دانلود مقاله سیستم‌ تعلیق‌ ۷۸ ص

دانلود مقاله سیستم‌ تعلیق‌ ۷۸ ص

دانلود مقاله سیستم‌ تعلیق‌ ۷۸ ص

دانلود-مقاله-سیستم‌-تعلیق‌-78-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
۱
‏سیستم‌ تعلیق‌
‏(۱-۱) مقدمه‌:
‏لرزش‌های‌ پی‌ در پی‌ بدنه‌ خودرو سبب‌ خستگی‌ راننده‌ و سرنشینان‌ می‌شود. در پی‌آن‌ کارآیی‌ و بازدهی‌ رانندگی‌ و عمر مفید خودرو کاهش‌ یافته‌ و سلامتی‌ انسان‌ به‌ خطرمی‌افتد. بنابراین‌ مدل‌ سازی‌ مود سواری‌ خودرو و به‌ سازی‌ لرزشی‌ آن‌ با بهره‌ ازمیراینده‌های‌ ارتعاشی‌ از دیدگاه‌های‌ مهم‌ در طراحی‌ خودرو بوده‌، که‌ آسایش‌ سرنشین‌،افزایش‌ دوام‌ خودرو، ایمنی‌ و افزایش‌ کنترل‌ خودرو را به‌ دنبال‌ دارد.
‏خاصیت‌ میرایش‌ ارتعاشات‌ و لرزش‌ها و رفع‌ بعضی‌ از اغتشاشات‌ حرکت‌ درخودرو و حفظ‌ بعضی‌ ویژگی‌های‌ مناسب‌ جهت‌ ایمنی‌، از ویژگی‌های‌ مناسب‌ مکانیکی‌است‌ که‌ انجام‌ آن‌ با یک‌ وسیله‌ مکانیکی‌ امکان‌پذیر است‌. مجموعه‌ مشخصی‌ که‌ فراهم‌ ‏گر‏ ‏هدف‌ بالا است‌، سیستم‌ تعلیق‌ نام‌ دارد. این‌ مجموعه‌ قلمرو وسیعی‌ را با خواص‌ و وظایف‌متفاوت‌ در بر دارد.
‏نقش‌ سیستم‌ تعلیق‌ در خودرو مهار چرخ‌ در فضا (در سه‌ راستای‌ Z , Y , X‏) وفراهم‌ کردن‌ حرکات‌ خطی‌ و زاویه‌ای‌ مناسب‌ آن‌ است‌. نیز چرخ‌ها را به‌ صورت‌ تکیه‌گاهی‌امن‌ در زیر خودرو نگاه‌ می‌دارد به‌ گونه‌ای‌ که‌ چرخ‌ها توان‌ مهارسازی‌ نیروهای‌ اعمالی‌ به‌خودرو (گرانش‌، گریز از مرکز، نیروهای‌ رانشی‌ و ترمزی‌ و…) را داشته‌ باشند.ویژگی‌های‌ سختی‌ و میرایی‌ تعلیق‌ بایستی‌ چنان‌ برگزیده‌ شوند که‌ پایداری‌ و آسایش‌خودرو تأمین‌ گردد.
۱
۱
‏سیستم‌ تعلیق‌
‏(۱-۱) مقدمه‌:
‏لرزش‌های‌ پی‌ در پی‌ بدنه‌ خودرو سبب‌ خستگی‌ راننده‌ و سرنشینان‌ می‌شود. در پی‌آن‌ کارآیی‌ و بازدهی‌ رانندگی‌ و عمر مفید خودرو کاهش‌ یافته‌ و سلامتی‌ انسان‌ به‌ خطرمی‌افتد. بنابراین‌ مدل‌ سازی‌ مود سواری‌ خودرو و به‌ سازی‌ لرزشی‌ آن‌ با بهره‌ ازمیراینده‌های‌ ارتعاشی‌ از دیدگاه‌های‌ مهم‌ در طراحی‌ خودرو بوده‌، که‌ آسایش‌ سرنشین‌،افزایش‌ دوام‌ خودرو، ایمنی‌ و افزایش‌ کنترل‌ خودرو را به‌ دنبال‌ دارد.
‏خاصیت‌ میرایش‌ ارتعاشات‌ و لرزش‌ها و رفع‌ بعضی‌ از اغتشاشات‌ حرکت‌ درخودرو و حفظ‌ بعضی‌ ویژگی‌های‌ مناسب‌ جهت‌ ایمنی‌، از ویژگی‌های‌ مناسب‌ مکانیکی‌است‌ که‌ انجام‌ آن‌ با یک‌ وسیله‌ مکانیکی‌ امکان‌پذیر است‌. مجموعه‌ مشخصی‌ که‌ فراهم‌ ‏گر‏ ‏هدف‌ بالا است‌، سیستم‌ تعلیق‌ نام‌ دارد. این‌ مجموعه‌ قلمرو وسیعی‌ را با خواص‌ و وظایف‌متفاوت‌ در بر دارد.
‏نقش‌ سیستم‌ تعلیق‌ در خودرو مهار چرخ‌ در فضا (در سه‌ راستای‌ Z , Y , X‏) وفراهم‌ کردن‌ حرکات‌ خطی‌ و زاویه‌ای‌ مناسب‌ آن‌ است‌. نیز چرخ‌ها را به‌ صورت‌ تکیه‌گاهی‌امن‌ در زیر خودرو نگاه‌ می‌دارد به‌ گونه‌ای‌ که‌ چرخ‌ها توان‌ مهارسازی‌ نیروهای‌ اعمالی‌ به‌خودرو (گرانش‌، گریز از مرکز، نیروهای‌ رانشی‌ و ترمزی‌ و…) را داشته‌ باشند.ویژگی‌های‌ سختی‌ و میرایی‌ تعلیق‌ بایستی‌ چنان‌ برگزیده‌ شوند که‌ پایداری‌ و آسایش‌خودرو تأمین‌ گردد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x