خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

در این پروژه به نمونه پایان نامه بررسی خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی می پردازیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۰
حجم ۲/۱۱۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته مکانیک

خودروی برقی و طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

 
چکیده :
خودرو برقی به خودروی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند.اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. تولید اینگونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقمندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فن‌آوری باتری‌ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای تحول اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
 
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی،[۱] کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.[۲] برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی ازانگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند. سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت . 
 
در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

خودروی برقی

سیستم انتقال قدرت

نحوه تامین انرژی و عملکرد خودروی برقی 

طراحی یک سیستم گیربکس برای پیکان برقی

 
 
 
فهرست مطالب
نحوه تامین انرژی و عملکرد خودروی برقی 
مقدمه ۲ 

فصل اول: خصوصیات خودرو برقی 

۱-۱ تعریف خودرو برقی ۳ 

۱-۲ تاریخچه تولید خودرو برقی ۴ 

۱-۳ انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن ۶ 

۱-۳-۱ موتورهای الکتریکی جریان مستقیم ۷
۱-۳-۲ موتورهای الکتریکی جریان متناوب ۸ 
۱-۴ باتری های قابل استفاده در خودروی برقی ۱۰ 

۱-۵ سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الکتریکی تولید انبوه ۱۵

۱-۵-۱ خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc ۱۷
۱-۵-۲ خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac ۱۹
۱-۵-۳ خودروهای دو منظوره ۲۱ 
۱-۶ مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری ۲۴ 
 

فصل دوم: گیربکس و محاسبه توان مورد نیاز در خودروی برقی

۲-۱ تأثیر وزن در خودروی برقی ۲۵ 

۲-۱-۱ تأثیر وزن بر شتاب ۲۶ 
۲-۱-۲ تأثیر وزن در شیب ها ۲۶ 
۲-۱-۳ تأثیر وزن بر سرعت ۲۷ 
۲-۱-۴ تأثیر وزن بر مسافت طی شده ۲۷ 
۲-۱-۵ توزیع وزن ۲۷ 
۲-۲ نیروی مقاومت هوا ۲۸ 
۲-۳رانندگی در جاده ۳۱ 
۲-۳-۱ توجه به تایر های خودرو ۳۲

۲-۳-۲ محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو ۳۴

۲-۴ تجهیزات انتقال قدرت ۳۴ 
۲-۴-۱ سیستم های انتقال قدرت ۳۵ 

۲-۴-۲ تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور  احتراقی ۳۶ 

۲-۴-۳ نمونه پایان نامه بررسی دنده ها ۳۹ 
۲-۴-۴ جعبه دنده اتوماتیک و دستی ۴۰ 

۲-۴-۵ سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روان کاری ۴۰ 

۲-۵ مشخصات خودروهای برقی ۴۲ 
۲-۵-۱ توان و گشتاور ۴۳ 
۲-۵-۲ محاسبه گشتاور لازم خودرو ۴۶ 
۲-۵-۳ محاسبه گشتاور خروجی موتور ۴۶ 
۲-۵-۴ مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور ۴۷ 

 

فصل سوم: طراحی گیربکس پیکان برقی تبدیلی 

۳-۱مشخصات کلی خودروی درون شهری پیکان برقی ۴۹ 

۳-۱-۱ شتابگیری مناسب ۴۹ 
۳-۱-۲ سرعت میانگین پیشینه ۴۹ 
۳-۱-۳ تأثیر شیب ۵۰ 
۳-۱-۴ برد ۵۰ 
۳-۲ محاسبه توان مورد نیاز خودرو ۵۰ 
۳-۲-۱ محاسبه نیروی شتابگیری ۵۱ 
۳-۲-۲ نیروی حرکت در شیب ۵۳ 
۳-۲-۳ نیروی مقاومت غلتشی ۵۳ 
۳-۲-۴ نیروی مقاومت هوا ۵۳ 
۳-۲-۵ نیروی مقاومت وزش باد ۵۴ 
۳-۲-۶ رسم منحنی گشتاور و توان ۵۴ 

۳-۳ طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت ۵۵ 

۳-۳-۱ فلایول ۵۵ 
۳-۳-۲ بوش نگهدارنده فلایول ۵۶ 
۳-۳-۳ محاسبه فلنج پوسته ۵۷ 
۳-۳-۴ طراحی شاسی زیر موتور ۵۸
منابع ۶۰ 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x