تحقیق پژو سیتروئن

تحقیق پژو سیتروئن

تحقیق پژو سیتروئن

تحقیق-پژو-سیتروئنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏بررسی خودرو‏ پژو سیتروئن
‏سیتروئن‏، )‏به ‏فرانسوی: Citroën( ‏شرکت ‏خودروسازی ‏فرانسوی ‏است، که امروزه ‏شرکت تابعه‌ای ‏از گروه ‏پژو سیتروئن ‏محسوب می‌شود. شرکت سیتروئن در سال ‏۱۹۱۹‏ توسط ‏آندره سیتروئن ‏تاسیس شد.
‏این شرکت اولین خودروساز خارج از ‏ایالات متحده آمریکا ‏بود، که به‌طور انبوه اتومبیل تولید کرد و اقدام به راه‌اندازی شبکه مدرن فروش و خدمات پس از فروش خودرو نمود. هشت سال بعد از تاسیس، سیتروئن به بزرگترین خودروساز ‏اروپا ‏و چهارمین خودروساز بزرگ جهان، تبدیل شد. در سال ‏۱۹۷۴‏، شرکت ‏پژو ‏۳۸‏٫‏۲‏٪ ‏درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و خودروسازی ‏پژو سیتروئن ‏در ‏۱۹۷۶‏ با کمک و حمایت دولت فرانسه تشکیل گردید.
‏شرکت سیتروئن در سال ‏۲۰۰۹‏ به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس خود، از خودروی جدیدی بنام ‏سیتروئن دی‌اس‏۳ ‏رونمایی کرد، که آغازگر سری لوکسی از خودروها، با مدل دی‌اس بود. این شرکت در سال‌های ‏۲۰۱۰‏ و ‏۲۰۱۱‏ نیز بترتیب
‏سیتروئن دی‌اس‏۴ ‏و ‏سیتروئن دی‌اس‏۵ ‏را به بازار عرضه نمود.
‏تاریخچه
‏کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال ‏۱۹۱۹‏ توسط ‏آندره سیتروئن ‏تأسیس شد. سیتروئن در سال ‏۱۹۳۴‏ با شروع ساخت ‏سیتروئن تیپ ای ‏اولین ‏تولید انبوه ‏اتومبیل‌های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه‌گذاری کرد. این شرکت از سال ‏۱۹۷۶‏ بخشی از گروه صنعتی ‏پژو سیتروئن ‏شد.
‏مدیریت آندره سیتروئن
‏آندره سیتروئن
‏آندره سیتروئن ‏طراح اتومبیلی بود، که به رانندگی هیچ علاقه‌ای نداشت! وی از تبار ‏یهودی-‏هلندی ‏بود، که در سال ‏۱۸۷۸‏ در ‏پاریس ‏زاده شد. پدر آندره هنگامی که او تنها ‏۲‏ سال داشت، خودکشی کرد.
‏آندره در سال ‏۱۸۹۴‏ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و توانست وارد ‏مدرسه پلی‌تکنیک پاریس ‏شود. بعد از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه به عنوان افسر-مهندس، وارد ‏ارتش فرانسه ‏شد.
‏در آن زمان بسیاری از یهودی‌تباران اروپایی، در صنایع مختلف از نفوذ نسبی برخوردار بودند، لذا سیتروئن با کمک گرفتن از اقوامش توانست در صنایع
‏نساجی ‏هلند ‏استخدام شود. طی سفرش به ‏هلند ‏موفق شد، که با تعمیرات چرخ‌های دندانه‌دار آشنا گردد. با بازگشت به ‏پاریس ‏در سال ‏۱۹۰۴‏ با کمک ‏۲‏ نفر از دوستانش، کارگاه ساخت چرخ‌دنده‌های حلزونی‌شکل را راه‌اندازی کرد.
‏ورود آندره سیتروئن به ‏صنعت خودروسازی ‏با کمک برادران مورس (مالکین شرکت اتومبیل‌سازی مورس) بود. این دو برادر، سازنده اتومبیل‌های مسابقه‌ای در ‏فرانسه ‏بودند. برادران مورس با آگاهی ‏از استعداد آندره در ‏تولید انبوه‏، از او برای ‏تولید ‏و ‏بازاریابی ‏محصولاتشان دعوت به کار کردند. با ورود سیتروئن تولید اتومبیل‌های شرکت مورس افزایش یافت.
‏در سال ‏۱۹۱۲‏ آندره شرکت چرخ‌دنده‌های سیتروئن را تأسیس کرد. همزمان با راه‌اندازی این شرکت، سیتروئن رییس فدراسیون کارفرمایان اتومبیل نیز شد. ‏پیش از شروع ‏جنگ جهانی اول ‏آندره، به ‏ایالات متحده آمریکا ‏سفر کرد و در آنجا با ‏هنری فورد ‏ملاقات نمود.
‏با شروع جنگ، آندره با عنوان کاپیتان دوم توپخانه، به ‏ارتش فرانسه ‏پیوست. کمبود امکانات در توپخانه، او را وادار ساخت، که یک کارخانه کوچک توپ‌سازی، برای ‏ارتش فرانسه ‏دایر نماید.
‏در سال‌های پایانی جنگ، کارخانه سیتروئن بیش از ‏۲۴‏ میلیون توپ جنگی ساخته بود. بعد از اتمام جنگ، کارخانه سیتروئن مجدداً خودروسازی را آغاز کرد. ‏کارخانه ‏وی اولین خودروسازی ‏اروپا ‏بود، که به ‏تولید انبوه ‏پرداخت. تا این زمان آندره هیچ چیز را بصورت رسمی، به نام خود نکرده بود، حتی ماشین و خانه شخصی‌اش نیز اجاره‌ای بود.
‏آندره سیتروئن سرانجام در سال ‏۱۹۱۹‏ بطور رسمی شرکت اتومبیل‌سازی سیتروئن را تاسیس کرد. نخستین خودروی تولید شده پس از ‏جنگ جهانی اول ‏در ‏۱۹۱۹‏ عرضه شد و ‏سیتروئن تیپ ای ‏نام داشت.
‏در سال ‏۱۹۲۰‏ شرکت که دوران افول پس از جنگ را می‌گذراند، به‌شدت دچار کمبود سرمایه بود، لذا برای جلوگیری از ‏ورشکستگی‏، آندره سیتروئن شروع به مذاکره با کمپانی ‏جنرال موتورز ‏برای فروش شرکت نمود. در مراحل پایانی انتقال و واگذاری سیتروئن، مدیران وقت جنرال موتورز به دلیل نامعقول بودن سرمایه‌گذاری بر روی این شرکت، معامله را فسخ کردند.
‏در نتیجه انصراف ‏جنرال موتورز ‏از خریداری، سیتروئن برای سال‌ها همچنان بصورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد. شرکت سیتروئن تا اوایل دهه ‏۱۹۳۰‏ میلادی چهارمین خودروساز بزرگ جهان بود.
‏مدیریت میشلن و لازارد
‏سیتروئن سی‌اکس‏۲۵
‏سیتروئن اکس‌سارا محصول ‏۱۹۹۸
‏در سال ‏۱۹۳۴‏ تامین هزینه‌های کارخانه سیتروئن با مشکلات زیادی رو به رو بود. با افزایش مشکلات مالی، بخشی از سهام شرکت سیتروئن توسط ‏بخش خصوصی ‏خریداری شد، که اکثریت سهام آن به شرکت ‏میشلن ‏و بانک ‏لازارد ‏فروخته شد.
‏یک سال بعد ‏آندره سیتروئن ‏در حالی که برای تولید خودرو، پول کافی نداشت، بر اثر ‏سرطان معده ‏در گذشت و در ‏گورستان مونپارناس ‏به خاک سپرده شد. در طول سال‌های رهبری آندره بر شرکت، از مشهورترین اتومبیل‌های تولید شده می‌توان به

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x