تحقیق چه چیز از ما یک معلم خوب می سازد ۹ ص ( ورد)

تحقیق چه چیز از ما یک معلم خوب می سازد ۹ ص ( ورد)

تحقیق چه چیز از ما یک معلم خوب می سازد ۹ ص ( ورد)

تحقیق-چه-چیز-از-ما-یک-معلم-خوب-می-سازد-9-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چه چیز از ما یک معلم خوب می‌سازد؟
‏من ده سال است که درس می‌دهم. در طی این مدت در مدارس دولتی، دانشگاه ها، ‏دبستان های خاص، مدارس سواد آموزی و بازآموزی بزرگسالان کار کرده ام. کوچکترین ‏شاگردم یک دختر ۶ ساله و بزرگترین آنها یک مهاجر جامائیکایی، یک مادر بزرگ ۶۳ ساله ‏بود که تازه می‌خواست سواد یاد بگیرد. من حتی به بچه های معلول هم درس داده ‏ام.
‏گستردگی تجربیاتم زندگی معلمی ام را غنی کرده است اما مرا از لذت ‏همکارانم محروم کرده است: این احساس که وارد کلاس تازه ای در ترم جدید می‌شوم و ‏می‌دانم بچه‌ها چه می‌خواهند و بهترین راه دادن آن به بچه‌ها چیست. منظورم این نیست
‏که بدون هیچ دیدگاه و ایده ای و کورکورانه به کلاس می‌روم. در اغلب موارد وقت کافی ‏برای جمع آوری محتوای مناسب و چیزی که بچه‌ها با آن کار کنند را دارم. اما آن چیزی ‏که ندارم حس همانندی ای است که به معلمی دست می‌دهد که سالها در یک کلاس و یک پایه ‏با همان درس‌ها کار می‌کنند. من فکر نمی کنم چیزی که در ترم قبل مفید بوده، این ترم ‏هم به درد بخورد.
‏به خاطر وضعیت دایماً در حال تغییرم، من وقت زیادی را به ‏فکر کردن درباره هنر و عمل معلمی، جدا از محتوای تدریس، سن بچه ها، اندازه کلاس یا ‏برنامه آموزشی، تخصیص داده ام. هر جا که می‌روم معلم های نمونه ای را می‌بینم که ‏دلم می‌خواهد بدانم چرا آنها اینقدر خوب هستند و چیزی که کشف کرده ام شباهت ذاتی ای ‏معلم های خوب به هم، بدون توجه به تفاوتهای بنیادی ای مثل سبک، شخصیت، اهداف و
‏الگوهای برهم کنش آنها با دانش آموزان است. من تا آنجا پیش می‌روم که بگویم شباهت ‏های معلم های خوب با هم – در هر مقطع و برنامه ای – بیش از آن چیزهای مشترکی است که ‏با سایر همکارانشان در موفقیت های مشابه دارند.
‏برای فهمیدن جمله پر ادعای ‏بالا، سعی کنید این تمرین را انجام بدهید. آرام بنشینید، چشم هایتان را ببندید، و ‏سه تن از بهترین معلمانی را که تا به حال داشته اید، در نظر بیاورید. سعی کنید به ‏خاطر بیاورید که آنها چگونه بودند، چه شکلی بودند، چطور حرف می‌زدند و رفتار ‏می‌کردند، کلاس و دفتر کارشان چه شکلی بود و به عنوان دانش آموز چه احساسی را به ‏شما انتقال می‌دادند. وقتی از تصویر هر کدام آنها راضی شدید، چشم هایتان را باز ‏کنید و به این جملات پارکر پالمر فیلسوف و آموزگار فکر کنید:
‏مسأله تدریس خوب، ‏مسأله تکنیک نیست. من از دانش آموزان سراسر کشور خواسته ام که معلمان خوب خود را ‏برای من توصیف کنند. بعضی از آنها معلمانی را توصیف کردند که دایم سخن رانی ‏می‌کردند. بعضی آدمهایی را توصیف کردند که جز تسهیل کار گروهی کار دیگری نمی کردند ‏و بعضی معلمانی مابین این دو را شرح می‌دادند. اما همه آنها افرادی را توصیف کردند ‏که نوعی ظرفیت ارتباط داشتند، که خودشان را به دانش آموزان و دانش آموزان را به هم ‏و همه را به موضوع تدریس ارتباط می‌دادند.
‏آیا معلمان محبوب شما هم همین وصف ‏را دارند؟ وقتی درباره کیفیت تدریس کسی حرف می‌زنیم به جنبه هایی مانند تکنیک، ‏محتوا و ارائه توجه داریم. ولی همه ما افرادی را می‌شناسیم که دانش بی اندازه دارند

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x