دانلود مقاله کارخانه قند

دانلود مقاله کارخانه قند

دانلود مقاله کارخانه قند

دانلود-مقاله-کارخانه-قندلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏۱
‏۲
‏تاریخچه کارخانجات قند از بدو تاسیس:
‏اولین کارخانه قند کشور حدود ۱۱۰ سال پیش به همت میرزا علی خان امین الدوله از کشور بلژیک خریداری و در کهریزک نزدیکی تهران نصب گردید . این واحد یکی از اولین کارخانه های بوجود آمده در ایران بود که در آن زمان با مخالفت های زیادی روبرو و بعلت بعضی از مسائل تجارتی و ورود قند وشکر از خارج و کارشکنی عده ای از سیاستمداران روز که منافع خود را در خطر می دیدند مورد بهره برداری قرار نگرفت . در سال ۱۳۱۱ کارخانه قند کهریزک مجددا توسط کارشناسان آلمانی کمپانی ولف ماگدبورگ بازسازی و با ظرفیت ۱۲۰ تن چغندر در شبانه روز شروع بکار نمود .
‏از سال ۱۳۱۰ تا۱۳۳۰ تعداد ۸ کارخانه دولتی شروع به فعالیت نمودند . کارخانه قند کرج در سال ۱۳۱۱ تاسیس وکارخانه قند ورامین که از سال ۱۳۱۳ تا۱۳۱۷ پنج دوره بهره برداری چغندر داشته است و بعلت پائین بودن عیار چغندر و مسائل دیگر مانند پنبه کاری در منطقه تبدیل به تصفیه خانه گردید و ماشین آلات قسمت خام آن جهت توسعه کارخانه قند مرودشت مورد استفاده قرار گرفت . کارخانه قند شاهی سابق پس از سه دوره بهره برداری ۱۳۱۳ تا۱۳۱۵ بعلت پائین بودن عیار و ضایعات زیاد تعطیل وماشین آلات آن به کارخانه قند شازند اراک منتقل شد. کارخانجا ت قند اسلام آباد غرب – ‏ مرودشت –‏ آبکوه –‏میاندوآب و در سال های ۱۳۲۹ تا۱۳۳۰ دو کارخانه قند ارومیه و تربت حیدریه تاسیس گردیدند ،تا این تاریخ کلیه کارخانجات قند بجز کهریزک از کمپانمی اشکودا چکسلواکی خریداری وتوسط متخصصین آن کشور نصب گردیده اند .
‏۱
‏۲
‏از سال ۱۳۳۰ تا۱۳۳۵ سه کارخانه قند فسا و چناران وبردسیر کرمان بظرفیت ۳۵۰ تن از کمپانی بوکاولف آلمان خریداری و نصب گردید . در طول برنامه عمرانی دوم سال های ۱۳۳۵ تا۱۳۴۱ برای اولین بار اجازه تاسیس کارخانجات قند به بخش خصوصی داده شد و اولین کارخانه بخش خصوصی کارخانه قند فریمان از کمپانی سکوپ لهستان خریداری و در سال ۱۳۳۸ تاسیس گردید و متعاقب آن کارخانه های قند اصفهان از کشور فرانسه ، قند کوار از انگلیس ، شیروان از لهستان . قهستان از بلژیک و کارخانه های قند امام شهر و بیستون از آلمان غربی تاسیس گردید . اولین کارخانه نیشکر هفت تپه توسط کمپانی استورک هلند در سال ۱۳۳۸ تاسیس شد و بهره برداری از نیشکر را آغاز نمود .
‏تصفیه خانه قند اهواز در این دوره تاسیس ومشغول بهره برداری گردید ، در طول برنامه عمرانی سوم سال ۱۳۴۲ تا۱۳۴۶ تعداد ده کارخانه احداث گردید ، کارخانه های قند شیرین خراسان از لهستان ، هکمتان از کشور آلمان ، نیشابور از هلند ، ممسنی ویاسوج از بلژیک ، نقش جهان و خوی و کردستان از لهستان ، قزوین و اقلید از آلمان تاسیس گردیدند . و در طول برنامه عمرانی چهارم و پنجم (۱۳۴۷تا۱۳۵۶) تعداد پنج کارخانه دیگر در مرحله اول کارخانه های قند پیرانشهر و شهر کرد و تربت جام از کشور بلژیک تاسیس گردیدند ودر مرحله دوم کارخانه قند جوین از لهستان تاسیس و در سال های بعد کارخانه نیشکر کارون بظرفیت ۲۰۰۰۰ تن در شبانه روز توسط کمپانی استورک هلند و دو کارخانه مغان و دزفول بطرفیت هر کدام ۵۰۰۰ تن توسط لهستان و چکسلواکی تاسیس شده اند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x