تحقیق نوسان بالا و بازدهی پایین در بورس

تحقیق نوسان بالا و بازدهی پایین در بورس

تحقیق نوسان بالا و بازدهی پایین در بورس

تحقیق-نوسان-بالا-و-بازدهی-پایین-در-بورس

توضیحات:
مقاله کنفرانسی نوسان بالا و بازدهی پایین در بورس، در قالب فایل pdf و در حجم ۱۵ صفحه، همراه با فهرست منابع فارسی و انگلیسی.

چکیده:
پس از آنکه بازارهای مالی دنیا به بازار کارا خو گرفته بود و اعتقاد به کارایی بازار و گشت تصادفی و عدم امکان پیش بینی قیمت ها روز به روز قوت می یافت، پدیده ها و پویایی هایی در بازارهای مالی دنیا کشف و تایید شد که کارایی بازار را مورد چالش قرار داد.
عقل گراها به تدریج اقرار به ضعف کردند و همین موضوع باعث شکل گیری مکتب فکری جدیدی به نام دانش مالی رفتاری شد. این مکتب فکری با مشاهده ناتوانایی مدل های موجود، که مبتنی بر عقلانیت کامل بودند، به روانشناسی و علم تصمیم گیری روی آوردند. دانش مالی رفتاری معتقد به وجود ردپای تورش های روانشناسی در بازار و سرمایه گذاران می باشد و سعی دارد با مطالعه همزمان جامعه شناسی، روانشناسی، رفتارشناسی، الگوهای تصمیم گیری و مدل های رفتاری به پیش بینی روند و جهت حرکت قیمت ها بپردازند.در این سیر تحول، آنچه باعث گرایش بیشتر به حوزه رفتاری و روانشناسی می شد، یکسری معماهای مالی که ذهن متفکرین مالی را مشغول می کرد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شد. این معماهای مالی که نشان از انحراف بازار از قواعد منطقی و عقلایی دارد، در تناقض با بازار کارا هستند.از این رو تحقیق حاضر به بررسی یکی از این معماها با عنوان نوسان بالا و بازدهی پایین می پردازد.این مقاله به بررسی بی نظمی نوسان پذیری پایین در بازار سرمایه و چرایی آن می پردازد که درک و شناخت آن برای سرمایه گذاران اهمیت زیادی دارد. مقاله مشخصا بدنبال این می باشد که بی نظمی نوسان پایین را در بورس اوراق بهادار تهران بررسی کند که در صورت وجود این بی نظمی در ایران، این امر ناشی از قیمت گذاری نادرست می باشد یا ریسک غیرسیستماتیک باعث آن گردیده است.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x