چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
۱-۲ بیان مساله
۱-۳ پیشینه تحقیق
۱-۴ فرضیه های تحقیق
۱-۵ اهداف تحقیق
۱-۶ هدف کاربردی
۱-۷ جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
۱-۸ روش کار
۱-۸-۱ نوع روش تحقیق
۱-۸-۲ روش گردآوری اطلاعات
۱-۸-۳ ابزارهای گردآوری اطلاعات
۱-۸-۴ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل دوم: مبانی نظری
۲-۱ روانشناسی محیطی
۲-۱-۱ تعریف روانشناسی محیطی
۲- ۱- ۲ تعریف مکان
۲-۳-۱ ادراک ، برخورد ، و شناخت محیط
۲-۱-۴ نیازها و انگیزه های انسان
۲-۱-۵ قابلیت تصویرسازی
۲-۱-۶ شناخت
۲-۱-۷ بستگی، نظم ، خود به خودی
۲-۱-۸ ترجیح دادن مکان
۲-۱-۹ مکان سازی
۲-۱-۹ -۱ دلبستگی مکانی
۲-۲ چگونگی تبدیل فضا به مکان
۲-۲-۱ ادراک فضایی
۲-۲-۲ قلمروهای انسانی
۲-۲-۳ اندازه ی فضا
۲-۲-۴ میزان محصور بودن
۲-۲-۵ صفحه ی کف
۲-۲-۵-۱ مواد
۲-۲-۵-۲ صفحه ی بالای سر
۲-۲-۵-۳ لبه ی فضا
۲-۲-۵-۴ عملکرد لبه
۲-۲-۵-۵ ویژگی لبه
۲-۳ حس مکان
۲-۴ موارد مربوط به مکانیت
۲-۴-۱ احساس فضا
۲-۴-۲ رضایت
۲-۴-۳ آرامش
۲-۴-۴ سرخوردگی
۲-۴-۵ روحانیت
۲-۴-۶ رسمی بودن
۲-۴-۷ تعمق
۲-۴-۸ پویایی
۲-۴-۹ تنش
۲-۴-۱۰ تظاهر
۲-۴-۱۱ تناسب طرح
۲-۵ مدیریت محرک های حسی
۲-۵ -۱ محرک های حسی
۲-۵ -۲ نقطه
۲-۵ -۳ خط
۲-۵ -۴ فرم
۲-۵ -۵ رنگ
۲-۶ فرایند ادراکی
۲-۶ -۱ محرک محیطی
۲-۶ -۲ محرک مورد توجه
۲-۶ -۳ تصویر بر روی شبکیه
۲-۶ -۴ تبدیل
۲-۶ -۵ پردازش عصبی
۲-۶ -۶ ادراک
۲-۶ -۷ بازشناسی و شناخت
۲-۷ ادراک بوم شناختی گیبسون
۲-۸ فضای انعطاف پذیر
۲-۸ -۱تعریف انعطاف پذیری
۲-۸ -۲ محیط و پویایی فیزیکی-ذهنی کودک
۲-۸ -۳ محیط و قوه خلاقه کودک
۲-۸ -۴ محیط های یادگیری و جهان تغییرات
۲-۸ -۵ حرکت به سوی محیط های انعطاف پذیر
۲-۸ -۶ محیطهای انعطاف پذیر، پاسخگو به نیازهای آموزشی حال و آینده
۲-۸ -۷ روشها و انعطاف پذیری محیط یادگیری
۲-۸ -۷-۱ اجزای انعطاف پذیر، فضای انعطاف پذیر
۲-۸ -۷-۲ اختصاص دادن فضای زیاد به کلاسها برای رخ دادن فعالیت های چندگانه و متفاوت
۲-۸ -۷-۳ یکپارچگی محیط یادگیری
۲-۸ -۸ انعطاف پذیری در محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۸-۱ اصول حاکم بر انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۸-۲ راهکارها و انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۹ محدوده بندی در یک کلاس انعطاف پذیر
۲-۸ -۱۰ شکل یک کلاس انعطاف پذیر
۲-۸ -۱۱ نقش محیط در سازندگی محیط آموزشی
۲-۹ تعریف قرارگاه فیزیکی
۲-۱۰ قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۱ شکل گیری تئوری قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۲ ویژگی های قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۲ -۱ گزینشگری قرارگاه های رفتاری
۲-۱۰-۲ -۲ شروع و پایان وقوع قرارگاه های رفتاری
۲-۱۰-۲ -۳ عدم انتقال پذیری الگوهای جاری رفتار
۲-۱۰-۲ -۴ خصوصیات پویایی قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۳ قرارگاه رفتاری در معماری
۲-۱۰-۴ قرارگاه رفتاری در دانشکده معماری
۲-۱۰-۵ اصول و ضوابط طراحی فضاهای دانشکده ای
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه
۳-۱ دانشکده هنرهای زیبا
۳-۲ دانشکده هنر و معماری تبریز
۳-۳ دانشکده معماری اپورتو(oporto)
۳-۴ کالج آموزشی معلمان، Setubal
۳-۵کالج آموزشی معلمان، Setubal
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل سایت
۴-۱ موقعیت سایت
۴-۲ بررسی دسترسی های سایت
۴-۳ بررسی شکل و ابعاد سایت
۴-۴ بررسی چشم انداز سایت
۴-۵ همجواریهای سایت
۴-۶ اقلیم
۴-۷ مواردحائز اهمیت در طراحی اقلیمی ساختمانهای آموزشی و تحقیقاتی
فصل پنجم: برنامه فیزیکی
۵-۱ فضاهای اصلی
۵-۱-۱ فضاهای اداری
۵-۱-۲ فضاهای آموزشی
۵-۱-۳ فضاهای خدماتی
۵-۲ فضاهای مکمل
۵-۲-۱ فضاهای خدماتی مکمل
۵-۲-۲ فضاهای کمک آموزشی
۵-۲-۳ سازمانهای پارا
فصل ششم: سازه و تاسیسات
۶-۱ سازه
۶-۲ تاسیسات
پیوست ۱
پیوست ۲
منابع و مآخذ