برای آنکه مقاومت فشاری و جذب آب آجر سبک در حد قابل قبول برای آجرنما باقی بماند ، مقدار افزودنی فوم پلی استایرن باید حدود ۱ درصد باشد . با افزودن ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک آجرپزی ، چگالی بدنه به ۹۸/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب و مقاومت فشاری به ۹۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و جذب آب به ۲۵ درصد وزنی رسید . چنین‌آجری به عنوان آجر معمولی باربر قابل استفاده است. با افزودن ۲ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک ، چگالی بدنه به حدود ۹/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب کاهش یافت ، در حالی که مقاومت فشاری به حدود ۶۹ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع رسید . این نوع‌آجر را می توان به عنوان‌آجر معمولی غیرباربر استفاده نمود . هدایت حرارتی آجرهای سبک ساخته شده به ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن ، ۳۶/۰ وات بر متر بر درجه سانتیگراد به دست آمد که در مقایسه با‌آجرهای معمولی به میزان یک سوم کاهش یافته است .

تحقیقات انجام شده در سایر کشورها

هوادار کردن با پلاستیک ها یکی از روش های سبک سازی آجر و بلوک های سفالی درکشورهای صنعتی است. روش سبک سازی با فوم پلی استایرن دارای حق امتیازی به نام پروتون است که درآن از فوم پلی استایرن برای ایجاد تخلخل درشت استفاده می شود]۲[.

برخی از کارخانه های تولید آجر از فوم پلی استایرن پیش ساخته استفاده می کنند ولی برای انبوه، دارا بودن سیستم تولید فوم، اساسی است.(شکل ۱)

تهیه و نگهداری فوم پلی استایرن مشمول برخی اندازه گیری های مطمئن است که دستورالعمل آن به وسیله مراجع مشاور، کمپانی های بیمه و اداره های آتش نشانی تهیه شده است. چنین ملاک هایی باید هنگام طراحی درنظر گرفته شود. ماده خام، چگالی انبوهی تقریباً kg/m3 700 دارد و در بشکه های ۱۲۵ کیلو گرمی یا کارتن مقوایی یک تنی عرضه می شود. استایروپور ۵۰۰ P یک نام تجارتی نمونه وار است. بشکه ها و کارتن ها را می توان به ترتیب تقریباً ۶ ماه و ۴ هفته نگهداری کرد، بدون آنکه از مواد افزودنی هواساز چیزی را از دست بدهند]۲[.

پلی استایرن منبسط شده در ۱۰۰ تا ۷۰۰ درجه سلسیوس تجزیه حرارتی می شود، بدون آنکه خاکستری بر جای گذارد. گازهای استایرن و بنزن که در فرآیند آزاد می شوند.

WORD ص۲۵

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x