دانلود مقاله مدیریت خلاق

دانلود مقاله مدیریت خلاق

دانلود مقاله مدیریت خلاق

دانلود-مقاله-مدیریت-خلاقلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مقدمه‏
‏با‏ پیشرفت روز افزون دانش و فناوری وجریان گسترده اطلاعات ، امروزه‌جامعه‌ما نیازمند آموزش‌مهارتهایی‌است‌که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. . هدف‌باید پرورش‌انسانهایی‌باشد که‌بتوانند با مغزی‌خلاق‌با مشکلات‌روبرو شده‌و به‌حل‌آنها بپرد‏ازند‏. به‌گونه ای‌که‌انسانها بتوانند به خوبی‌با یکدیگر ارتباط‌برقرار کرده‌و با بهره‌گیری‌از دانش جمعی‌و تولید افکار نو مشکلات‌را از میان‌بردارند. امروزه‌مردم‌ما نیازمند آموزش‌‌خلاقیت هستندکه با خلق‌افکار نو به‌سوی‌یک‌جامعه‌سعادتمند قدم‌بردارند.
‏رشد‏ فزاینده‌ اطلاعات‌، سبب‌شده‌است‌که‌هر انسانی‌از تجربه‌و علم‌و دانشی‌برخوردار باشد که‌ دیگری ‌فرصت‌ کسب‌آنها را نداشته‌باشد، لذا به‌ جریان‌ انداختن ‌اطلاعات‌ حاوی‌ علم‌ و دانش‌ و تجربه ‌در بین‌انسانها یکی‌از رموز موفقیت‌ در دنیای‌ امروز است‌. هیچ‌کس‌قادر نیست‌ به‌ میزان ‌اطلاعات ‌واقعی‌هر کس‌که‌ در گوشه‌ ذهن‌او نهفته ‌است ‌پی‌ببرد. این‌ اطلاعات ‌زمانی‌به‌ حرکت‌ درمی‌آید که‌ انگیزه‌ای ‌قوی‌‌سبب رها شدن آن به‌بیرون ‌ذهن می شود. در این‌مرحله‌ انسانها به ‌سرنوشت‌یکدیگر حساسند و در جهت‌ رشد یکدیگر می‌کوشند و د‏ر‏ نهایت‌ سبب‌ می‌شود جریانی ‌از علم‌ و دانش‌و تجربیات‌ میان‌ آنها جاری ‌شود که‌ همین‌ امر زمینه‌ساز نوآوری‌ و خلاقیت‌ خواهد بود.
‏یکی‏‌‏از‏ عوامل‌مؤثر در بروز خلاقیت‌در یک‌جامعه‌،زمینه‌سازی‌و بسترسازی‌در بین ‌انسانها جهت‌ ایجاد فرهنگی‌است‌که‌ در آن‌ همگان‌ در تلاش‌برای‌رشد دادن ‌دیگری‌ هستند و با تاثیر بر روی یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک می کنند.
‏یکی‏ از شرایط‌ لازم‌برای‌پدیدار شدن‌افکار نو،وجود آرامش ‌برای ‌مغز است‌. به‌ همین ‌خاطر لازم‌ است‌ انسانها بکوشند در جامعه‌ شرایطی‌ پدید آید که ‌در بستر آن‌ مغز بیندیشد و تکامل یابد و سبب‌ساز افکار نو شده‌ و شرایط ‌برای‌ سازندگی‌ در جامعه‌ مهیا شود. با افزا‏یش‏‌‏ سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی ‌می‌توان ‌شرایط را برای‌ شکل‌گیری‌ یک‌محیط‌آرامبخش‌ در جامعه ‌فراهم‌کرد، کاهش‌ سپرده‌گذاریهای اخلاقی‌ در جامعه‌ سبب‌می‌شود که‌ زمینه ‌برای‌ گسسته‌ شدن‌ روابط‌ اجتماعی‌گسترش‌یابد و با سست‌شدن ‌پیوندهای ‌اجتماعی‌، شرایط ‌لازم ‌برای ‌بروز خلاقیت‌ در جامعه‌ سخت‌تر می‌شود. زیرا فرصتی ‌برای‌تفکر کردن ‌وجود نخواهد داشت‌.
‏۲
‏تعریف مدیریت
‏مدیریت ، مجموعه فرآیندی است که بکارگیری مؤثر و کارآیی منابع مادی و انسانی در زمینه‌های مختلفی مانند: برنامه‌ریزی، سازماندهی، تامین نیروی انسانی و … برای حصول اهداف آن مجچموعه، محاط در دایرهء نظام ارزشی مورد قبول را شامل می‌شود. دقت و آینده‌نگری از خصوصیات برجسته و بارز مدیریت خلاق است . در تصمیم‌گیریها بهتر است مدیران مبتکر، تصمیمها را تا سطح اجرایی به مدیران میانی و مسئولین مربوطه بسپارند تا در بخش مربوطه با تشکیل جمعهای مشارکتی کارهایی را به آخر برسانند. بنابراین یکی از وظایف مهم مدیران، تصمیم‌گیری است . عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری عبارتند از: -۱ نظام ارزشی. -۲ دستورالعملها. -۳ تواناییهای مدیر. -۴ اهداف بلندمدت و استراتژیک . -۵ خطرپذیری. -۶ میزان اطلاعات . -۷ خلاقیت . از دیگر وظایف مهم مدیران تربیت نیروی انسانی است که باید در این فرآیند به مسائل زیر توجه داشت : -۱ توجه به نیازها و انگیزه‌های افراد. -۲ همنواسازی افراد با محیط کار. -۳ آزادی عمل دادن به کارکنان. -۴ تشویق و پاداشهای سازمانی.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x