دانلود مقاله شرکای منطقهای ایران و امکان تشکیل هسته مرکزی ۴۶ ص

دانلود مقاله شرکای منطقهای ایران و امکان تشکیل هسته مرکزی ۴۶ ص

دانلود مقاله شرکای منطقهای ایران و امکان تشکیل هسته مرکزی ۴۶ ص

دانلود-مقاله-شرکای-منطقهای-ایران-و-امکان-تشکیل-هسته-مرکزی-46-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
۴۷
‏شرکای منطقه‏‌‏ای ایران و امکان تشکیل هسته مرکزی
‏یک همپیوندی اقتصادی منطقه‏‌‏ای
‏چکیده
‏امروزه سطوح متفاوتی از همپیوندی اقتصادی منطقه‏‌‏ای در مناطق مختلف جهان تجربه می‏‌‏شود. در منطقه‏‌‏ای که ایران واقع شده است، دو تشکل اقتصادی منطقه‏‌‏ای ‏”‏سازمان همکاری اقتصادی‏“‏ و ‏”‏شورای همکاری خلیج فارس‏“‏ قرار دارند که بالقوه می‏‌‏توانند شرکای طبیعی تجاری ایران قلمداد شوند. نگاهی اجمالی به وضعیت کلی کشورهای عضو دو تشکل مذکور نشان می‏‌‏دهد که بین این کشورها تفاوت‏‌‏های بارزی نظیر ساختار اقتصادی ناهمگون، سطوح توسعه متفاوت، نظام‏‌‏های سیاسی مختلف و تنوع قومی و فرهنگی آشکاری وجود دارد. هدف مقاله حاضر، بررسی امکان تشکیل هسته مرکزی یک همپیوندی اقتصادی منطقه‏‌‏ای مناسب در این منطقه است. با آگاهی از این موضوع که یکایک اعضای دو تشکل مورد بحث، بازیگرانی موثر، کارا و فعال نیستند، لذا باید برای تشکیل یک هسته مرکزی، کشورهایی را شناسایی نمود که دارای مجموعه معیارها و قابلیت‏‌‏هایی حداقل از جنبه اقتصاد کلان بین‏‌‏الملل باشند.
‏مقاله حاضر از هفت قسمت تشکیل شده است: پس از مقدمه، در قسمتهای دوم تا ششم به ترتیب به ادبیات نظری همگرایی و همپیوندی اقتصادی از منظر روابط بین‏‌‏الملل، برخی از شاخص‏‌‏های اقتصاد کلان بین‏‌‏الملل مؤثر در تشکیل هسته مرکزی یک همپیوندی اقتصادی منطقه‏‌‏ای،‏‌‏چگونگی انتخاب کشورها، روش بررسی و رتبه‏‌‏بندی کشورها و نتایج حاصل از رتبه‏‌‏بندی کشورها با هدف تشکیل هسته مرکزی یک همپیوندی مناسب پرداخته شده و در قسمت پایانی هم خلاصه و نتیجه
۲
۴۷
‏‌‏گیری حاصل از تحقیق ارایه گردیده است.
‏به طور کلی, براساس نتایج حاصل از مقاله حاضر، از نظر توانمندی‏‌‏های اقتصادی و روابط تجاری، شش کشور عربستان سعودی، ایران، ترکیه، قزاقستان، پاکستان و امارات متحده عربی مناسبترین کشورها جهت تشکیل هسته مرکزی اولیه همپیوندی اقتصادی منطقه‏‌‏ای محسوب می‏‌‏شوند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x