تحقیق بخش مونتاژ و مونتاژ

تحقیق بخش مونتاژ و مونتاژ

تحقیق بخش مونتاژ و مونتاژ

تحقیق-بخش-مونتاژ-و-مونتاژلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)
‏این واحد ابتدا سفارش مورد نظر را مونتاژ می‏‌‏کند و در حین مونتاژ قطعاتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد مشخص می‏‌‏شود یعنی در واقع روی سفارش کار کارشناسی انجام می شود که کار کارشناسی از طریق تست‏‌‏های مختلف انجام می‏‌‏شود و پس از ابعاد سنجی (کارشناسی مکانیکی) در خصوص ساخت یا اصلاح و یا سالم بودن قطعه تصمیم‏‌‏گیری می‏‌‏شود که گفته خواهد شد و اگر امکانش فراهم گردد قطعه مورد نظر را تعمیر می‏‌‏کنند یا سفارش می‏‌‏دهند که ممکن است شامل قسمتهای زیر شود. ۱- پیگیری کپی ۲- نیاز به ابعاد سنجی وجود داشته باشد ۳- درخواست بیرنگ و زغال ۴- اگر ؟ دچار آرک شود اشکال را برطرف می‏‌‏کنند. …
‏انواع تست‏‌‏های الکتریکی
‏۱- تست هسته (فوکو) ۲- تست مقاومت اهمی ۳- تست اندوکتاس ۴- تست سرج
‏۵- تست مقاومت عایقی (دیگر)
‏تست هفته
‏می‏‌‏دانیم که جریان و دور از روابط زیر به دست می‏‌‏آیند ‏ و ‏ D=D1+25+B
‏که L‏ طول هفته
D‏‌‏قطر داخلی
S‏‌‏عمق شیار هسته
B‏ کف شیار تا پشت هسته
‏در این تست تعدادی دور سیم پیچ روی هسته می‏‌‏پیچد تا به NI ‏‌‏ مورد نظر برسیم با اعمال جریان هسته شروع به گرم شدن می‏‌‏کند. پس با کمک ترمومتر دمای MAX‏‌‏و min‏ را می‏‌‏خوانیم (البته به فاصله زمانی مختلف)
‏نتیجتا اختلاف بین max‏ و min‏ نباید بیشتر از ۱۰ سانتی‏‌‏متر شود.
‏؟ تست مقاومت و اندوکتاس: مقاومت اندوکتانس را می‏‌‏توان به راحتی اندازه‏‌‏گیری کرد.
d‏) تست مرجع:
‏برای تست اینکه تیغه‏‌‏های کلکتور در گام قطبی به هم اتصال نداشته باشند به کار می‏‌‏رود.
‏برای تشخیص اینکه اتصال حلقه (شکل موج ولتاژ ضربه بر روی‏‌‏ هادی‏‌‏ها که تابعی از R , L‏‌‏ می‏‌‏باشد.
‏نکته مهم: سیم‏‌‏بندی اتماتور Dc‏‌‏ با Ac‏‌‏خیلی فرق می‏‌‏کند.
‏مرحله تست و راه‏‌‏اندازی یک ژنراتور سنکرون:
‏در هنگام تست، عامل مکانیکی با استفاده از یک تراکنش موتور تامین می‏‌‏شود جریان Ac‏ به روتور داده می‏‌‏شود و با استفاده از یکسوساز این جریان dc‏ می‏‌‏شود. جریان dc‏ روتور اصلی هنگام چرخش یک میدان گردان تولید می‏‌‏کند که با قطع سیم پیچ‏‌‏های آتاتور برق AC‏‌‏تولید می‏‌‏شود.
‏جریان موتور با توجه به پلاک موتور در حالت بارداری و بدون بار می‏‌‏بایست سنجید. و اندازه‏‌‏گیری شود که از حد مجاز بالاتر نباشد که خود باعث بروز مشکل خواهد شد. در دست B‏‌‏اندازه‏‌‏گیری جریان بی‏‌‏باری، ولتاژ ویژه (افقی، عمودی، محورهای) و دمای بیرینگ‏‌‏ها اندازه‏‌‏گیری شود.
‏دلایل گرم شدن موتورها: ۱- زیاد بودن گریس ۲- کمبود گریس ۳- خرابی بیرینگ ۴- هم محور نبودن روتور ۵- سایش قطعات از قبیل درپوش و پشت بلبرینگی ۶- خرابی شفت و عامل نشیمن بلبرینگ ۷- خرابی کپه‏‌‏ها ۸- عدم انتخاب ببرینگ متناسب با دور روتور.
‏انواع بیرینگ‏‌‏ها
‏بیرینگ‏‌‏ها معمولا شامل دو دسته هستند: ۱- بلبرینگ ۲- رولبرینگ
‏معمولا بیرینگ‏‌‏ها بر اساس اطلاعاتی که بر روی بدنه آنها ثبت می‏‌‏شود دسته‏‌‏بندی می‏‌‏شوند که شامل دور بالا و دور پایین و عمود کار بودن یا افق کار بودن آنها می‏‌‏شود.
‏پارامترهایی که باید مورد توجه قرار گیرد ۱-ویبره ۲- دما ۳) جریان ۴) ولتاژ ۵)صدا
‏ویبره بایستی در محدوده قابل قبول و مجاز باشد عواملی که باعث ویبره می‏‌‏شوند عبارتند از: ۱- عدم بالانسی روتور ۲- مناسب نبودن محل قرارگیری موتور ۳- معیوب بودن قطعات (شامل: کپه ‏–‏ دهانه استاتور- بیرینگ شفت- محل ثمین بیرینگ- پشت بلبرینگی- درپوش بیرینگ- هم محور نبودن روتور- کوپل نامناسب)
‏۴- دمای موتور می‏‌‏بایست درحد مجاز باشد و بالاتر از حد تعریف شده نباشد.
‏جهت ثبت دمای بیرینگ‏‌‏ها معمولا از نزدیک‏‌‏ترین قطعه نسبت به بیرینگ این کار انجام می‏‌‏شود. به لحاظ اینکه دمای واقعی‏‌‏اش را در اختیار شما قرار می‏‌‏دهد. بهترین قطعه پیچ‏‌‏های پشت بلبرینگی می‏‌‏باشد زیرا دمای پشت بلبرینگ و اطراف آن را به خود جذب می‏‌‏کند.
‏صدای الکتروموتورها:
‏معمولا صدای الکتروموتورها ناشی از قطعاتی هستند که در حال گردش می‏‌‏باشد و یا با قطعاتی که در حال گردش می‏‌‏باشند در ارتباط می‏‌‏باشند. صدایی که به صورت یکنواخت نبوده و یا حالت کوبش و یا حالت سایش دو قطعه فلزی را دارد می‏‌‏بایست مورد توجه قرار بگیرد و منبع صدا مشخص شود.
‏معمولا صداهایی که حالت کوبش دارد ناشی از خرابی بیرینگ می‏‌‏باشد و صداهایی که حالت سایش دارد ناشی از به هم ساییدن قطعات از قبیل پشت بلبرینگی به شفت و یا درپوش بیرینگ می ‏‌‏باشد ویک صدایی هم مربوط به جابه‏‌‏جایی گریس وجود دارد. که حالت جیرجیر دارد.
‏بخش کویل‏‌‏سازی
‏در این بخش در مرحله اول کشش و نورد مفتول مس انجام نمی‏‌‏شود سپس نوبت به آنیل کردن و حرارت دهی جهت افزایش اختلاف انعطاف پذیری شمش است.
‏در مرحله بعد شمش تولیدی بعد از آنیل شدن عایق پیچی می‏‌‏شود. در مرحله بعد می‏‌‏توانیم شمش‏‌‏های عایق ‏ پیچی را فرم دهیم که در فشار ضعیف به صورت دستی است. نوع فرم دادن بر اساس نوع سیم‏‌‏بندی است.
‏سپس ابتدا فرم ؟ که قبلا توسط کارشناس مربوط پر شده است (اطلاعات قطر بیرون به بیرون و داخل به داخل ذکر شده است. همچنین طول باز و قطر ؟ و اطلاعات دیگر که پس از بررسی شدن توسط کارشناس به قسمت صنایع ارجاع داده می‏‌‏شود. سپس به واحد فنی ارسال می‏‌‏گردد و نهایتا پروسه‏‌‏ای که مورد نظر است از دفتر فنی به قسمت کوئل سازی ارجاع می‏‌‏شود.
‏با توجه به اطلاعات فرم ۱۰ و طبق پروسه، ابتدا کوئل نمونه بیضی پیچ می‏‌‏شود و سپس دستگاه فرمینگ لازم را می‏‌‏دهد. در مرحله بعدی، پرس اولیه بر روی کویل انجام می‏‌‏شود و بعد در استاتور مربوط قرار می
‏‌‏دهند تا اگر مشکلی در حین جا زدن کویل در داخل استاتور مشاهده شود آن را رفع کند و بعد از کنترل کویل توسط واحد کنترل کیفی مشکلی در حین جا زدن کویل در داخل شیار استاتور مشاهده شود آن را رفع کند و بعد از کنترل کویل توسط واحد کنترل کیفی به تولید انبوه می‏‌‏رسد.
‏تستهایی که بر روی کویل نمونه انجام می‏‌‏شود: ۱- تست مقاومت اهمی ۲- تست اندوکتانس ۳- تست میگر ۴- تست سرج ۵- تست Hi-pot‏‌‏ ۶- تست tang
‏توجه: بر روی کویل فشار ضعیف تست Hi-pot‏‌‏ و تست fan6‏‌‏انجام نمی‏‌‏شود.
Hipot‏: تست استقامت عایقی، ولتاژ AC‏ به اندازه (۲un+1‏) به مدت یک دقیقه
Tan6‏: این تست در واقع تلفات عایقی را نشان می‏‌‏دهد.
‏در تست tan6‏‌‏ نهایتا به نموداری می‏‌‏رسیم که در آن tan6‏‌‏بر حسب ولتاژ نامی رسم شده است.
‏اگر شیب نمودار کم و ملایم باشد نشان از تلفات عایقی مناسب دارد.
‏تست hi-pot‏‌‏ تست مخربی است که در صورت وجود ضعف عایقی سریع آرک زده می‏‌‏شود و باید کویل از شیار خارج و مجددعایق کاری شود. تکرار آن برای بار دوم به اندازه ۸۰ درصد ولتاژ اعمالی در مرحله اول می‏‌‏باشد در قسمت Hi-pot‏‌‏ولتاژ باید خیلی به آرامی بالا برود پایین آوردن ولتاژ هم باید به آرامی صورت بگیرد.
‏در تست tan6‏‌‏در چند مرحله ولتاژ‏‌‏های ۰/۲‏ و ۰۴/‏ و ۰/۹‏ و ۱‏‌‏ و ۱/۲‏‌‏ولتاژ نامی اعمال می‏‌‏شود. در حین اعمال این ولتاژها مقادیر ۱۰xtan6‏‌‏قرائت می‏‌‏شود نهایتا به نموداری می‏‌‏رسیمکه در آن tan6*103‏ بر حسب u/un‏‌‏ رسم شده است.
‏تست میگر: (۱۰۵T ‏۶۰۵ , ‏ ۶۰۰ ثانیه انجام می‏‌‏شود) میگر میزان مقاومت عایقی شمش‏‌‏(هادی) سیم پیچ و سیم‏‌‏های رابط نسبت به بدنه نشان می‏‌‏دهد- یک نوع خازن تشکیل می‏‌‏شود- ابتدا خازن شارژ می‏‌‏شود و در لحظات اولیه مقدار مقاومت کم است و نهایتا رفته رفته با شارژ کامل خازن، مقدار مقاومت افزایش می‏‌‏یابد.
‏بخش روتور
‏بعد از مونتاژ روتور، کار کارشناسی بر روی آن انجام می‏‌‏شود که شامل تست مقاومت، تست اندوکتانس و تست میگر می‏‌‏باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x