تحقیق لایحه بودجه در مجلس

دانلود تحقیق لایحه بودجه در مجلس

تحقیق لایحه بودجه در مجلس

تحقیق-لایحه-بودجه-در-مجلس

دانلود تحقیق در مورد لایحه بودجه در مجلس،
در قالب word و در ۱۷ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
وزیر امور اقتصادی و دارایی از نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه درخواست کرده است تا آثار هدفمند شدن یارانه‌ها از لایحه بودجه ۸۸ حذف شود.

محمد قسیم عثمانی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور وزیر اقتصاد در این کمیسیون خبر داد و متذکر شد: وزیر اقتصاد شب گذشته در جمع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شد و از نمایندگان خواست تا اجازه بدهند دولت لایحه بودجه را اصلاح کند و آثار هدفمند شدن یارانه‌ها را کلا از بودجه حذف کنند و بعد از این که لایحه هدفمند شدن یارانه‌ها تصویب شد آثار بودجه‌ای آن را به صورت لایحه متمم بودجه به مجلس تقدیم کند. به گفته عثمانی، این صحبت وزیر اقتصاد به معنای تمکین دولت از نظر اولیه مجلس مبنی بر تصویب جداگانه لایحه هدفمندسازی و لایحه بودجه است. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود که دولت حاضر است یارانه‌ها را هدفمند کند اما حاضر به حذف یارانه‌ها نیست.

وی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود از مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه سخن گفت که وزیر اقتصاد خواستار تغییر این مصوبه شده است. به گفته عثمانی، براساس مصوبه کمیسیون، دولت مکلف است قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاهای یارانه‌ای را به نحوی اصلاح نماید که:  الف) بابت بخش برق و واردات بنزین و گازوئیل یارانه‌ای پرداخت نشود.  ب) سقف منابع حاصل از آزادسازی حامل‌های انرژی از ۸۵۰۰ میلیارد تومان مندرج در بودجه تجاوز نکند.  ج) بخش‌های صنعت، کشاورزی و حمل‌ و‌ نقل عمومی لطمه نبیند.  د) افراد آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین مورد توجه ویژه قرار گیرد.  ه) در مورد حامل‌های انرژی قابل شمارش که کنتور دارند به روش ترجیحی و قیمت‌های متفاوت عمل شود.و) به جز در موارد بند (ه) از روش تک‌نرخی استفاده شود.  ز) از تاریخ اول اردیبهشت ماه قیمت‌های جدید اعمال شود.عثمانی گفت: وزیر اقتصاد از اعضای کمیسیون خواست تا عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «به دولت اجازه داده می‌شود» تغییر کند تا با این تغییر چنانچه لایحه تصویب شد دولت مکلف به اجرا شود و اگر هم لایحه هدفمند شدن تصویب نشد، دولت اجباری برای اجرای این مصوبه کمیسیون نداشته باشد.

علاوه‌ بر این، یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس هم گفت: از فحوای سخنان مسوولان دولتی و وزیر اقتصاد در کمیسیون‌های مجلس اینگونه برمی‌آید که دولت دیگر علاقه‌ای به پیگیری بحث هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد. عباسعلی نورا در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت دیگر چندان علاقه‌مند به پیگیری موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها نیست…
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x