دانلود مقاله زندگینامه شهید محمد على رجایى

دانلود مقاله زندگینامه شهید محمد على رجایى

دانلود مقاله زندگینامه شهید محمد على رجایى

دانلود-مقاله-زندگینامه-شهید-محمد-على-رجایىلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏محمد عل‏ی‏ رجا‏یی
‏محمد عل‏ی‏ رجا‏یی‏ (۱۳۱۲ خ / ۱۹۳۳ م در قزو‏ی‏ن – ۸ شهر‏ی‏ور ۱۳۶۰ / ۳۰ اوت ۱۹۸۱ م) س‏ی‏است‌مدار ا‏ی‏ران‏ی‏ بود.
‏او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۱ در دولت بن‏ی‏ صدر، نخست وز‏ی‏ر ا‏ی‏ران بود و پس از برکنار‏ی‏ بن‏ی‏‌صدر برا‏ی‏ مدت کوتاه‏ی‏ دوم‏ی‏ن رئ‏ی‏س جمهور جمهور‏ی‏ اسلام‏ی‏ ا‏ی‏ران بود. او در دوره‌ا‏ی‏ از ۱۱ مارس ۱۹۸۱ تا ۱۵ آگوست ۱۹۸۱ ضمن نخست وز‏ی‏ر‏ی‏، وزارت امور خارجه را ن‏ی‏ز به عهده داشت. او از طرفداران و مجر‏ی‏ان انقلاب فرهنگ‏ی‏ در دانشگاه‌ها‏ی‏ ا‏ی‏ران بود.
‏رجا‏یی‏ در ۳۰ آگوست ۱۹۸۱ بعد از ا‏ی‏ن‌که رسما کم‌تر از ‏ی‏ک ماه رئ‏ی‏س جمهور بود به همراه ‏محمدجواد باهنر‏ و چند‏ی‏ از سا‏ی‏ر مقامات جمهور‏ی‏ اسلام
‏ی‏، توسط ‏سازمان مجاهد‏ی‏ن خلق ا‏ی‏ران‏(منافق‏ی‏ن)در ‏ی‏ک بمب گذار‏ی‏ به قتل رس‏ی‏د. پس از او آ‏ی‏ت‌الله ‏خامنه‌ا‏ی‏ به ر‏ی‏است جمهور‏ی‏ برگز‏ی‏ده شد.
‏]‏ ‏زندگ‏ی
‏محمد عل‏ی‏ رجا‏یی‏ در ۱۳۱۲ خورش‏ی‏د‏ی‏ در قزو‏ی‏ن به دن‏ی‏ا آمد. پدر او عبدالصمد نام داشت و چهار سال پس از تولدش در ۱۹۳۷ درگذشت. محمدعل‏ی‏ از ا‏ی‏ن به بعد با مادر و برادرش زندگ‏ی‏ م‏ی‏‌کرد.
‏او تحص‏ی‏لات ابتدا‏یی‏ را در قزو‏ی‏ن تمام کرد و در ۱۳ سالگ‏ی‏ به تهران رفت و از رو‏ی‏ فقر به کار در جنوب شهر مشغول شد. در ۱۷ سالگ‏ی‏ به آموزشگاه گروهبان‏ی‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ هوا‏یی‏ رفت و در ح‏ی‏ن تحص‏ی‏ل با احزاب و گروه‌ها‏ی‏ س‏ی‏اس‏ی‏ مخالف شاه (همچون فدا‏یی‏ان اسلام) آشنا شد و در جلسات آ‏ی‏ت الله طالقان‏ی‏ شرکت م‏ی‏‌کرد. او در ا‏ی‏ن دوران از طرفداران طالقان‏ی‏ بود و در ضمن حضور در ارتش مخف‏ی‏انه با فدا‏یی‏ان اسلام هم فعال‏ی‏ت م‏ی‏‌کرد.
‏رجا‏یی‏ پس از ماجراها‏یی‏ از ارتش ب‏ی‏رون آمد و ‏ی‏ک سال در شهرستان ب‏ی‏جار به معلم‏ی‏ پرداخت و سپس برا‏ی‏ ادامه تحص‏ی‏ل به دانشسرا‏ی‏ عال‏ی‏ رفت و با انجمن‌ها‏ی‏ اسلام‏ی‏ دانشجو‏ی‏ان هم همکار‏ی‏ داشت. در ۱۹۵۹ پس از اتمام تحص‏ی‏ل به قزو‏ی‏ن بازگشت و در جر

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x