تحقیق Tcp Ip چیست؟ رشته کامپیوتر

تحقیق Tcp Ip چیست؟ رشته کامپیوتر

تحقیق Tcp Ip چیست؟ رشته کامپیوتر

تحقیق-tcp-ip-چیست؟-رشته-کامپیوترلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏موضوع تحقیق:
TCP/IP

‏فهرست مطالب
‏عنوان:
‏چکیده
TCP/IP‏ چیست؟
‏تامین امنیت سیستم های شبکه با کنترل دسترسی هایTCP/IP
‏مفاهیم پروتکل TCP/IP ‏ درشبکه
‏کشف نقطه جدیدی در پروتکلTCP
‏منابع
‏چکیده
‏شبکه رایانه‌ای از پیوند دو یا چند ‏رایانه‏ برای تبادل داده‌ها از طریق یک رسانای ارتباطی، پدید میآید. مشهورترین و بزرگ‌ترین شبکه رایانه‌ای جهان ‏اینترنت‏ است که در واقع شبکه‌ای از شبکه‌های رایانه‌ای است.
‏شبکه محدوده محلی (LAN‏) یک شبکه رایانه‌ای است که یک محدوده محلی، مثل یک دفتر کار یا خانه را پوشش می‌‌دهد. این اختلافی است که این شبکه با دیگر شبکه‌ها همچون شبکه‏ٔ‏ شخصی (PAN‏) یا، شبکه محدوده کلانشهری (MAN‏) یا، شبکه محدوده گسترده (WAN‏) دارد. LAN‌‏ها معمولا از WAN‌‏ها سریعترند.
‏قدیمی‌ترین LAN‏ معروف یعنی ‏آرک‌نت‏ (ARCnet‏)، درسال ۱۹۷۷ توسط شرکت دیتاپوینت (Datapoint‏) با هدف بوجود آوردن ارتباطی میان چندین دستگاه رایانه Datapoint 2200‏ برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی مشترکی بین آنها بوجود آمد. مانند تمامی شبکه‌های محلی اولیه آرک‌نت ویژه فروشنده بود. تلاشهای IEEE‏ برای همگون‌سازی محیطی با بوجود آمدن سری استانداردهای IEEE 802‏ نتیجه داد. هم‌اکنون دو نوع فناوری سیمی برای شبکه محلی وجود دارد:
‏اترنت‏ (Ethernet‏) و حلقه علامتی ‏(Token ring‏). همچنین گونه بی‌سیم این شبکه نیز برای کاربران سیار وجود که درحال پیشرفت می‌‌باشد.
‏هنگامی که اترنت بکار می‌رود معمولا رایانه‌ها به یک ‏هاب‏ (hub‏) یا یک کلید شبکه‌ای (network‏ switch‏) متصل می‌شوند. در این حالت یک سازوکار انتقال فیزیکی برقرار می‌گردد. پروتکل درخت ‏پوشا‏ (spanning tree‏) اغلب برای نگهداری یک جانمایی شبکه بدون حلقه (loop free‏) با یک LAN‏ و بویژه نوع اترنت آن بکار می‌رود.
‏یک تعداد پروتکل‌های شبکه از جمله TCP/IP‏ می‌توانند از سازوکار ابتدایی انتقال فیزیکی استفاده نمایند. در این حالت DHCP‏ بهترین راه حل جهت تنظیم پویای نشانی ‏آی‌پی‏ (IP‏ Address‏) می‌‌باشد تا اینکه آنها بصورت ثابت تنظیم گردند. اتصالات بهم پیوسته LAN‌‏ها می‌تواند یک WAN‏ را تشکیل دهند. همچنین یک مسیریاب برای اتصال شبکه‌های محلی به یکدیگر به کار گرفته شود.
‏پشته‌های قراردادی ‏(Protocol Stacks‏)
‏در شبکه‌های رایانه‌ای از قراردادهای ارتباطی (که بیشتر به ‏پروتکل ارتباطی‏ معروف‌اند) استفاده می‌شود تا ارتباط‌گیری بین دو یا چند کامپیوتر سامان‌یافته و قابل اجرا باشد. در هر شبکه مجموعه‌ای از پروتکل‌ها به کار گرفته می‌شود. به مجموعه پروتکل‌هائی که در یک شبکه به‌کار می‌رود

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x