داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش

داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش

داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش

داناود-چارچوب-نظری-و-سوابق-تحقیقاتی-مفهوم-و-ابعاد-مدیریت-دانشلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ادبیات تحقیق
‏مفهوم‏ ‏دانش
‏۲-۱. مقدمه
‏در این فصل، ابتدا به مبانی نظری مربوط به موضوع مورد تحقیق پرداخته می شود و سپس پیشینه ی مربوط در داخل و خارج و جمع بندی آن بیان و ضمن ارائه ی سوالات پژوهش، تعاریف مفهومی و عملیاتی مربوط، مطرح می شود.

‏۲-۲. مبانی نظری
‏۲-۲-۱. مفهوم دانش
‏ مطالعه ی دانش به زمان ‏افلاطون‏ و ‏ارسطو‏ باز می‌گردد. با این حال توجه‏ ‏به دانش در درون یک سازمان، اولین بار توسط فیلسوفی بنام ‏میشل پولانی ‏- Polanyi‏
‏ در سال ۱۹۶۵ مشاهده گردید. او دانش را به عنوان چیزی که به خودی خود دارای ارزش ذاتی است معرفی نموده و دو نوع دانش ضمنی و دانش آشکارا مطرح نمود. ‏نوناکا – Nonaka
‏ ( ۱۹۹۱ ) نیز عقیده‏ ی‏ ‏پولانی‏ را در مورد دو سطح دانش تأیید نموده است. پس از آن در خصوص اصطلاح دانش مباحث زیادی مطرح شده است و این تنها یکی از جنبه‌های گیج کننده مدیریت دانش است (کونگ و پوندیا، ۲۰۰۳‏).
‏ماهیت دانش، موضوعی همیشگی در مدیریت دانش است. همان گونه که ‏آلی ‏- Allee
‏ (‏۲۰۰۲)‏ ‏می‌گوید، “چگونگی تعریف دانش، چگونگی اداره کردن آن را می‌تواند تعیین کند”. این امر‏ ‏حکایت از عدم یکپارچگی در این زمینه و تعداد زیاد تعریف دانش مغایر یکدیگر، دارد. (فایرستون و مک الروی، ۱۳۸۷).

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x