دانلود مقاله ورزش و جامعه پذیری

دانلود مقاله ورزش و جامعه پذیری

دانلود مقاله ورزش و جامعه پذیری

دانلود-مقاله-ورزش-و-جامعه-پذیریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏ورزش و جامعه پذیری
‏چه کسانی بازی می کنند و برای آن ها چه اتفاقی می افتد؟
‏جامعه پذیری موضوع محبوب امروزه در بحث های ورزشی است. دلیل پرسش هر کدام از سؤال های زیر علاقه مندی به ورزش و مسائل جامعه پذیری است.
‏چرا بعضی از مردم از ‏روی تعصب به بازی کردن و تماشا کردن ورزش علاقه مندند. در حالی که به نظر می رسد دیگران توجهی به ورزش ندارند؟
‏چه وقت و چرا مردم بازی کردن ورزش های رقابتی را متوقف می کنند و با این کار برایشان چه اتفاقی می افتد؟
‏اثر ورزش کردن بر روی زندگی، شخصیت، رفتار، افکار ، ارتباطات و شغل مردم چیست؟
‏خیلی از ما در جامعه ی ورزشی ، تحقیقاتی را برای یافتن پاسخ یکی از این سؤال ها یا بیشتر آنها می دهیم. پاسخ این تحقیقات ما را به جهت های مختلفی می رساند و به معیارهای نظری بستگی دارد که در جهت راهنمایی افکارمان درباره ورزش و مشارکت آن بکار برده می شود. اثر پرسکتیو نظری در ابتدای این فصل بحث خواهد شد. بعد از آن به سه موضوعی که در مرکز بحث های ورزش و جامعه پذیری هستند رسیدگی می کنیم.
‏مرحله ی درگیر شدن و درگیر ماندن در ورزش.
‏۲
‏مرحله ی تغییر یا پایان دادن مشارکت به ورزش.
‏تأثیر درگیر بودن در ورزش.
‏در ارتباط با این موضوعات، توضیح خواهیم داد که چگونه سؤال های قبلی در جامعه ورزشی را لیست کردند و پاسخ داده اند. زمانی که این فص را خواندید خواهید دید که پاسخ بیشتر آنها ناقص و خیلی دیگر بسیار پیچیده اند که بحث درباره ی آنها به فصل بعد موکول خواهد شد.
‏در پایان این فصل، اطلاعاتی راجع به پیشنهادهای جدید به جامعه پذیری است، اساس این پیشنهادها برای نظریه ی انتقادی است که تأکید می کند جامعه پذیری مرحله ی، ارتباطی و فرهنگی نسبت به مرحله ی فردی و شخصی است.
‏جامعه پذیری چیست؟
‏جامعه پذیری مرحله ی عملی یادگیری و رشد اجتماعی است. و زمانی رخ می دهد که ما با یکدیگر روابط متقابل داشته باشیم و از جامعه ای که در آن زندگی می کنیم آگاه باشیم. این امر مستلزم شکل گیری در مورد این عقیده است که ما که هستیم. و چه چیزی در زندگی ما مهم است. مطلقاً ما یادگیرنده های بی اراده ای در مراحل جامعه پذیری نیستیم. ما عملاً در جامعه پذیریمان مشارکت داریم. زمانی که تأثیر‏
‏ می گذاریم بر روی کسانی که بر روی ما تأثیر می گذارند. ما عملاً آنچه را که‏
‏ می بینیم و می شنویم‏ ‏تفسیر‏ می ‏کنیم.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x