تحقیق چای و قهوه ۳۰ ص ( ورد)

تحقیق چای و قهوه ۳۰ ص ( ورد)

تحقیق چای و قهوه ۳۰ ص ( ورد)

تحقیق-چای-و-قهوه-30-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مدرسه هتل داری و گردشگری پارسیان
‏موضوع :
‏چای و قهوه
‏فهرست مطالب
‏عنوان
‏تاریخچه کشت چای درجهان وایران
‏مشخصات بوتهچای
‏آب وهوای چای
‏خاکهای مناسب برای چایکاری
‏هرس
‏آبیاری
‏مبارزه علفهای هرز
‏کودپاشی
‏قهوه
‏پیشینه قهوه
‏مقدار مصرف صحیح قهوه چقدر است؟
‏تأثیر کافئین بر اندام بدن
‏۲
‏کافئین برای نوزادان دو عارضه ایجاد می کند
‏۴
‏تاریخچه کشت چای درجهان وایران
‏چای کلمه ای چینی است که در چین و شمال هند آنرا بهکار می برند وبا همان تلفظ وارد زبان فارسی شده است. تحقیقات نشان می دهد که بوته چای را درحدود ۳ هزار سال قبل ازمیلاد مسیح درچین می‌شناختند. گیاه چای و واریته های آن به حالت وحشی د رشمال هند درناحیه ای به نام آسام و مناطقی مانند لائوس می روئند.
‏هم اکنون کشت این گیاه ازمدارº‏۴۲‏ عرض شمالی تاº‏۳۳ ‏عرض جنوبی در کشورهای چین هندوستان، ژاپن، سریلانکا، ایران، مالزی، کنیا، سیلان وجاوه، گسترش یافته است.
‏سابقه مصرف چای درایران از قرن۱۷ گزارش شده است. در ابتدا به علت گرانی عده ای خاص ازآن استفاده می کردند. درسال ۱۲۷۹ هجری شمسی در زمان مظفرالدین شاه کشت چای درایران، در مناطق کوهپایه ای لاهیجان، به طور جدی آغاز شد. و از آنجا به سایر نقاط گیلان و مازندران که امروزه چای کشت می شود، انتقال یافت. مرحوم کاشف السلطنه اولین کسی بود که درایران بعد از مرحوم میرزا محمد اصفهانی که بدلیل عدم آشنایی با کشت چای .موفق به گسترش کشت چای نشده بود. کشت چای را رواج داد. امروزه آرامگاه این مرد بزرگ درقسمت جنوب غربی شهرستان لاهیجان قرار دارد و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
‏۴
‏مشخصات بوتهچای
‏بوته چای به دو صورت وحشیو مزروعی وجود دارد که به مشخصات آنها درزیر اشاره می کنیم.
‏بوته چای وحشی درخت مانند قومی و بلندی آن ۱۲-۱۰ متر است مشکل برگهای آن نوک تیز و به درازی ۲۴-۱۶ میلی متر و رنگ آن سبز روشن وشامل ۵/۴-۴ درصد تئین و ۱۵-۱۳% تانن است.
‏ بوته چای مزروعی بوته ای شکل وبه بلندی آن ۴-۳ متر است و شکل برگهای آن بیضی شکل وبه درازی ۱۵ سانتی متر و برخلاف چای وحشی، رنگ برگ سبز تیره و شامل تئین

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x