تحقیق در مورد بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی (ورد)

تحقیق در مورد بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی (ورد)

تحقیق در مورد بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی (ورد)

تحقیق-در-مورد-بررسی-و-تعیین-مراتب-علمی-کارکنان-برای-تصدی-مشاغل-حساس-و-مهم-مدیریتی-و-سرپرستی-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مقدمه:
‏مدیریت و سرپرستی در سازمان زندانها با توجه به شرح وظایف قانونی از پیچیدگی‏‌‏ها و اهمیت خاص خود برخوردار می باشد. لذا مرکز آموزشی و پژوهشی با وقوف کامل به این مطلب برنامه‏‌‏های متعددی را برای افزایش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران و سرپرستان سازمان اجراء نموده است که از‏‌‏آن جمله برگزاری دوره های آموزشی متعدد و متنوع می باشد.
‏در کنار این فعالیت‏‌‏های‏‌‏آموزشی در سال ۱۳۷۷ از سوی این مرکز طرحی به نام ‏«‏طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان‏»‏ بر اساس مصوبات شورای برنامه‏‌‏ریزی تهیه شد و پس از تصویب ریاست محترم سازمان در سال ۱۳۷۸ برای اجراء به ادارات کل ابلاغ گردید.
‏بر اساس این طرح می بایست قبل از واگذاری پست های مدیریتی و سرپرستی به کارکنان نسبت به تعیین مراتب علمی آن از سوی کمیته مذکور اظهار نظر شود. اجرای این طرح به سازمان یاری می رساند تا کارکنانی که واجد شرایط مدیریتی و سرپرستی و رهبری اداره زندانها و انجام فعالیت ‏های اصلاحی و تربیتی هستند را شناسایی و به کار گمارد‏.
‏ضرورت:
‏در یک قرن اخیر به علت پیدایش سازمان‏‌‏های جدید، پیچیده و متراکم از تکنولوژی و برخوردار از انسانهای پر نیاز موضوع مدیریت مورد توجه خاص قرار گرفته است. سرعت، قدرت عمل و انبوه بودن فرآورده‏‌‏های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ‏‌‏کننده متفکر و فرزانه ای به نام مدیر دارد تا بتواند با برنامه‏‌‏ریزی درست بین همه اجزاء، امکانات و نیروهای سازمان هماهنگی و همسویی به وجود آورد و به تعبیری موفقیت نهادها و سازمانها تا حد زیادی به کارآیی و اثربخشی مدیران بستگی دارد.
‏اکنون با گسترش فعالیت‏‌‏های علمی مرکز و لزوم بهره‏‌‏گیری از تمام امکانات نیروی انسانی از پایین‏‌‏ترین طبقه شغلی تا بالاترین آن ضرورت دارد کمیته ارزیابی علمی کارکنان با استفاده از منابع و ماخذ علمی ضمن ارزیابی به اطلاعات علمی کارکنان نیز غنای بیشتری بخشد و از این رهگذر هیچ فردی نباید بدون اخذ نظریه کمیته ارزیابی پست مدیریتی و سرپرستی را تصدی نماید و فقط افراد واجد شرایط در پستهای مورد نظر منصوب و مشغول گردند بر این اساس طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان تهیه گردیده است.
‏هدف اصلی کمیته
‏ـ بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی
‏سایر اهداف کمیته:
‏ـ شناسایی مدیران و سرپرستان لایق و توانمند
‏ـ شناسایی کارکنان واجد شرایط برای تصدی پستهای حساس ومهم
‏ـ شناخت ضعف‏‌‏های‏‌‏آموزشی و علمی متصدیان مشاغل حساس سازمان
‏ـ نهادینه کردن شایسته سالاری
‏ـ علمی کردن اقدامات زندانبانی
‏ـ توجه و برنامه‏‌‏ریزی مدیران و سرپرستان به مطالعه و بهره‏‌‏مندی از علوم روز برای اداره زندانها و حوزه تحت سرپرستی
‏ـ شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان و رده های مدیریتی
‏ـ توجه مدیران و سرپرستان به آموزش کارکنان تحت سرپرستی
‏ـ ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل
‏مشاغل مورد ارزیابی‏
‏منظور مشاغلی هستند که جهت احراز پست، نیاز به ارزیابی و تایید علمی دارند که عبارتند از : معاونین ادارات کل، روساء، معاونین و سرپرستان زندانها، روساء، سرپرستان و معاونین کانونهای اصلاح و تربیت، روساء اندرزگاهها، روساء اردوگاهها و روساء تمام ادارات و گروههای ستادی و استانی
‏نحوه دعوت
‏دبیرخانه کمیته پس از معرفی کارکنانی که برای پستهای مدیریتی و سرپرستی پیشنهاد می‏‌‏شوند طبق برنامه‏‌‏ریزی منسجم و تعیین دقیق موضوعات مطالعاتی مرتبط با پست پیشنهادی حداقل یک ماه قبل از تشکیل جلسه از ارزیابی شوندگان دعوت به عمل می‏‌‏آورد.
‏اعضاء کمیته (ارزیابی‏‌‏کنندگان):
‏اعضاء کمیته جمعی از اساتید صاحب نظر و برجسته دانشگاه و مدیران ارشد سازمان می باشند که در زمینه رشته تخصصی و کاری خود و براساس پست ارزیابی‏‌‏شوندگان در کمیته به عنوان ارزشیاب و مصاحبه گر فعالیت می‏‌‏کنند.
‏روشها و فنون ارزشیابی:
‏کمیته ارزیابی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود از دو شیوه ارزشیابی در برنامه خود استفاده می‏‌‏کند:
‏الف) آزمون کتبی
‏ب) مصاحبه تخصصی
‏ـ آزمون کتبی:
‏ـ آزمون کتبی: این آزمون در قالب سئوالات انشایی بر اساس شرح وظایف ارزیابی‏‌‏شوندگان و موضوعات اعلام شده در دعوتنامه توسط اعضاء کمیته طراحی می‏‌‏شود.
‏ـ آزمون scl-90‏: این آزمون یک آزمون روانشناختی می باشد که در قالب پرسشنامه به سنجش و ارزیابی علایم مرضی چون افسردگی، وسواس، پرخاشگری، اضطراب و … می پردازد.
‏ـ آزمون سبک مدیریتی: این آزمون در بردارنده چند سئوال تستی می باشد و به منظور تع‏یین سبک مدیریتی و رهبری ( سبک رهبری خودکامه و مشارکتی) ارزیابی‏‌‏شونده می‏‌‏باشد.
‏ـ مصاحبه تخصصی:
‏پس از برگزاری آزمون کتبی، ارزیابی شوندگان در جلسه رسمی کمیته حضور می‏‌‏یابند و پس از بیان اهداف کمیته و سوابق خدمتی و تحصیلی ارزیابی‏‌‏شوندگان، اعضاء کمیته به ترتیب بر اساس تخصص خود و شرح وظایف ارزیابی شوندگان به مصاحبه علمی می پردازند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x