تحقیق طراحی موزه رقص

تحقیق طراحی موزه رقص

تحقیق طراحی موزه رقص

تحقیق-طراحی-موزه-رقص

توضیحات:
پروژه رشته معماری با موضوع طراحی موزه رقص، در قالب فایل word و در حجم ۱۷۷ صفحه.

بخشی از متن:
با پدیداری «ریتم» رقص و پایکوبی، شامل جنبش‌های موزونی شد که در آن اندامهای گوناگون تن آدمی، ‌هم آهنگ با یکدیگر، ‌بحرکت درآمده ، خواستها و هیجانهای ویژه‌ای را بازگویی و حالهای روحی معینی را بیان می کردند، از این رو رقص و پایکوبی در میان مردمان باستانی و نوین، معنی و مفهوم و صورتهای گوناگونی از : ورزشی و جنگی، جذبه‌ییو مذهبی، تقلیدی و نمایشی ، تفریحی و شهوانی، بخود گرفته و کم و بیش درمیان همه مردمان جهان این دوره های دگرگونی و تکامل را پشت سر نهاده است.
درمیان روزگاران باستان، دامنه حرکتهایی که در رقص بکار گرفته می شد، بسیار فراخ بود،‌آنچنانکه ،‌همه بخشها و اندامهای تن آدمی،‌از سر و گردن و سینه پشت و سرین و پاها و بازوان و دستها و انگشتان و عضله‌های چهره و چشم و ابرو و مو، همه ببازی گرفته می شد و با در آمدن هر یک از آنان بنوبت درمیدان رقص، منظور و معنیهای ویژه‌یی نمایانیده می شد.
رقصیدن و پدیدار ساختن جنبشهای یک نواخت و موزون و سنجیده در نخستین توده‌های مردم وحشی و نیمه تمدن، محرک کارها و حرکتهای دسته جمعی و در نتیجه زاینده هم آهنگی و یگانگی یکه‌های (افارد) قبیله‌ها و خاندانها بود و چون همین یگانگی در کارهای مادی، یگانگی‌های معنوی را بر انگیخت، از اینرو خواستار فراوان داشت و بخش بزرگی از کار و کوششهای آنان را فرا می گرفت ، چنانکه بسیرای از کارها از : نیایشخدایانو پرستش چیزهای مقدس و جشنها وعروسیها و عزاها و طلب و بیم و امیدها با رقص توام بودو بگفته یک دانشمند مردم شناس: « آنچه که امروزه بنظر مابازی و تفریح بشمار می رود، برای انسان ابتدایی یک امر جدی بوده، آنها هنگامی که برقص بر می خاستند،‌تنها قصدشان خوشگذرانی نبوده ، بلکه می خواستند،‌به طبیعت و خدایان چیزهای مفید بیاموزند یا تلقین کنند و بوسیله رقص طبیعت را بخواب مغناطیسی درآروده و بزمین دستور دهند تا حاصل خوبی ببار آورد».

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول: آشنایی با رقص
۱ـ۱ـ مفهوم رقص
۱-۱-۱ رقص
۱-۱-۲ خاستگاه
۱-۱-۳ رقص والتس
۱-۲ رقص و موسیقی
۱-۲-۱ رقص گروهی رقصندگان هندی.
۱-۲-۲ رقص باله
۱-۳ انواع هنر رقص
۱-۴ رقص به عنوان یک وجه هنری در اروپا و آمریکای شمالی
۱-۵ مطالعات رقص
۱-۵-۱ رقص‌درمانی.
۱-۵-۲ تحلیل حرکت لابان و مطالعات جسمی
۱-۵-۳ طبقات رقص
۱-۵-۴ رقص به عنوان یک شغل
۱ـ۶ ـ تاریخچه‌ رقص و تمدن
۱-۶-۱ تاریخچه‌ رقص
۱-۶-۲ رقص‌ در ایران‌ پیش‌ از تاریخ‌
۱-۶-۳ رقص‌ در هزاره‌ پنجم‌ پیش‌ از میلاد
۱-۶-۴ رقصی‌ از مردم‌ تل‌ جری‌ در هزاره‌ پنجم‌ پیش‌ از میلاد
۱-۶-۵ رقص‌ در هزاره‌ چهارم‌ پیش‌ از میلاد
۱-۶-۶ رقص‌ مردم‌ سگز آباد قزوین‌ در هزاره‌ چهارم‌
۱-۶-۷ رقصی‌ از هزاره‌ چهارم‌ و پنجم‌
۱-۶-۸ رقص‌ جنگی‌ از هزاره‌ چهارم‌
۱-۶-۹ رقص‌ مردم‌ نهاوند در چهار هزار و پانصد سال‌ پیش‌ از میلاد
۱-۶-۱۰ رقص‌ نیایش‌ خورشید از سیلک‌
۱-۶-۱۱ رقص‌ دسته‌ بند زنان‌ از چشمه‌ علی‌
۱-۶-۱۲ رقص‌ با دستمال‌ از سیلک‌
۱-۶-۱۳ رقصی‌ دیگر از چشمه‌ علی‌
۱-۶-۱۴ رقص‌ برداشت‌ محصول‌ و خرمن‌ از تپه‌ موسیان‌
۱-۶-۱۵ رقص‌ نیایش‌ به‌ خدایان‌ از موسیان‌
۱-۶-۱۶ رقص‌ جذبه‌ و نمایش‌ عروج‌ به‌ آسمان‌
۱-۶-۱۷ نمونه‌یی‌ دیگر از رقص‌ جذبه‌
۱-۶-۱۸ رقص‌ تفریحی‌ تکی‌ از هزاره‌ سوم‌
۱-۶-۱۹ رقص‌ تکی‌ بر روی‌ لوحه‌ سنگی‌ از شوش‌
۱-۶-۲۰ رقص‌ دسته‌ بند گاسوها
۱-۶-۲۱ رقص‌ با سماچه‌ از تپه‌ یحیی‌
۱-۶-۲۲ نمونه‌ دیگر از رقص‌ با سماچه‌ از تخت‌ جمشید
۱-۶-۲۳ رقص‌ سه‌ نفری‌ از تل‌ تیموران‌
۱-۶-۲۴ رقصی‌ دیگر از تل‌ تیموران‌
۱-۶-۲۵ نمایش‌ رقص‌ در سر پرچم‌
۱-۷ رقص و فرهنگ
۱-۷-۱ رقص در ایل قشقایی
۱-۷-۲ رقص در ایل بختیاری :
۱-۷-۳ آشنایی با رقص فولکلوریک و ملی آذربایجان
۱-۷-۴ لزگی
۱-۷-۵ کوراوغلو
۱-۷-۶ رقص کردی (هه لپه رکی)
۱-۷-۷ هه لپه رکی – رقص کردی
۱-۸ پیشه یابی رقص کردی
۱-۸-۱ نیایش دیدنی کردها
۱-۹ رقص در فرهنگ ملل
۱-۹-۱ رقص های سنتی هندوستان
۱-۹-۱-۱ کاتاکالی
۱-۹-۱-۲ کاتاک
۱-۹-۱-۳ مانی پوری
۱-۹-۱-۴ بهاراتاناتیام
۱ـ۱۰ـ تاریخچه و رقص در ایران
۱-۱۰-۱ نگاهی به تاریخچه رقص در ایران
۱-۱۰-۲ رقص‌های آیینی
۱-۱۱ رقص‌های آیینی در مناطق
۱-۱۱-۱ پر خوانی
۱-۱۱-۲ مولودی خوانی
۱-۱۱-۳ رقص در نواحی
۱-۱۱-۴ رقص ایرانی و شرقی
۱-۱۲ رقص در هزاره پنجم پیش از میلاد
۱-۱۳ رقصی از مردم تل جری درهزاره پنجم پیش از میلاد
۱-۱۴ رقص در هزاره چهارم پیش از میلاد
۱-۱۵ رقص مردم سگز آباد قزوین در هزاره چهارم
۱-۱۶ رقص ازهزاره چهارم و پنجم
۱-۱۷ رقص جنگی از هزاره چهارم
۱-۱۸ رقص مردم نهاوند در چهار هزار و پاند سال پیش از میلاد
۱-۱۹ رقص نیایش خورشید از سیلک
۱- ۲۰ معماری و رقص
۱-۲۱- رقص و احساس آرامش
۱-۲۲ نحوه انجام رقص و سماع در طریقه مولویه
۱-۲۳- رقص پارسیانه
فصل دوم: مبانی نظری
۲ -۱ سیری در رقص معاصر و نظریه ی رقص نوین
۲-۲ پیشگامان رقص نوین در سال های معاصر
۲-۲-۱ ایزادور دانکن
۲-۲-۲ مدرسه دنیشان ( تدشان، سن دنیس)
۲-۲-۳ فرانسوا دلسارت
۲-۲- ۴ مارتا گراهام
۲-۲-۵ دوریس همفری:
۲-۳ رقص در مسیر آینده
۲-۴ رابطه تئاتر و رقص
۲-۵ تاریخچه تئاتر رقص
۲-۶ تکنیک های تئاتر رقص
فصـل سوم: آشنایی با موزه
۳ـ۱ـ تعریف موزه
۳ـ۲ـ تاریخچه موزه و موزه داری در ایران وجهان
۳ـ۳ـ آموزش در موزه ها
۳ـ۴ـ انواع موزه ها
۳-۴-۱ موزه های تاریخی
۳-۴-۲ موزه های هنری
۳-۴-۳ موزه های علمی
۳-۴-۴ موزه های فضای باز
۳-۴-۵ موزه های محلی یا منطقه ای
۳-۴-۶ موزه های سیار
۳ـ۵ـ سازمان و تشکیلات اداری موزه ها
۳ـ۶ـ معماری موزه ها
۳-۶-۱ معبد موزه ها یا کاخ موزه ها
۳-۶-۲ بناهای تبدیل شده به موزه
۳-۶-۳ موزه های نوساز
فصـل چهارم: مطالعات جغرافیایی و تاریخی شیراز
۴ـ۱ـ ویژگی های جغرافیایی طبیعی و جمعیتی شهر شیراز
فصـل پنجم: برنامه ریزی فیزیکی و استانداردها
۵ـ۱ـ فضاهای نمایشی
۵ـ۲ـ فضاهای آموزشی و پژوهشی
۵ـ۳ـ بخش اداری
۵ـ۴ـ فضاهای خدماتی و فنی
۵ـ۵ـ فضای سبز موزه
۵ـ۶ـ دیراگم کلی فضاهای تشکیل دهنده موزه
۵ـ۷ـ کلیاتی در زمینه طراحی موزه ها
۵-۷-۱ زیبایی شناسی موزه
۵-۷-۲ مکان قرارگیری ساختمان موزه
۵-۷-۳ نورپردازی موزه
۵-۷-۴ معرفی بخش های موردنظر طرح
۵-۷-۴-۱ مدیریت موزه:
۵-۷-۴-۲ گالری ها:
۵-۷-۴-۳ بخش آرشیو و کلکسیون آثار:
۵-۷-۴-۴ بخش آموزشی:
۵-۷-۴-۵ بخش فنی و اجرایی:
۵-۷-۴-۶ واحد خدمات:
۵-۸ استاندارد فضایی
۵-۸-۱ محاسبات سالن ورودی موزه
۵-۸-۲ محاسبات فضایی بخش اداری وموزه داری
۵-۸-۳ محاسبات فضایی مراکز اسناد
۵-۸-۴ محاسبات فضایی بخش آموزش و تحقیق
۵-۸-۵ محاسبات فضایی بخش تخصصی علمی ـ پژوهشی
۵-۸-۶ محاسبات فضایی رستوران
۵-۸-۷ محاسبات فضایی بخش تأسیساتی و خدماتی
فصـل ششم: ایده های طراحی
۶ـ۱ـ ایده های طراحی
منابع و مآخذ

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x