دانلود مقاله صنعت چاپ ۶۸ ص

دانلود مقاله صنعت چاپ ۶۸ ص

دانلود مقاله صنعت چاپ ۶۸ ص

دانلود-مقاله-صنعت-چاپ-68-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏مقدمه :
‏صنعت چاپ نیز از جمله بزرگترین و مفیدترین اختراعات بشری و وسیله انتقال اندیشه ها‏ و عواطف بسیاری از علماو دانشمندان و فلاسفه و اهل هنر برای میلیاردها مردم در طول تاریخ بوده است.
‏چاپ به فن و صنعت تکثیر نقوش دو بعدی (حروف، ارقام، خطوط و تصاویر و … ) به وسیله انداختن اثر این نقوش به روی کاغذ و پارچه یا مواد دیگر گفته می‏‌‏شود.
‏نخستین گام بزرگ در پیشرفت ‏فن چاپ اختراع ‏«‏حروف قابل انتقال‏»‏ بود که به وسیله گوتنبرگ ‏«‏زرگر با نبوغ آلمانی‏»‏ در قرن پانزدهم صورت گرفت و صنعت چاپ از مرحله چوبی به مرحله سربی تبدیل یافت و انجیل مقدس اولین کتابی بود که توسط وی حروفچینی و طبع گردید.
‏اولین ماشین چاپ که به وسیله نیروی بخار کار می‏‌‏کرد در سال ۱۸۱۱ در لندن به وسیله کوئیننگ Koening‏ آلمانی اختراع شد. بعداً او با کمک هموطن خود Bauer‏ ماشینی ساخت که روزنامه تایمز لندن را برای اولین بار با سرعت ۱۱۰۰ برگ در ساعت یعنی ۴ بار سریعتر از ماشین دستی به چاپ رسانید.
‏تاریخ چاپ به ا ستناد مدارک موجود به پنج قرن قبل از میلاد یعنی زمان هخامنشیان می‏‌‏رسد.
‏صنعت چاپ نخستین بار در کشور چین رایج شد و چینیان زودتر از سایر ملل به این صنعت پی‏‌‏بردند و کتاب چاپ کردند. تأثیر چاپ و آنچه از رهگذر آن عاید اجتماعات و تمدن انسان شده در هر از پدیده‏‌‏های و مظاهر زندگی او آشکار و مشخص است. این صنعت با انسان بسیار عجین شده و بعد از هوا و خوراک و مسکن برای بقای حقیقی و تسریع در رشد فرهنگی او حائز اهمیت است به طوری که نمی
‏۲
‏‌‏توان آن را از زندگی وی تفکیک کرد. هر کجا برود و هر چه در پیرامون او و همراه او قرار گیرد در ارتباط صنعت است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x