تحقیق در مورد هنر doc

تحقیق در مورد هنر doc

تحقیق در مورد هنر doc

تحقیق-در-مورد-هنر-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏هنر باستانی ماور نزدیک و هند
‏تاریخ هند باستانی خاورنه با مصر بلکه با بین النهرین شروع می شود.
‏بین النهرین: ۱ ‏–‏ سومر ۲ ‏–‏ اکر ۳ ‏–‏ بابل ۴ ‏–‏ آشور
‏الف: بین النهرین: ۱ ‏–‏ هند سومر: ساختن ؟؟؟ و شهرهای قلعه مانند و پیکره سازی را می دانستند.
‏ویژگی هند سومر: شچمشهای بزرگ (مانند اسمر= واریکا)، نشان دهنده توالی صحنه ها (صحنه پیروزی نظامی- مناظر بعد از آن) نیمرخ بودن پیکرها- بدن ‏از روبرو با یک دست و یک پا- چشم به طور کامل استفاده از پرسپکتیو خاص (گاوهای لاسکو)- خشک و بی روح
‏۲ ‏–‏ هند و اکو: تجسمی از حاکمیت مطلق و نشان دهنده اقتدار خداگونه، پایبند به سنتهای کهن
‏ویژگی: چشمهای بزرگ تندیس، ابروان به هم پیوسته، دهان حساس، دارای وحدت شکل های طبیعی و غیر طبیعی تاکید بر احساس و بینش شخصی
‏۳ – هند بابل: کند کاری روی سنگ همراه با نقش برجسته
‏ویژگی: تجسم پیکرها (نیمرخ و تمام رخ توام)، مقام بالا و حالت تشریفاتی و رسمی
‏۴ ‏–‏ هند آشور: نقش برجسته و کنده کاری روی سنگ
‏ویژگی ها: ۱ – خشکی و ؟؟؟؟ دادنی بودن زبان هندی ۲ ‏–‏ قدرت توصیف و روایتی ۳ ‏–‏ پیوستگی و ادامه داستان نقش برجسته ها ۴ ‏–‏ سطح صاف و یک دست
‏تدابیر آگاهانه: ۱ ‏–‏ روانی و انجام میان ۲ ‏–‏ عدم رعایت بعد نمایی (پرسپکتیو) ۳ ‏–‏ طراوت و سرزندگی حالتها و حرکات ۴ ‏–‏ روی هم انداختن پیکرها برای القای دوری و نزدیکی
‏روایت ؟؟؟ اول: پادشاه در ارابه خود ایستاده و زه کمان را کشیده همراه او افسرانی دیده می شود و در آسمان بالای سرش رب الفتوح بالدار آشور موسوم به «آشور» کمان کشیده و شاه را حمایت می کند. اسبهایی ارابه شاه بادهنه های کشیده شده، از روی یک ارابه دشمن که پیشتر در هم شکسته، عبور می کنند. در بالای قسمت مرکزی یک سرباز آشوری در حال کشتن یک دشمن است ضمن آنکه یکی دیگر از نفرات دشمن می کوشد هم رزم خود را نجات دهد. کماندار دشمن در سمت راست در حال رفتن به بالای برج ها است.
‏روایت تصویر دوم: پادشاه گوشه راست نشسته و به آرامی جام خود را بالا برده و در سمت چپ موجود بالدار که در حال پاشیدن آب متبرک است عمل پادشاه را بخشی از یک آیین مذهبی نشان می دهد. روح هایی که مصریان به آن اعتقاد داشتند: کا: خود دیگر انسان: بعد از مرگ در درون ؟؟؟ می رود و به حیات خود ادامه می دهد. مومیایی
‏باء: روح پرنده- جند گیر- جستجوگر‏، آخ: جنگجو
‏نمادها برای تندیس: ایران- بزوشیر، مصر: کرکس، شاهین، عقاب، مار- هند: گاو، بزند
‏هند مصریان: تندیس سازی- دیوارنگاری
‏ویژگی: ۱ ‏–‏ حفظ شباهت چهره ۲ ‏–‏ استحکام اسلوب ۳ ‏–‏ وفادار به طبیعت در چهره سازی ۴ ‏–‏ توجه نداشتن به نمایش واقع گرایانه بدن ۵ ‏–‏ چشم های شیشه ای و شفاف ۶ ‏–‏ رعایت بعد نمایی ۷ ‏–‏ نمای صحیح و تمام رخ توام ( پاها به طرز نیم رخ و سینه و بالا تنه به طرز تمام رخ)
‏دیوارنگاری فضادار: ۱- اسلوب نماکاری: تقسیم کردن دیوار به سطوح رنگین یا رنگهای یکدست به کمک نوعی بعدنمای خطی متقاعد کننده
‏۳ ‏–‏ اسلوب تزیینی: حفظ کردن ایجاد توهم بعد نمایی تا صعودی و از دست دادن عناصر معماری گونه
‏۴ ‏–‏ اسلوب پیچیده یا در هم: روی آوردن نقاش به چهارچوب های معماری گونه و چشم اندازهای باز (مخلوطی از ۳ اسلوب پیش)
‏هند و یونان باستان

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x