دانلود مقاله مونتاژ ۱۹ ص
دانلود مقاله مونتاژ ۱۹ ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مونتاژ
پس از اتمام تولید، قطعات مختلف گاردان به قسمت مونتاژ کارخانه منتقل می شوند.
عملیات مونتاژ شامل مراحل زیر است:
مونتاژ مفصل ثابت (پرس نیوماتیک)
مونتاژ مفصل متحرک (پرس نیوماتیک)
بازرسی و آزمون
اتصال کوپلینگ به لوله گاردان
مونتاژ مجموعه (پرس هیدرولیک)
بازرسی و آزمون
تابگیری اولیه
جوشکاری (دستگاه جوش)
بازرسی و آزمون
تنظیم گشتاور مفاصل (میز تنظیم گشتاور)
تابگیری نهایی (دستگاه تابگیری)
بازرسی و آزمون
بالانس (دستگاه بالانس)
بازرسی و آزمون
چربگیری
بازرسی و آزمون
رنگ آمیزی و پخت
بازرسی و آزمون
کنترل نهایی و بسته بندی
بازرسی و آزمون
در اینجا قسمتهای مختلف فرایند به اختصار توضیح داده می شوند:
اتصال کوپلینگ به لوله گاردان:
در این مرحله لوله های وارداتی به طول مشخص برش خورده و سپس پلیسه گیری شده و با کوپلینگ که بصورت آماده وارد شرکت می شود مونتاژ می شوند.
در این مرحله اپراتور لوله گاردان و کوپلینگ را روی میز قرار داده (در محل های مشخصی بر روی فیکسچر مربوطه) و سپس دستگاه پرس کوپلینگ را درون لوله گاردان جا می زند. در صورت منحرف قرار گرفتن کوپلینگ هنگام جازنی و یا وجود درز، لوله دچار پارگی می شود.
طول کلی لوله با متر اندازه گیری می شود و باید ۱۲۵۵،۵ – ۱۲۵۸،۵ میلیمتر باشد. همچنین اپراتور باید لوله را از نظر عدم وجود درز جوش و همچنین عدم وجود پارگی و بیرون زدگی لاستیک کنترل کند.
هدف از این مونتاژ جذب و کاهش ارتعاشات منتقله از موتور خودرو به سیستم دیفرانسیل و کاهش ارزش ماشین است (دمپر). فشار جازبی کوپلینگ باید ۱۵۰-۶۰ بار باشد.
مونتاژ مفصل ثابت و متحرک:
طرح کنترل
محصول / فرایند
درجه اهمیت
مشخصات / تلرانس
روش اندازه گیری
تعداد نمونه
تواتر
مسئول
۱. کنترل ظاهری
B
عدم وجود ترک بر روی کاپ و بدنه چهارشاخ و پارگی گردگیر
چشمی
تمام قطعات
اپراتور
۲. کنترل حرکت مفاصل
C
MIN 15
فیکسچر و زاویه سنج
۱
۵۰
اپراتور
۳. فشار پنومات
C
۸-۱۰ bar
فشارسنج
تمام قطعات
اپراتور
۴. کنترل ظاهری
B
عدم وجود ترک بر روی کاپ و بدنه چهارشاخ و پارگی گردگیر
چشمی
۵%
بازرس
۵. کنترل حرکت مفاصل
C
MIN 15
فیکسچر و زاویه سنج
۱
۵۰
اپراتور