دانلود مقاله مفاهیم بنیادی فضا و زمان ۵۵ ص

دانلود مقاله مفاهیم بنیادی فضا و زمان ۵۵ ص

دانلود مقاله مفاهیم بنیادی فضا و زمان ۵۵ ص

دانلود-مقاله-مفاهیم-بنیادی-فضا-و-زمان-55-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مفاهیم بنیادی فضا و زمان
‏مقدمه
‏بررسی و شناخت ‏پدیده های فیزیکی و روابط بین آنها بدون توجه به مفاهیم و درک شهودی از فضا و زمان ‏جندان مانوس به نظر نمی رسد. مفهوم و درک فضا و زمان نیز مانند سایر کمیت های ‏فیزیکی روندی پویا دارد و در طول تاریخ دستخوش تغییرات زایدی شده است. بویژه بعد از ‏نسبیت مفاهیم فضا و زمان و درک بشر از آنها دچار تغییر زیادی شده است. البته در ‏اینجا نمی خواهیم مسئله ی فضا-زمان را مورد بررسی قرار دهیم، تنها هدفمان از ارائه ‏ی این فصل این است که زمینه ی آشنایی با نگرش فلسفی و علمی نسبت به فضا و زمان ‏فراهم گردد تا بعد ازبیان نسبیت فضا-زمان مورد بررسی قرار گیرد. همجنین این مطالب ‏قبل از قوانین نیوتن آورده شده است تا زمینه ی مطرح شدن دیدگاه منطقی نیوتن نسبت به ‏فضا و زمان مطلق فراهم گردد.
‏۲
‏۱- فضا چیست؟
‏فضا (Space) ‏واژه‌ای است که در زمینه‌های متعدد و رشته‌های گوناگون ‏از قبیل فلسفه، جامعه‌شناسی، معماری و شهرسازی بطور وسیع استفاده می‌شود. لیکن ‏تکثّر کاربرد واژه فضا به معنی برداشت یکسان از این مفهوم در تمام زمینه‌های فوق ‏نیست، بلکه تعریف فضا از دیدگاه‌های مختلف قابل بررسی است. مطالعات نشان می‌دهد با ‏وجود درک مشترکی که به نظر می‌رسد از این واژه وجود دارد، تقریباً توافق مطلقی در ‏مورد تعریف فضا در مباحث علمی به چشم نمی‌خورد و این واژه از تعدد معنایی نسبتاً ‏بالایی برخوردار است و تعریف مشخص و جامعی وجود ندارد که دربرگیرنده تمامی جنبه‌های ‏این مفهوم باشد. از این رو در این یادداشت به ذکر برخی کلیات در مورد مفهوم فضا ‏بسنده می کنیم ‎.
‏فضا یک مقوله بسیار عام است. فضا تمام جهان هستی را پر ‏می‌کند و ما را در تمام طول زندگی احاطه کرده‌ است. فضا به محیط زیست اطراف ما ‏احساس راحتی و امنیت می‌بخشد که اهمیت آن در یک زندگی لذت بخش ‎‏از نور آفتاب و محلی ‏برای آرامش کمتر نیست.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x