تحقیق ضرب المثل

دانلود تحقیق ضرب المثل

تحقیق ضرب المثل

تحقیق-ضرب-المثل

دانلود تحقیق در مورد ضرب المثل،
در قالب word و در ۱۱ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
مسئله تعریف ضرب المثل به نظر می رسد که به قدمت علاقه انسان به آن ها باشد. مردمی که آگاهانه از آن ها استفاده می کردند یا شروع به جمع آوری آن ها در دوران باستان می کردند، واضح است که نیاز داشتند که بین ضرب المثل ها و سایر صنایع مرموز کلامی مانند شعارها، عبارات و کلمات قصار و … تفاوت قائل شوند.

نه تنها چنان مغزهای متفکر بزرگی مانند ارستیل۲ و پلاتو۳، بلکه دانشمندان یونان نیز با این سئوال که در ضرب المثل از چی تشکیل شده است؟ کلنجار می رفتند.

جان فردریک۴ بعضی از این تعریف های اخیر را در مقاله جذابش تحت عنوان «مفهوم یونانی ضرب المثل ها» را بررسی کرد.

بعد از فردریک بارتل۵، جرویتینگ نیز هزاران تعریف از ضرب المثل را که از دوران باستان تاعصر جدید گردآوری کرده بود، در مقاله ای  قابل توجه به نام «ماهیّت ضرب المثل ها» گردآوری کرد.

در پنجاه سال اخیر از زمان مطالعات دقیق و ویتینگ مقاله های علمی برجسته، رساله ها وحتی کتابهایی که همه سعی می کردند که به اصطلاحاتی با تعریف کلی ضرب المثل برسند، تأیید شدند .

دانشمندان در سراسر جهان به جستجوی تعاریف کاربردی از ضرب المثل ها ادامه می دهند. از آن  جمله بعضی از تازه ترین نمونه ها به زبان انگلیسی توسط: شرئی آرورا ۶، نیگل بارلی ۷، اتو سیتل ۸ و … انجام شد.

اما بر خلاف تعریف های مهم و عالمانه ای که بر اساس دیدگاه های زبان شناسی بود، همه تا حدودی با عقاید دانشمند قدیمی ضرب المثل (آرچر تایلر۹) موافق بودند که معتقد بود «یک ویژگی غیر قابل توصیف به ما می گوید که یک  جمله ضرب المثل هست و دیگری نیست.

تعریف های جدید تر ممکن است در حقیقت متناسب باشند با جمله هایی که ما تا کنون آن ها را ضرب المثل می دانستیم. اما دوباره در سخنان تایلر خردمند: «در هیچ تعریفی نمی تواند برای بطور قطعی مشخص کند که یک جمله ضرب المثل است» یک تعریف نمی تواند نکات رایج و مرسومی برای تشخیص صحیح ضرب المثل داشته باشد.

اما بگذارید دنیای بحث های فلسفی و جدی را رها کنیم و به شعار تایلر درباره ویژگی غیر قابل توصیفی که  به طور فرضی به ما می گویدکه ضرب المثل چیست توجه کنیم…
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x