دانلود رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام

دانلود رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام

دانلود رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام

دانلود-رتبه-بندی-دانشگاههای-جهان-اسلاملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
۱
۲
رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام
۳
تاریخچه
در نشست سال ۲۰۰۳ مالزی نمایندگان کشورهای جهان اسلام چشم انداز ۱۴۴۱ در حوزه علم و تکنولوژی را تدوین نمودند که کشورهای OIC با همکاری و همیاری همدیگر تبدیل به یک جامعه علمی شوند و در بحث علوم و تکنولوژی حرفی برای گفتن داشته باشند و در سایه آن تبدیل به جوامعی پیشرفته از نظر اجتماعی- اقتصادی شوند.
بعدا در نشست سال ۲۰۰۵ مکه مکرمه ، این حقیقت مطرح شد که در ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا تعداد بسیار کمی از دانشگاه های جهان اسلام قرار دارند که ایده رتبه بندی دانشگاههای OIC از همانجا شکل گرفت. بدین صورت که مکانیزمی طراحی گردد که توسط آن۲۰ دانشگاه برتر جهان اسلام شناخته شده و سپس با حمایت هایی که از این دانشگاه ها می شود بتوان آنها را در ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داد.
۴
ادامه
در نشست وزرای علوم کشورهای OIC در سال ۲۰۰۶ کویت در مورد روشها و متد های رتبه بندی بحث شده و کمیته ای تعریف شد که وظیفه آن مطالعه روش های مختلف موجود رتبه بندی در دنیا و تدوین روشی برای رتبه بندی دانشگاه کشورهای OIC تعریف گردید.
در نشست ماه دوم سال ۲۰۰۷ تهران این کمیته در تهران تشکیل جلسات متعددی داده و پیش نویس روش رتبه بندی تولید شد. نهایتا در اردیبهشت ۱۳۸۶ و در نشست تهران این مستند نهایی گردید.
۵
نشست تهران
در نشست اخیر تهران، پیشنهادهایی از طرف ایران مطرح شد و هدف پیشنهادها، تغییر شاخص ها به گونه ای بود که در نتیجه نهایی تعداد بیشتری از دانشگاه های ایران حضور داشته باشند.
پیرو نشست بهمن ماه تهران بود که ما نامه ای به دانشگاه ها ارسال کرده و از آنها خواستیم که اطلاعات را برای انجام رتبه بندی آزمایشی ارسال دارند.
هدف آماده شدن دانشگاه ها در جمع آوری داده های مورد نیاز و البته کسب تجربه برای انجام رتبه بندی اصلی بوده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x