دانلود مقاله درمورد هدف از افرینش word

دانلود مقاله درمورد هدف از افرینش word

دانلود مقاله درمورد هدف از افرینش word

دانلود-مقاله-درمورد-هدف-از-افرینش-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏هدف از آفرینش انسان را می توان در چند موضوع کلی زیر جمع بندی کرد
‏جهان هستی
‏جهان هستی دارای واقعیت است ‏درک بدیهی و دلایل عقلانی سیلیم واقعیت جهان را نخستین اصل بدیهی مقرر می دارد، بطوری که اگر این اصل بدیهی قابل انکار باشد، هیچ چیز دیگر قابل اثبات نخواهد بود. درک ما، علم ما، تصور ما، خ‏واستن ما…. هر یک از از این ها،‏ حقیقت های واحدی هستند، در صورتیکه در هنگام تماس با بیرون از خود، متعلق به موضوعات و پدیده های متنوع می گردند، زیرا درک شده ما درباره درخت غیر از درک شده ما درباره آتش است. علم ما که در قفسه چیده شده است. غیر از علم ما به این است که گوسفند از حیوانات پستاندار است.
‏وقتی که ماه را تصور می کنیم، این تصور شده غیر از آب است که مورد تصور قرار می گیرد همچنین موقع تشنگی آب میخواهیم، نه لباس… باضافه اینکه اگر جهان هستی واقعیت نداشته باشد، هیچ موضوع و رابطه و رویدادی حقیقت و واقعیت نخواهد داشت و یکی ازآن موضوعات انسان است.
‏در نتیجه انسانی واقعیت نخواهد داشت تا انسانیتی وجود داشته و به رسالتی نیازمند بوده باشد.
‏۲- جهان هستی دارای معنای معقول است
‏جهان هتی دارای معنای معقولی است که توجیه کننده اجراء و روابط و دگرگونی های آن است. تصور اینکه جهان هستی اجزاء و پدیده هایی است در حال حرکت ودگرگونی و بس، به هیچ گونه تفسیری رضایت بخش را درباره جهان هستی برای ما مطرح نمی کند. چنین تصوری نمی تواند وجود نظمی را که در قوانین علمی ما جلوه می کند، توضیح بدهد. همچنین برای هیچگونه اظهار نظر مکتبی و فلسفی ارزشی قائل نمی باشد. زیرا اظهار نظر های مکتبی و فسلفی، با مقداری کلیات صورت خواهد گرفت که بدون دریافت کل هستی امکان پذیر نمی باشد. وقتی که یک صاحب مکتب و فیلسو اظهار نظر می کند که جهان هستی عبارت است از جرم و انرژی در حال تکامل یا در حال باز شدن و بسته شدن مثلا، چنین متفکری قطعا کل جهان هستی را مورد درک قرار داده و ادعای دریافت آن را می نماید. لذا این اعتراض که جهان بی نهایت است، پس ما نمی توانیم کل مجموعی آن رادرک نموده و بگوئیم: (جهان هستی دارای معنای معقولی است) اساس علمی ندارد، زیرا مفهوم بینهایت واقعی در درک آدمی، همانند قرار گرفتن اعداد بی نهایت در ذهن می باشد. اگر هم کسی نتوانست مفهوم بی نهایت بودن هستی را دریابد باید بداند که درک او از جهان هستی بی نهایت بالاتر است، زیرا می تواند جهان هستی بی نهایت را درخود منعکس نماید
‏بقا ندارد عالم و گر بقا دارد فناش گیر که همچون بقای ذات تو نیست

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x