دانلود مقاله سیستم تعلیق ۷۸ ص
دانلود مقاله سیستم تعلیق ۷۸ ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۴ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
۱
۱
سیستم تعلیق
(۱-۱) مقدمه:
لرزشهای پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان میشود. در پیآن کارآیی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطرمیافتد. بنابراین مدل سازی مود سواری خودرو و به سازی لرزشی آن با بهره ازمیرایندههای ارتعاشی از دیدگاههای مهم در طراحی خودرو بوده، که آسایش سرنشین،افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصیت میرایش ارتعاشات و لرزشها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت درخودرو و حفظ بعضی ویژگیهای مناسب جهت ایمنی، از ویژگیهای مناسب مکانیکیاست که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکانپذیر است. مجموعه مشخصی که فراهم گر هدف بالا است، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایفمتفاوت در بر دارد.
نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای Z , Y , X) وفراهم کردن حرکات خطی و زاویهای مناسب آن است. نیز چرخها را به صورت تکیهگاهیامن در زیر خودرو نگاه میدارد به گونهای که چرخها توان مهارسازی نیروهای اعمالی بهخودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و…) را داشته باشند.ویژگیهای سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایشخودرو تأمین گردد.
۱
۱
سیستم تعلیق
(۱-۱) مقدمه:
لرزشهای پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان میشود. در پیآن کارآیی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطرمیافتد. بنابراین مدل سازی مود سواری خودرو و به سازی لرزشی آن با بهره ازمیرایندههای ارتعاشی از دیدگاههای مهم در طراحی خودرو بوده، که آسایش سرنشین،افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصیت میرایش ارتعاشات و لرزشها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت درخودرو و حفظ بعضی ویژگیهای مناسب جهت ایمنی، از ویژگیهای مناسب مکانیکیاست که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکانپذیر است. مجموعه مشخصی که فراهم گر هدف بالا است، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایفمتفاوت در بر دارد.
نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای Z , Y , X) وفراهم کردن حرکات خطی و زاویهای مناسب آن است. نیز چرخها را به صورت تکیهگاهیامن در زیر خودرو نگاه میدارد به گونهای که چرخها توان مهارسازی نیروهای اعمالی بهخودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و…) را داشته باشند.ویژگیهای سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایشخودرو تأمین گردد.