دانلود تحقیق آفات مدیریت و برنامه ریزی

دانلود دانلود تحقیق آفات مدیریت و برنامه ریزی

دانلود تحقیق آفات مدیریت و برنامه ریزی

دانلود-تحقیق-آفات-مدیریت-و-برنامه-ریزی

دانلود تحقیق در مورد آفات مدیریت و برنامه ریزی،
در قالب doc و در ۱۸ صفحه، قابل ویرایش.
توضیحات:
در این فایل تحقیق آفات مدیریت و برنامه ریزی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
– دست یابی به هدف با هر وسیله:
مدیریت نیز مانند سایر امور فردی و اجتماعی دارای اصول و ضوابطی است که اگر مدیر در چارچوب آن اصول حرکت کند، می‌تواند کشتی سازمان و تشکیلات را به ساحل نجات و مقصد نهایی رهنمون گردد و اگر از آن اصول و ضوابط خارج شود و به شیوه‌ها و روش های نامطلوب برای وصول به هدف متوسل گردد، آفتی مخرب دامنگیر سازمان و تشکیلات خواهد شد و در نتیجه انحطاط و اضمحلال سازمان را در پی‌خواهد داشت.
امام علی (ع) در سخن زیبایی این حقیقت را چنین بیان فرموده است: « سُوءُ التَّدْبیر ، سَبَبُ التَّدْمیر». مدیریت و رهبری ناصحیح (سوء مدیریت) موجب سقوط و نابودی است.
مدیر آگاه و با کفایت، همانطور که به هدف می‌اندیشد، به سلامت وسایل و روش هایی که باید یک مجموعه را به مقصد برساند نیز فکر می‌کند و می‌ داند که با شیوه‌های آفت گرفته و ابزار ناصحیح هرگز نمی‌ توان قله رفیع هدف را تسخیر کرد.
در اندیشه یک مدیر مسلمان، هدف هیچ گاه وسیله را توجیه نمی‌کند، لذا برای دست یابی به هدف نمی‌توان از هر روش و ابزاری استفاده کرد و به هر شیوه‌ ای متوسل شد و این مسأله یکی از بارزترین تفاوت های مدیریت اسلامی با مدیریت غربی است. زیرا در مدیریت غربی آن چه از اصالت و اهمیت برخودار است، سازمان و اهداف سازمانی است (سازمان گرایی) و انسان، با تمام ارزش ها و کرامات خویش در لابلای چرخ های سازمان، له می‌شود و در پای بت سازمان، قربانی می‌گردد. پیامد چنین بینشی، جز ظلم و تبعیض و بی‌عدالتی، چیز دیگری نمی‌تواند باشد و این آفت بزرگی است که در عصر فن آوری اطلاعات، گریبانگیر مدیریت بسیاری از سازمان های بزرگ گردیده است. در بینش علوی، درست عکس این مطلب دیده می‌شود یعنی به جای این که انسان در خدمت سازمان باشد، سازمان و تشکیلات در خدمت به انسان و رشد و تعالی او نقش دارند. چنان که امام در مورد ارتش و سپاهیان به مالک اشتر می‌فرماید: «سپاهیان، دژهای محکم برای رعیت و زینت فرمان روایان و مایه عزت و سربلندی دین و موجب آسایش و امنیت راه ها هستند.
هم چنین امام، هدف از تشکیلات مالیه و گرفتن خراج و مالیات را آبادانی شهرها و رفاه مردم می‌داند و خطاب به مالک می‌فرماید: ای مالک، تو باید در آبادانی شهرها بیش از جمع‌آوری خراج تلاش کنی که خراج جز با آبادانی فراهم نمی‌گردد و آن کس که بخواهد خراج را بدون آبادانی شهرها و مزارع به دست آورد، شهرها را خراب و بندگان خدا را نابود ساخته است و حکومتش جز اندک مدتی دوام نیاورد…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x