تحقیق ساخت فرودگاه قم

تحقیق ساخت فرودگاه قم

تحقیق ساخت فرودگاه قم

تحقیق-ساخت-فرودگاه-قم

توضیحات:
تحقیق ساخت فرودگاه قم، در قالب فایل Word.
بخشی از متن فایل:
مسافر، فرودگاه و هواپیما هر سه نیازمند یکدیگرند تا بتوانند چرخه ای مطلوب که رسیدن به هدف نهایی یعنی حمل و نقل ایمن و سریع است دست یابند . جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی در جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست و فرودگاه در کنار مابقی پایانه ها از حساس ترین بازیگر این نقش هستند.
توسعه روز افزون صنعت هواپیما سازی و تمایل هر چه بیشتر در جهت صرفه جویی در زمان جابجایی افراد و کالا  باعث گسترش صنعت ترابری هوایی بطور جدی گردیده است. انتقال و مبادله سریع فرهنگ و دانش چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخل یک کشور، جهانگردی و درآمد حاصل از آن و مقاصد نظامی و دفاعی نیز علاوه بر دو مورد فوق از دلایل گسترش ترابری هوایی می باشند.
سیستم حمل و نقل هوایی بر خلاف سایر مدلهای حمل و نقل هنوز به مرحله ی نثبیت شده ای نرسیده است .
زیرا صنعت هواپیما سازی در مرحله تکوین بوده و هرلحظه انتظار ورود هواپیما جدید ،با مشخصات بهتر وجود دارد. بنابراین طراحی و محاسبه فرودگاه بگونه ای انجام شود که به بازار آمدن هواپیماهای غول پیکر جدید و یا هواپیماهای دارای خصوصیات پروازی بهتر باعث از رده خارج شدن آن نگردد.  

فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده ۱
فصل اول ۲
بیان مسئله ۲
۱-۱ بیان مساله ۲
۱-۲- اهداف تحقیق ۲
۱-۳- در صورت داشتن هدف کاربردی بیان نام بهره وران ۳
۱-۴- فرضیه ها یا سوالها ۳
فصل دوم: ۴
کلیات تحقیق ۴
۲-۱- تاریخچه قم ۴
۲-۱-۲- وجه تسمیه ۵
۲-۱-۳- قم، شهر زیارتی ۵
۲-۲- جغرافیای استان ۵
۲-۲-۱- توپوگرافی استان قم ۶
۲-۲-۲- اقلیم ۶
۲-۳-آب و هوا ۷
۲-۳-۱- بارندگى ۸
۲-۳-۲- دما ۸
۲-۴- پوشش گیاهى و جانوری ۹
۲-۴-۱-زیست بوم هاى نادر استان ۹
۲-۴-۲-زیستگاه های جانوری ۹
۲-۵- ارتفاعات و مناطق مهم استان ۱۰
۲-۵-۱-نواحى کوهستانى ۱۰
۲-۵-۲- نواحى دشتى ۱۱
۲-۵-۴- نواحى مرتعى و دامنه ها ۱۲
۲- ۲- منابع آب ۱۲
۲-۶-۱-رودخانه هاى استان قم ۱۲
۲-۶-۲- سدها ۱۳
۲-۶-۳- منابع آبهاى زیرزمینى ۱۳
۷- ۲- جغرافیای انسانی ۱۳
۲-۷-۱- جمعیت و ترکیب جمعیتی ۱۳
۲-۷-۲-وضعیت اشتغال ۱۴
۲-۸- جغرافیای اقتصادی ۱۵
۲-۹- جغرافیای سیاسی ۱۶
۲-۱۰-راههای ارتباطی کشوری و منطقه‌ای ۱۶
۲-۱۱- مقدمه ای بر تکنولوژی ۱۷
۲-۱۱-۱-واژه شناسی ۱۷
۲-۱۱-۲- نیارش ۱۷
۲-۱۱-۳-مهندس ۱۸
۲-۱۲- فلسفه تکنولوژی ۱۸
۲-۱۳- تا ثیر تکنولوژی بر معماری ۱۹
۲-۱۴- انقلاب صنعتی و تاثیر آن در تکنولوژی ساخت ۲۲
۲-۱۵- تکنولوژی در معماری فضاهای حرکتی ۲۳
فصل سوم ۲۵
بررسی نمونه های موجود ۲۵
۳-۱- فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۲۵
۳-۲- فرودگاه بین المللی پکن ( پی جینگ) ۲۸
۳-۳- فرودگاه استانستد اسکس انگلستان ۳۰
فصل چهارم ۳۲
معرفی فرودگاه و استانداردهای آن ۳۲
۴-۱- اهمیت فرودگاه ۳۲
۴-۲- طبقه بندی فرودگاه ۳۳
۴-۲-۱- فرودگاههای غیرتجاری ۳۴
۴-۲-۲- فرودگاههای تجاری ۳۵
۴-۳- استانداردهای فرودگاه ۳۵
۴-۴- طبقه بندی سازمان ایکائو ۳۶
۴-۵- اجزای اصلی فرودگاه ۳۷
۴-۶- وظایف اجزای فرودگاه ۳۸
۴-۶-۱- گذرگاه ۳۸
۴-۶-۲- جایگاه توقف ۳۸
۴-۶-۳- ساختمان ترمینال ۳۸
۴-۷ ساختمانهای عملیاتی و جنبی ۳۸
۴-۸- برج مراقبت و ساختمان عملیاتی ۳۹
۴-۸-۱- ضوابط مکانیابی برج کنترل فرودگاه ۳۹
۴-۸-۲- ارتفاع برج مراقبت ۳۹
۴-۸-۳- مساحت سطوح برج مراقبت ۴۰
۴-۸-۴- اطاق رادار زمینی ۴۱
۸-۵- ۴- اطاقهای مورد نیاز در ساختمان زیر برج مراقبت پرواز ۴۱
۴-۹- ساختمان میهمانان عالیقدر(VIP و CIP ) ۴۳
۴-۹-۱- ساختمان VIP ۴۳
۴-۹-۲-ساختمان CIP ۴۴
۴-۱۰- تسهیلات و پستهای امنیتی و انتظامی ۴۵
۴-۱۰-۱- تسهیلات امنیتی ۴۵
۴-۱۰-۲- پستهای امنیتی ۴۵
۴-۱۰-۲-۱- برجکهای دیده بانی ۴۵
۴-۱۰-۲-۲- باجه های بازرسی و امنیتی ۴۶
۴-۱۱- مرکز تأسیسات مکانیکی و برقی ۴۶
۴-۱۱-۱- تعمیرگاه وسایل نقلیه موتوری ۴۷
۴-۱۱-۲- مرکز تعمیرات تأسیسات مکانیکی ۴۷
۴-۱۲- تأسیسات سوخت رسانی ۴۷
۴-۱۲-۱- تحویل سوخت و استقرار منابع سوخت ۴۸
۴-۱۳- تأسیسات هواشناسی ۴۹
۴-۱۳-۱- مکانیابی و ابعاد محوطه هواشناسی ۴۹
۴-۱۴- تأسیسات و تجهیزات پشتیبانی هواپیماها در پیشگاه هواپیما ۴۹
۴-۱۵- هتل فرودگاهی و گذری ۵۰
۴-۱۵-۱- هتل گذری ۵۰
۴-۱۵-۲- هتل فرودگاهی ۵۱
۴-۱۶- غذا رسانی ۵۱
۴-۱۷- مرکز فوریتهای پزشکی ۵۳
۴-۱۸- ناحیه پارک اتومبیل‌ها ۵۳
۴-۲۰- ساختمان‌های خدماتی و باری ۵۴
۴-۲۱- پارکینگ فرودگاه ۵۵
۴-۲۲- تخلیه بار و بارگیری مسافران ۵۶
۴-۲۳- منبع برق ۵۷
۴-۲۳-۱روشنایی گذرگاه ۵۸
۴-۲۴- محل جمع آوری و دفع زباله هواپیما ۵۸
۴-۲۵- ایستگاههای فرعی آتش نشانی ۵۸
۴-۲۶- خدمات مربوط به هواپیمائی عمومی ۵۹
۴-۲۷- سازه های فضایی ۶۰
۴-۲۷-۱- شبکه های تخت دو لایه و چند لایه ۶۱
۴-۲۷-۲- چلیک ها ۶۱
۴-۲۷-۳-گنبدها ۶۱
۴-۲۷-۴- شبکه های زین اسبی ۶۲
۴-۲۸- مزایای استفاده از سازه های فضایی ۶۳
۴-۲۹- مدول سازه ۶۶
فصل پنجم ۶۷
طراحی فرودگاه ۶۷
۵-۱- طراحی فرودگاه ۶۷
۵-۱-۱- طرح‌های اصلی فرودگاه ۶۷
۵-۱-۲- طرح سیستمهای یکپارچه فرودگاه ۷۰
۵-۱-۳- طرح فرودگاه ۷۰
۵-۱-۴- طرحهای اجرایی فرودگاه ۷۱
۵-۲- ناحیه بندی فرودگاه ۷۱
۵-۳- تأثیر محیطی ۷۳
۵-۴- تاثیر اقلیم بر روند طراحی ۷۳
۵-۴-۱- درجه حرارت ۷۴
۵-۴-۲- باد سطحی در فرودگاه ۷۴
۵-۴-۳- ارتفاع ۷۴
۵-۵- پایانه مسافری فرودگاه ۷۵
۵-۵- ملاحظات برنامه ریزی و طراحی ۷۵
۵-۵-۱-ویژگی های مسافران ۷۶
۵-۵-۲- اصول جریان مسافر ۷۷
۵-۵-۳-ویژگی های ترافیکی ۷۸
۵-۵-۳-۱-محاسبه حجم مسافر ساعت اوج ۷۹
۵-۵-۳-۲- محاسبه حجم مستقبلین و مشایعین ۸۱
۵-۵-۴- الگوی پایانه ۸۲
۵-۵-۴-۳- ارزیابی طرح های پایانه ۸۹
۵-۶- انواع و اجزاء پایانه های مسافری ۹۱
۵-۷- عناصر پایانه‌های مسافری بین‌المللی ۹۲
۵-۷-۱- بخش مسافران خروجی ۹۲
۵-۷-۱-۱-جلوخان ۹۲
۵-۷-۱-۲- سالن عمومی خروجی ۹۶
۵-۷-۱-۳- محوطه انتظار عمومی ۹۷
۵-۷-۱-۴- سالن گمرک ۹۸
۵-۷-۱-۵-سالن کنترل بیلیط و پذیرش توشه ۹۸
۵-۷-۱-۶- محوطه توشه داری ۱۰۰
۵-۷-۱-۷- محوطه کنترل از گذرنامه و پلیس و بازرس امنیتی ۱۰۰
۵-۷-۱-۸- سالنهای و راهروهای مسافران خروجی ۱۰۳
۵-۷-۱-۹- تسهیلات و تجهیزات لازم در بخش خروجی ۱۰۶
۵-۷-۲- بخش مسافران ورودی ۱۰۷
۵-۷-۲-۱-سالن ورودی ۱۰۷
۵-۷-۲-۲- محوطه قریطینه بهداشتی ۱۰۸
۵-۷-۲-۴- محوطه مطالبه توشه ۱۱۰
۵-۷-۲-۵- بازرسی گمرک ۱۱۱
۵-۷-۲-۶- سالن عمومی ورودی ۱۱۴
۵-۷-۲-۷-جلوخان ۱۱۴
۵-۷-۲-۸-تسهیلات و تجهیزات لازم در بخش ورودی ۱۱۴
۵-۷-۲-۹-محل انجام بازرسیهای امنیتی ۱۱۴
۸- ۵- ارزیابی محل و طرح تسهیلات بازرسی ۱۱۵
۱- ۵-۸- ارزیابی محل ۱۱۵
۲- ۵-۸- توقفگاههای وسایل نقلیه ۱۱۶
۳- ۵-۸-جلوخان پایانه ۱۱۶
۴- ۵-۸-کنترل دسترسی ۱۱۶
۵- ۵-۸- امنیت محوطه ۱۱۷
۵-۹-کنترلهای امنیتی در سالنهای مسافران ۱۱۷
۵-۹-۱- محوطههای پذیرش ۱۱۸
۵-۹-۳- صندوق امانات عمومی ۱۱۹
۵-۹-۴-نگهداری توشههای جامانده و گم شده ۱۱۹
۵-۹-۵-فروشگاهها محوطه سترون ۱۱۹
۵-۱۰-تسهیلات بازرسی ۱۲۰
۵-۱۰-۲- بازرسی توشههای غیر همراه ۱۲۱
۵-۱۱-به حداقل رساندن اثرات ناشی از یک انفجار ۱۲۲
۵-۱۲- به حداقل رساندن اثرات حمله تروریستی به مسافران ۱۲۳
۱۳- ۵- سالنهای مخصوص افراد عالی مقام ۱۲۴
۵-۱۴- مرکز عملیات اضطراری و سرویسهای امنیتی فرودگاه ۱۲۴
۵-۱۵- ملاحظات مربوط به افراد کم توان در طراحی پایانه مسافری ۱۲۴
۵-۱۵-۱-طراحی عناصر خارج از پایانه ۱۲۵
۵-۱۵-۲- طراحی عناصر داخل پایانه ۱۲۶
۵-۱۴-کنترلهای قانونی ۱۳۰
۵-۱۴-۱- مقدمه ۱۳۰
۵-۱۴-۲- انواع کنترلهای قانونی ۱۳۱
۵-۱۴-۳- ملاحظات کلی طراحی ۱۳۱
۵-۱۵- ظرفیت ۱۳۳
۵-۱۶- مطالعات برنامه ریزی دسترسی ۱۳۵
۵-۱۶-۱- فرآیند مطالعه ۱۳۵
۵-۱۶-۲- اطلاعات ترافیکی ۱۳۵
۵-۱۶-۵- ارزیابی کارایی سیستمهای دسترسی فرودگاه ۱۳۹
۵-۱۷- سیستمهای دسترسی ۱۴۰
۵-۱۷-۱- دسترسی جادهای ۱۴۲
۵-۱۷-۱-۱- خودروی شخصی ۱۴۲
۵-۱۷-۱-۲- تاکسی ۱۴۲
۵-۱۷-۱-۳- اتوبوس شهری ۱۴۳
۵-۱۷-۱-۴- اتوبوس دربستی ۱۴۳
۵-۱۷-۱-۵- اتوبوس یا مینی بوس ویژه ۱۴۳
۵-۱۷-۲- دسترسی ریلی ۱۴۴
۵-۱۷-۲-۱-راه آهن سراسری ۱۴۴
۵-۱۷-۲-۲- مترو ۱۴۵
۵-۱۷-۲-۳- سیستمهای ریلی ویژه ۱۴۵
۵-۱۸- تسهیلات ترابری جادهای ۱۴۶
۵-۱۸-۱- مقدمه ۱۴۶
۵-۱۸-۲- تقاضای ترافیک ۱۴۷
۵-۱۸-۳- الگوهای دسترسی جادهای پایانه ۱۴۸
۵-۱۸-۳-۱- الگو متمرکز ۱۴۸
۵-۱۸-۳-۲- الگوی مجزا ۱۴۸
۵-۱۸-۳-۳-الگوی غیر متمرکز ۱۴۹
۵-۱۸-۳-۴- الگوی واحدی ۱۵۰
۵-۱۸-۴-راههای دسترسی عمومی ۱۵۱
۵-۱۸-۴-۱-راههای اصلی دسترسی فرودگاه ۱۵۱
۵-۱۸-۴-۲-راه دسترسی پایانه ۱۵۲
۵-۱۸-۴-۳-راههای جلوخان ۱۵۳
۵-۱۸-۵-راههای خدماتی عمومی ۱۵۳
۵-۱۸-۶-راههای خدماتی غیر عمومی ۱۵۴
۵-۱۸-۷-راههای پیاده ۱۵۴
۵-۱۸-۸- محوطه جلوخان ۱۵۵
۵-۱۸-۸-۱- محاسبه طول جلوخان ۱۵۷
۵-۱۹- توقفگاههای وسایل نقلیه ۱۵۹
۵-۱۹-۱- مقدمه ۱۵۹
۵-۱۹-۲- توقفگاههای وسایل نقلیه شخصی ۱۶۰
۵-۲۰-۳- توقفگاه وسایل نقلیه عمومی ۱۶۲
۵-۲۰-۴- محوطه توقفگاه ویژه کارکنان فرودگاه ۱۶۳
۲۰-۵- ۵- محوطه توقفگاه پایانه بار هوایی ۱۶۴
۶- ۵-۲۰- توقفگاه خودروهای فوریتهای پزشکی ۱۶۵
فصل ششم ۱۶۶
تجزیه و تحلیل سایت و پروژه ۱۶۶
۶-۱- محل سایت پروژه ۱۶۶
منابع و ماخذ: ۲۰۴
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x