دانلود مقاله نفت خام

دانلود مقاله نفت خام

دانلود مقاله نفت خام

دانلود-مقاله-نفت-خاملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نفت خام به انگلیسی Crude Oil ‏و به روسی Naphra
‏نامیده می‌شود که درحالت طبیعی به صورت مایع بوده و رنگ آن قهوه‌ای زرد مایل به سیاه است و دربرابر نور انعکاسی ، رنگ سبز بخصوصی از خود نشان می‌دهد
‏مشخصات نفت
‏نفت خام به جهت وجود ترکیبات گوگرد بوی نامطلوبی دارد. بخش اعظم نفت خام از هیدراتهای کربن تشکیل شده و مقدار کمی عناصر دیگر نیز به آن مخلوط می‌گردد، که این عناصر در زیر با درصدشان نشان داده شده‌اند.
‏عنصر حداقل درصد وزنی حداکثر درصد وزنی
‏کربن ۸۲.۲ ۸۷.۱
‏هیدروژن ۱۱.۸ ۱۴.۷
‏گوگرد ۰.۱ ۵.۵
‏اکسیژن ۰.۱ ۴.‏۵
‏نیتروژن ۰.۱ ۱.۵
‏جدول ازسلی (۱۹۸۵)
‏دراین جدول عناصر دیگری مانند وانادیوم ، نیکل و اورانیوم با درصد وزنی حداکثر ۰.۱ در ترکیب نفت خام موجود هستند. بعلاوه در خاکستر نفت خام آثاری از عناصر C r ‏، Cu ‏، Pb ‏، Mn ‏، Sr ‏، Ba ‏، Mo ‏، Mg ‏، Ca ‏، Ti ‏، Al ‏، Fe ‏و Si ‏یافت می‌شود که بعضی از عناصر بالا مانند V-Ni-U ‏احتمالا در رابطه با عنصر ارگانیکی اولیه (مادر) بوجود آمده و بعضی دیگر از عناصر مشخصات ژئوشیمیایی سنگ دربرگزیده را نشان می‌دهند.
‏قابل ذکر است که آثاری از نمک ، آب و سولفید هیدروژن نیز درنفت خام مشاهده می‌شوند.
‏خواص فیزیکی نفت خام
‏ویسکوزیته
‏همانطور که نفت خام ممکن است با دخالت عواملی به رنگهای زرد ، سبز ، قهوه‌ای ، قهوه‌ای تیره تا سیاه مشاهده گردد، لذا ویسکوزیته متغیر را برای آنها خواهیم داشت. بنابراین نفت خام درسطح زمین دارای ویسکوزیته بیشتر بوده و بعبارتی ویسکوزتر است. چون در مخزن زیرزمینی یکی از عوامل دخیل حرارت موجود درمخزن می‌باشد، که همراه با این عامل ، عمق نیز موثر می‌باشد. همچنین سن نفت را به لحاظ زمان مخزن شدن را درطیف تغییرات ویسکوزیته سهیم می‌دانند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x