دانلود پاورپوینت RCM

دانلود پاورپوینت RCM

دانلود پاورپوینت RCM

دانلود-پاورپوینت-rcmلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۷ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
RCM
مقدمه
استراتژی فعلی دنیای پیشرفته صنعتی برپایه تولید و نت با عیوب صفر (Zero Defects)، از کارافتادگی صفر (Zero Breakdowns) و حوادث صفر (Zero Accidents) می‎باشد . برای رسیدن به این اهداف، دو استراتژی عمده نت وجود دارد : TPM , RCM
اکثر کارخانجات تولیدی و خدماتی خط مشی و سیاست کلی خود را هر ساله تدوین و ارائه می‌نمایند، ولی عموما برنامه خاص نت در راستای آن سیاست‌ها را ارائه و به مورد اجرا ء نمی‌گ ذا رند. استراتژی RCM نتایج و دستاوردهای مختلفی بدنبال خود دارد که با اجرا ء ودستیابی به نتایج آن می‌توان در راستای اهداف و سیاست‌های کلی شرکت, حرکت نمود.
RCM مقدار نت مناسب برای رسیدن به حد ا کثر توانایی و قابلیت ا ط مینان ذاتی تجهیزات را براساس شرایط ‎ کاری مربوطه مشخص می‌کند . به عبارت دیگر برای تجهیزات مشابه و در شرایط ‎ کاری مختلف, نیازهای متفاوتی تعیین و مشخص می‌نماید, که این برخلاف روشی است که در حال حا ض ر در بسیاری از کارخانجات بکار گرفته می‌ ش ود.
موانع اصلی اجراء و بکارگیری موفق RCM ، زمان و تلاش مورد نیاز, طرز فکر نفرات نت و دیدگاه سنت‌گرایی آنها می‌باشد .
ایده و مفهوم RCM در مقاله گروه نگهداری و تعمیرات بوئینگ ۷۴۷ در سال ۱۹۶۸ تحت عنوان ” برنامه ارزیابی نگهداری و توسعه ” ارائه گردید. این برنامه بنام MSG 1 نامگذاری گردید. در سال ۱۹۷۰ نسخه اصلاح شده این مقاله تحت عنوان MSG 2 بنام “برنامه‌ریزی عملیات نگهداری و تعمیرات سازمان هواپیمایی و سازنده “منتشر شد. در سال ۱۹۷۹ سازمان حمل و نقل هوایی پس از بازنگری مقاله MSG 2 ، آنرا در سال ۱۹۸۰ تحت عنوان ” برنامه‌ریزی عملیات نگهداری و تعمیرات سازمان هواپیمایی و سازنده ” بنام MSG 3 ارائه نمود. برنامه MSG 3 برای هواپیماهای سری ۷۵۷ و ۷۶۷ بکار گرفته شد. در سال ۱۹۸۱ سازمان دفاع امریکا پس از مطالعه دقیق و بازنگری MSG 2 ، آنرا تحت عنوان ” نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان ” ارائه نمود. از این روش درتولید محصولات نظامی در نیروی دریایی امریکا استفاده شد.
مروری بر تحقیقات گذشته

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x