دانلود مقاله در مورد حفظ محیط زیست

دانلود مقاله در مورد حفظ محیط زیست

دانلود مقاله در مورد حفظ محیط زیست

دانلود-مقاله-در-مورد-حفظ-محیط-زیستلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏فصل ۳
‏روش‏‌‏شناسی ‏مطالعه
‏مروری بر روشهای استفاده شده در تخمین اهمیت اقتصادی نواحی تفریحی و بیابانی در جنگل مدل پر‏ی‏نس آلب‏ر‏ت در این متن در این فصل آورده شده است. این فصل در دو قسمت خلاصه شده است: در بخش ۳۰۱ یک خلاص‏ه‏‌‏ای ‏از مذاکرات ارزش بدون استفاده بیابان و برآورد آن آورده شده، در حالیکه در بخش ۳۰۲ مروری بر طراحی آمارگیری، طراحی نمونه‏‌‏برداری و میزان واکنش‏‌‏ها آورده شده است.
‏۱. ۳ ‏مفهوم ارزش بدون استفاده بیابان و روش برآورد
‏خالص وجودی‏ یا ارزش حفاظتی بیابان ارزش بدون استفاده را تعریف‏ می‏‌‏کند مقدمتا‏ً‏ ترکیبات وجودی و تقاضاهای ارزش نسلهای آینده است. یک روش مستقیم قابل دسترس برای برآوردن ارزشها فن ارزش‏‌‏گذاری ضربتی است. نگرش ارزش‏‌‏گذاری ضربتی باز نهایی در این متن برای مشخص کر‏دن تمایل به پرداخت ساکنان ساسکا‏چوان برای حفاظت بکار گرفته شده بود. روش پرداخت بود یک سهم در پشتوانه خاص طراحی شده بخصوص بمنظور حفاظت کردن و نگهداری از بیابان این روش پرداخت به دو دلیل ا‏نتخاب شده بود:‏ ‏‌‏(۱)‏‌‏ ‏ساکنان ساسکا‏چوان آشنا با اعانه‏‌‏ها‏ی ساخته شده مخصوص بمنظور (I,e‏ گروه‏‌‏ها‏ی زیست محیطی و دستگیری) بودند و (۲) این روش نسبتاً‏‌‏ بی‏‌‏طرف است بعلاوه احساس‏ می‏‌‏شد که بلیط ورودیه یا چیزی شبیه به مالیات باعث بیان واکنشهای متعدد‏ می‏‌‏شود. برای اجتناب از خطاهای استراتژی در واکنشها شریکها‏ می‏‌‏دانستند ابتدای پرسشی که مطرح شده بود یک مجموع‏ه‏‌‏ای ‏از موقعیت فرضی را توضیح می‏‌‏داد.
‏۲. ۳ مجموعه داده‏‌‏ها
‏۱.۲.۳ طراحی آمارگیری
‏در طی بهار و تابستان سال ۱۹۹۴ یک پرسشنامه بصور‏ت تصادفی بین ساکنان نواحی ساسکا‏چوان توزیع و توسعه پیدا کرد. متن بر روی نواحی بی‏ابان و تفریحی توسط ساکنان ساسکا‏چوان متمرکز شده بود. این آمارگیری از روی اطلاعات استخراج شده جمعیت‏‌‏شناسی ‏اقتص‏ادی‏، ‏‌‏نظری و رفتاری ساکنان طراحی‏ شده بود. ‏آمارگیریها قبلاً‏‌‏ توسط اقتصاد‏دانان، دانشجویان و عموم مردم از پیش امتحان شده بود. پرسشنامه در ضمیمه A‏ ‏می‏‌‏توان‏د در ۴ بخش اصلی خلاصه شود بخش ۱ سوال
۳
‏از وسط ۷ تمرکزها روی مفهوم فعال‏ی‏ت‏های تفرجی اطراف و محل شرکت. بخش بعدی سوال ۸ و ۹ شناسایی بیشتر قسمتهای مهم و برجسته پارک ملی پر‏ی‏نس آلبرت در حالیکه بخش سوم سوالات ۱۷ تا ۱۰ بیرون کشیدن اطلاعات مربوط به حیات وحش و بیابان از ساکنان است. بخش آخر سئوالات ۱۸ تا ۲۶ تمرکز روی قسمتهای جمعیت‏‌‏شناسی ‏است.
‏۲. ۲. ۳ طراحی نمونه‏‌‏برداری
‏توزیع آمارگیری از طریق خدمات پستی انجام شده بود. ایالتها به ۴ منطقه تقسیم شده بودند که از نمونه‏‌‏ها‏ی تصادفی و از طریق دفاتر تلفن تولید شده بودند. غرب هدفها به اجرا درآمد نمونه‏‌‏برداری تصادفی و برچسبهای نشانی‏ فراهم شد. در ابتدا ۲۰۰ تا از آم‏ارگیریها به بیرون هر یک از مناطق (ساسکاتون‏،‏ یورکتون، ملویل) منطقه ۳‏ ‏(رجینا، سویفت کاریت، موس جا و یبورن و استوان) و منطقه ۴ ( با تلفولد شمالی، تلوید مینتر‏،‏ دریاه میدو و کیندوسلی) فرستاده شده بودند و ۲۵۰ تا ‏از آمارگیری‏‌‏ها به منطقه ۱۰‏ ‏پر‏ی‏نس آلبرت) فرستاده شده بودند. برای بعضی از نواحی مقادیر حساسیت‏‌‏ها بالاتر بود. برای این ناحیه در دومین ارسال ۲۰۰ تا از آمارگیریها به پر‏ی‏نس آلبرت فرستاده شده بودند ۱۰۰ تا به ساسکاتون و‏ .‏..
‏۱۰۰ تا به باتلفولد شمالی این سه منطقه متمرکز شده بودند زیرا تصور بر این بود که سهم بیشتری از ساکنان در پارک ملی و پر‏ی‏نس آلبرت دیده شده بودند.
‏اولین آمارگیریها از ۸۵۰ تا فرستاده شده در سراسر ایالت ‏در اوائل آگوست ۱۹۹۴ توزیع شده بود. دیگر ۴۰۰ تای آمارگیری فرستاده شده در اوایل اکتبر ۱۹۹۴ به سه منطقه دیگر توزیع شده بود یعنی، پر‏ی‏نس آلبرت،‏‌‏ ‏ساسکاتون و باتلفورد شمالی ساکنان یک آمارگیری را با یک روکش نام‏ه‏‌‏ای ‏که مفهوم آمارگیری را توصیف‏ می‏‌‏کرد و یک کارمزد مربوط به هزینه پستی که به پاکت پستی بر‏ می‏‌‏گشت را دریافت کردند.
‏۳. ۲. ۳ مقادیر حساسیت‏‌‏ها
‏آمارگیری مقادیر حساسیت‏‌‏ها‏ بطور قابل توجهی از منطق‏ه‏‌‏ای ‏به منطقه دیگر متغیر است. تغییرات مقادیر حساسیت از ۷/۱۴% از منطقه ۴ به ۷/۲۲% منطقه ۱ (جدول ۳. ۱ را ببینید)‏ ‏‌‏عموما‏ً‏ یک فرد نزدیکتر به ساکن پارک ملی پر‏ی‏نس آلبرت بیشتر شبیه به شخصی بود که به آمارگیری‏‌‏ها بر‏ می‏‌‏گشت این ممکن است نشان دهد‏ که آگاهی و توجه برای مناطق بیابانی و تفریح افزایش پیدا میکند چنانکه یک حرکت در جهت شمال از داخل ساسکاتون یا آن عنوان آمارگیری ممکن است نتایج موثری داشته باشد. پرسشنامه
۳
‏‌‏ها‏ی مناطق بیابانی و تفرجی در نواحی عمومی توزیع شده بودند که حاوی توضیح مقادیر نسبتاً‏‌‏ پایین حساسیت‏‌‏ها بود. نرخهای واکنش وقتی که یک بهره گروهی ویژه هدف گرفته شده نوعاً‏ ‏‌‏بالاتر هستند.
‏در آمارگیری‏‌‏های بازگشت داده شده، ۳۸ تای آنها برای ‏تخمین ارزش منابع قابل استفاده ن‏ب‏و‏دند زیرا سئوالات خیلی زیادی بی جواب‏ می‏‌‏ماندند. واکنشهایی که جواب داده شده بودند و تمایل به پرداخت آنها صفر دلار بود به ‏یک دلیل برای واکنشهایشان پرسیده‏ شده بودند، بنابراین این‏‌‏جوری اجازه شناسایی ۷ واخواست مزایده که از تجزیه و تحلیل (VM‏)‏‌‏ ‏نادیده گرفته شده بودند داده شد. نرخهای برگشتی قابل استفاده ۱۶% بود.
‏(‏‌‏جدول ۳. ۲ را ببینید)
‏جدول ۳. ۱
‏نرخهای واکنش برای بازدید زمین لم یزرع و تفرجی PAMF
‏مجموعه‏‌‏ برگشتیها
‏پست دوم
‏پست اول
‏منطقه و موقعیت
‏نرخ‏‌‏های واکنش
‏نرخ‏‌‏های برگشتی
‏بازگشتی‏‌‏ها
‏فرستاده A
‏نرخ‏‌‏های برگشتی
‏بازگشتی‏‌‏ها
‏فرستاده A
‏۱۰۰
‏۷/۲۲%
‏۴/۲۲%
‏۴۳
‏۱۹۲
‏۹/۲۲%
‏۵۷
‏۲۴۹
‏منطقه ۱
‏پرنیس آلبرت
‏۵۹
‏۶‏/‏۲۰‏%
‏۱/۲۴%
‏۲۱
‏۲۱
‏۸۷
‏۸۷
‏۰
‏۰
‏۱/۱۹%
‏۳۸
‏۳۷
‏۱
‏۰
‏۱۹۹
‏۱۷۴
‏۲۵
‏۰
‏منطقه ۲
‏سارسکاتون
‏یورکتون
‏ماسویل
‏۵۰
‏۱۷۸%
‏۷/۱۱%
‏۱۱
‏۱۱
‏۹۴
‏۹۴
‏۰
‏۰
‏۰
‏۷/۱۹%
‏۳۹
‏۲۵
‏۷
‏۲
‏۵
‏۱۹۸
‏۱۱۶
‏۴۳
‏۲۷
‏۱۲
‏منطقه ۳
‏باتلفورد شمالی
‏سلوید مینستر
‏دریاچه میدو
‏کیندرسلی
‏۲۹
‏۰
‏۷/۱۴%
‏۲۹
‏۱۹۷
‏منطقه ۴
۴
‏۷/۱۴%
‏۰
‏۰
‏۰
‏۰
‏۰
‏۱۴
‏۶
‏۶
‏۳
‏۰
‏۱۲۷
‏۳۰
‏۲۳
‏۱۱
‏۶
‏رجینا
‏موس جاو
‏سویفت کارنت
‏ویبورن
‏استوان
‏۲۳۸
‏۶/۱۹%
‏۱/۲۰%
‏۷۵
‏۳۷۳
‏۳/۱۹%
‏۱۶۳
‏۸۴۳
‏مجموع
‏آمارگیری‏‌‏ها‏ی فرستاده شده نشانگر تعداد آمارهای واقعی توزیع شده.
‏شکل ۳. ۱ و ۳. ۲ توزیع از طریق آمارهای تحویل داده شده و آمارهای برگشتی را ترتیب روشن‏ می‏‌‏کند منطقه ۱ (ناحیه PA‏) ۳۶% از آمارها را دریافت کرده اما در حالیکه ۴۲ درصد واکنشها را دریافت کرده است.
‏جدول ۲. ۳ :‏‌‏آمارهای قابل استفاده و اندازه نمونه
‏درصد
‏تعداد
‏۱۰۰%
‏۱۲۱۶
‏مجموع آمارهای فرستاده شده
‏۶/۱۹%
‏۲۳۸
‏مجموع آمارهای بازگشتی
‏۹/۱۵%
‏۱۹۳
‏آمارهای قابل استفاده

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x