دانلود طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار در سیمابر استان گلستان

دانلود طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار در سیمابر استان گلستان

دانلود طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار در سیمابر استان گلستان

دانلود-طرح-آمارگیری-از-هزینه-و-درآمد-خانوار-در-سیمابر-استان-گلستانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار در سیمابر استان گلستان
اجرای طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوار شهری و روستایی به علت سهم مهم مصرف خانوارها در هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی که خود بخش مهمی از هزینه را در حساب‌های ملی تشکیل می‌دهد، دارای اهمیتی به سزا است.
باتوجه به اینکه خانوار به عنوان واحد اصلی و اولیه جامعه یکی از مناسب‌ترین و بهترین واحدهای مشاهداتی برای مطالعات وضع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب می‌گردد، نتایج آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای کشور و استان می‌تواند منعکس‌کننده چگونگی میزان و نحوه توزیع هزینه‌ها و درآمدها و چگونگی استفاده خانوارها از امکانات و تسهیلات زندگی در سطح ملی و منطقه‌ای باشد و نقش بسیار مهمی در سنجش و ارزیابی عملکرد و نتایج تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد.
 مقدمه
طرح آمارگیری مزبور به منظور پاسخگویی به نیازهای فوق از سال ۱۳۴۲ با آمارگیری از هزینه‌های خانوار روستایی و از سال ۱۳۴۷ با آمارگیری از هزینه‌های شهری و روستایی کشور از سوی مرکز آمار ایران آغاز شده و از سال۱۳۵۳ علاوه بر هزینه‌های خانوارها، درآمدهای خانوارها را نیز شامل می‌شود.
این طرح از سال ۱۳۸۳ براساس طبقه‌بندی بین‌المللی colcop تطبیق یافته است تا امکان مقایسه‌های بین‌المللی نیز فراهم آید. طبقه‌بندی colcop به زیر بخش‌های بیشتری تقسیم می‌شود که حفظ ساختار آن به منظور مقایسه آماری بین کشورها مفید می‌باشد.
بطور کلی هدف از اجرای طرح، بررسی هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی، مقدار مصرف مواد خوراکی، تشخیص انواع درآمدهای خانوار و برآورد متوسط هزینه کل خانوار در نقاط شهری و روستایی کشور و استان‌ها می‌باشد.
جامعه آماری طرح هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی، کلیه خانوارهای معمولی ساکن در نقاط شهری و روستایی بوده و واحد آماری آن یک خانوار معمولی ساکن در نقاط شهری و روستایی است که با توجه به استفاده از روش نمونه‌گیری دو مرحله‌ای، واحد نمونه‌گیری مرحله اول بلوک و واحد نمونه‌گری مرحله دوم خانوار است.
جمع‌آوری اطلاعات با تکمیل پرسشنامه آمارگیری هزینه و درآمد خانوار از طریق مصاحبه مستقیم با واحدآماری (خانوار) انجام می‌شود و زمان آماری اجرای این طرح، برای پرسش‌های مختلف متفاوت بوده و برحسب مورد می‌تواند ماه گذشته و یا ۱۲ ماه گذشته باشد. زمان آمارگیری طرح از اول اردیبهشت ماه هر سال تا پایان فروردین ماه سال بعد می‌باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x