دانلود مقاله کاربرد کالریمتری در شیمی

دانلود مقاله کاربرد کالریمتری در شیمی

دانلود مقاله کاربرد کالریمتری در شیمی

دانلود-مقاله-کاربرد-کالریمتری-در-شیمیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏کاربرد ‏کالریمتری‏ در شیمی
‏کالری‌سنجی‏ یا ‏کالریمتری‏ (به ‏انگلیسی‏: Calorimetry‏) یکی از روش‌های آزمایشگاهی است که در ‏شیمی‏ کاربرد فراوان دارد. در این روش با تعیین مقدار ‏گرمای‏ انتقال یافته از ‏سامانه‏ به محیط یا برعکس ویژگی‌های دیگر مواد را تعیین می‌کنند. از جمله کاربردهای کالری‌سنجی در تعیین ‏ظرفیت گرمایی ویژه‏ ‏دمای گذار فاز‏ تغییرات ‏آنتالپی‏ برای مواد ‏معدنی‏ و یا ‏آلی‏ از جمله ‏پلیمرها‏ می باشد.
‏ ‏دستگاه‏ی‏ کالریمتر‏:
‏ است که برای گرما سنجی، اندازه گیری دمای واکنش های شیمیایی و تغییرات فیزیکی و همچنین ظرفیت گرمایی ویژه از آن استفاده می شود. ریشه واژه کالریمتر لغت لاتین کالر به معنی گرماست. کالریمتر های اسکن تفاضلی، کالریمتر های ایزوترمال (هم دما)، کالریمتر های تیتراسیون و کالریمتر های افزایش دهنده آهنگ واکنش از معمول ترن انواع کالریمترها هستند. کالریمتر های ساده تنها متشکل از یک ترمومتر (دما سنج) متصل به ظرف فلزی پر از آب است که در بالای محفظه احتراق قرار دارد.
‏۲
‏برای پیدا کردن آنتالپی تغییرات هر مول ماده A‏ در واکنش با B‏، مایعات به داخل کالریمتر ریخته شده و دمای اولیه و پایانی (پس از پایان واکنش) را یادداشت می کنیم. ضرب تغییرات دما با جرم و ظرفیت گرمای ویژه مایع به ما میزان انرژی خارج شده در طول واکنش (با فرض گرمازا بودن واکنش) را می دهد. تقسیم تغییرات انرژی به تعداد مولها

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x