تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی

تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی

تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی

تحقیق-پژوهشی-گزارشگری-مالیتوضیحات:
دانلود تحقیق پژوهشی با موضوع گزارشگری مالی،
در قالب doc و در ۴۶ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
مقدمه
امروزه توسعه اقتصادی بر پایه دسترسی به منابع مالی برای سرمایه‌گذاری استوار است. تصمیم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری منابع خود در شرکت‌ها، به نوبه خود به وجود گزارشگری مالی مناسب در شرکت بستگی دارد.
گزارش‌های مالی، تخصیص منابع سرمایه در یک شرکت تجاری و قابلیت سوددهی آن را افشاء می‌نمایند. این اطلاعات اقتصادی به شناخت وضعیت مالی و سلامت یک واحد تجاری کمک می‌کند. از آنجا که تصمیمات سرمایه‌گذاری وابسته به اطلاعاتی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد و گزارش‌دهی مالی نیز هدف خود را کمک به فرایند تصمیم‌گیری افراد ذینفع نظیر: سرمایه‌گذاران، وام دهندگان و بستانکاران قرار داده است. بنابراین یک گزارش ویژه و مناسب باید این موضوع را بدرستی منعکس سازد که منابع سرمایه‌ای شرکت تا چه حد به نحو مطلوب بکار گرفته می‌شوند و در این راستا مبنایی برای عملکرد بهتر در جهت ارائه مطلوب و کامل ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری داشته باشد. برای دستیابی به معیارهای مناسب از جمله مقررات مربوط به ارزیابی دارایی‌ها و اندازه‌گیری درآمدها باید شکل گزارش‌های مالی مشخص و بکارگیری آنها تضمین گردد.
قسمت اعظم گزارش‌های مالی را صورت‌های مالی تشکیل می‌دهد.
هدف صورت‌های مالی عبارت از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه‌بندی شده درباره وضعیت مالی ، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری است که برای طیفی گسترده از استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد.
با توجه به نیازهای روزافزون استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی، این استفاده‌کنندگان بطور چشمگیری به گزارش فعالیت‌های مالی شرکت‌های تجاری علاقه‌مند شده‌اند. پاسخگویی به این نیازهای رو به افزایش، استفاده از یک استاندارد صریح و لازم الاجرا برای ثبت و ارزیابی فعالیت‌های واحد تجاری را ضروری نموده است.
۲-۲- گزارشگری مالی
گزارشات مالی محصول نهایی سیستم حسابداری بوده و به علت اهمیتی که برای استفاده کنندگان به خصوص صاحبان سهام دارد روندی رو به رشد داشته و همواره مورد توجه انجمن های مختلف حسابداری بوده است. قبل از تشکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار (sec) اغلب مؤسسات و واحدهای تجاری بصورت داوطلبانه گزارشات مالی خود را تهیه و منتشر میکردند. علت این افشاهای ارادی را می توان جلب اعتماد عمومی، معرفی مؤسسه به عموم و سرمایه گذاران ودر نهایت جلب سرمایه و سرمایه گذاران دانست اما پس از بحران ۱۹۲۹ و پس از تأسیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال ۱۹۳۳ گزارشگری مالی بصورت یک الزام قانونی برای مؤسسات در آمد. در رابطه با الزامات گزارشگری مالی این نکته نیز حائز اهمیت است که علاوه بر الزامات کمیسیون بور و اوراق بهادار الزامات دیگری نیز جهت گزارشگری مالی وجود دارد که به الزامات بازار معروفند وعبارتند از الزامات بازار سرمایه (در بازار سرمایه شرکتها در مواردی مانند جلب اعتماد عمومی، جذب سرمایه و … باهم به رقابت می پردازند و لذا این امر باعث الزام مؤسسات به گزارشگری مالی شده است) و الزامات بازارکار (مدیران با توجه به اختیاراتی که دارند می توانند از منابع مالی مژسسه به نفع خود استفاده کنند اما جهت حفظ حس شهرت و حس اعتماد شغل خود از چنین موقعیتی دست می کشند اما جهت جلب توجه کارفرما، سهامداران و سرمایه گذاران، گزارشگری مالی را بسیار دقیق و با جزئیات کامل انجام می دهند و از این طریق می توان مدیریت با کیفیت بالا و فعال را از مدیران غیر فعال و غیر کارا تمیز داد)
و . . .

فهرست مطالب:
مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲ مقدمه
۲-۲- گزارشگری مالی
۳-۲ اهداف گزارشگری مالی
۴-۲ استانداردهای گزارشگری
۵-۲ اطلاعات مالی برای چه اشخاصی ارائه می‌گردد؟
۱-۵-۲ سرمایه‌گذاران
۲-۵-۲- اعطا کنندگان تسهیلات مالی
۳-۵-۲- تأمین کنندگان کالا و خدمات و سایر بستانکاران
۴-۵-۲-مشتریان
۵-۵-۲- کارکنان
۶-۵-۲- دولت
۷-۵-۲- جامعه
۸-۵-۲ سایر استفاده‌ کنندگان
۶-۲ چه میزان از اطلاعات لازم است در استانداردها برای دستیابی به ویژگیهای کیفی مطلوب افشاء شود؟
۷-۲ ضرورت وجودی چارچوب مفهومی گزارشگری مالی
۸-۲مکانیزم های مؤثر بر کاهش تقلب در گزارشات مالی
۹-۲ ویژگیهای کیفی گزارشگری مالی
۱۰-۲ عوامل مؤثر بر قابلیت اتکاء گزارشات مالی
۱۱-۲چه خصوصیاتی اطلاعات مالی را مفید می سازد؟
۱-۱۱-۲ قابل اتکا بودن (چه اطلاعاتی قابل اتکا است؟)
۲-۱۱-۲- مربوط بودن( چه اطلاعاتی مربوط است؟)
۱۲-۲ چه خصوصیاتی ارائه ی اطلاعات مالی را مفید می سازد؟
۱-۱۲-۲ قابل فهم بودن
۲-۱۲-۲-قابل مقایسه بودن
۱۳-۲ چه عواملی اعمال خصوصیات کیفی را دچار محدودیت می کند؟
۱۴-۲ خصوصیات کیفی مبانی نظری هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا
۱۵-۲خصوصیات کیفی اطلاعات مالی مربوط به کشور انگلستان
۱۶-۲ ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی
۱۷-۲ هزینه های گزارشگری
۱۸-۲ روشهای بهبود گزارشگری مالی در حمایت از حقوق صاحبان سهام
۱-۱۸-۲ گزارشگری انعطاف پذیر
۲-۱۸-۲ گزارشگری بخشهای مجزا
۳-۱۸-۲ توضیح ماهیت فعالیت شرکتها
۴-۱۸-۲ تهیه اطلاعاتی درباره چشم انداز آتی شرکتها
۵-۱۸-۲ اطلاعاتی در مورد رقبای تجاری
۶-۱۸-۲ انتقال سریع اطلاعات درباره تغییرات با اهمیت
۷-۱۸-۲ انتقال مؤثر و کارآمد اطلاعات
۸-۱۸-۲ افشای اطلاعات غیر مالی
منابع

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x