تحقیق جنگ نرم ( ورد)

تحقیق جنگ نرم ( ورد)

تحقیق جنگ نرم ( ورد)

تحقیق-جنگ-نرم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏فهرست عناوین
‏مقدمه‏……………………………………………………………….‏.‏………….۲
‏تعریف جنگ‏…………………………………………………………..‏.‏………..۳
‏تقسیم بندی های جنگ‏………………………………….‏………………‏.‏……….۴
‏جنگ سخت‏……………………………………………………………..‏.‏………۵
‏جنگ سرد)‏نیمه سخت(‏………………………………………………..‏….‏..‏.‏…..۵
‏جنگ نرم‏…………………………………..‏………………………………‏.‏…..۵
‏تعریف جنگ نرم‏………………………………………………………‏…‏…‏.‏……۶
‏پیشینه تاریخی جنگ نرم‏………………………………………………..‏.‏..‏.‏…….۹
‏دلایل استفاده از جنگ نرم‏…….‏………………………………………….‏..‏……۱۰
‏تفاوت های جنگ نرم و جنگ سخت‏……………………………………….‏.‏……..۱۲
‏اهداف جنگ نرم‏…………………………………………………………………۱۴
۳
‏ابزارهای جنگ نرم‏….‏……………………………………………………………۱۵
‏تاکتیک های جنگ نرم‏…………………………………………………………….۱۷
‏اصول و روش های مقابله با جنگ نرم‏………………………………………‏….‏….۲۳
‏نتیجه گیری‏………………………………………………………………………۲۷
‏منابع‏……………………………………………………………………….‏.‏..‏.‏…۲۹
‏جنگ نرم
‏مقدمه
‏بررسی تاریخی جنگ ها نشان می دهد که تا سال ۱۹۴۵ غالب جنگ ها جنگ سخت بود و پس از آن با توجه به دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و بلوک غرب شاهد دور جدیدی از رقابت ها میان آمریکا و شوروی سابق هستیم که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ سرد مشهور شد. جنگ سرد ترکیبی از جنگ سخت و جنگ نرم می باشد که طی آن دو ابر قدرت در عین تهدید های سخت از رویارویی مستقیم با یکدیگر پرهیز می کردند.
‏با فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و پایان جنگ سرد کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و… دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت
۳
.
‏جنگ نرم در قالب های مختلف مثل: انقلاب مخملی، انقلاب های رنگی (انقلاب نارنجی و…)، عملیات روانی، جنگ رسانه ای و… و با استفاده از ابزار رسانه ای (رادیو، تلویزیون، روزنامه و امثال آن) توانست نظام سیاسی بعضی از کشورها مانند اوکراین، گرجستان، تغییر دهد.
‏با توجه به غالب بودن جنگ نرم در عصر حاضر، اهمیت، پیچیدگی و صورت های مختلف آن که با استفاده از ابزارهای رسانه ای روز منجر به تغییرات تدریجی و گسترده در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورها می شود باید شناخت درستی از ویژگی ها، خصوصیات، اهداف، ابزارها، تاکتیک ها و راه های مقابله با آن داشته باشیم.
‏جنگ یکی از دیر پاترین پدیده های جامعه انسانی است و از دیر باز تاکنون جامعه ای را نمی توان یافت که به گونه ای درگیر جنگ نبوده باشد این پدیده برای بشریت دو رویه داشته است، تلخی ها و شیرینی ها، زهرها و پادزهرها، نیش ها و بدبختی هاو نیک بختی ها با این وجود در خصوص علل و انگیزه های آن دیدگاه های ونظریاتی بسیار متفاوت وجود دارد که منجر به تعاریف و تقسیم بندی های متفاوت از هم شده است.
‏تعریف جنگ
‏از جنگ، تعریف واحدی نشده است. اصولاً از هیچ واژه مربوط به حوزه علوم انسانی، مفهوم یکسانی وجود ندارد؛ از این رو، هرکس و هر اندیشه‏ای جنگ را به گونه‏ای تعریف می‏کند که با تعریف دیگری ناسازگار است. تعدد در تعریف جنگ، تنوع در طبقه‏بندی و انواع آن را نیز پدید می‏آورد.
۴
‏به اعتقاد آلن بیرو: «واژه ی جنگ از ریشه ی آلمانی werra ‏گرفته شده که به معنای آزمون نیرو با استفاده از اسلحه بین ملت ها(جنگ خارجی) یـا گروه های رقیب در داخل یک کشور (جنگ داخلی) صورت می گیرد.»‏بنابراین ‏جنگ ستیزه ی خشن و منظمی است که بین دو یا چند اجتماع مستقل در می گیرد.
‏گاستون بوتول پس از برشمردن تعدادی از ویژگی های جنگ ها تعریفی از جنگ را ارایه می دهد:
‏جنگ مبارزه ی مسلحانه و خونین بین گروه های سازمان یافته است.
‏تقسیم بندی های جنگ
‏به عقیده پیترمی یر همراه با تکامل اجتماعی جوامع بشری و پا به پای تحولات سیاسی ‏٬‏ اقتصادی علل و انگیزه ها و اشکال و اهداف جنگها نیز تغییرمی کنند و دگرگون می شوند به عنوان مثال بر اساس هدف، جنگ به جنگهای عادلانه و غیرعادلانه؛(۳) بر مبنای مقیاسهای جغرافیایی، به جنگهای محلّی، منطقه‏ای، فرامنطقه‏ای و جهانی (عمومی)؛ با توجه به انضباط و تاکتیک، به جنگهای منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی)؛ بر اساس سطح جغرافیایی، به جنگهای دریایی، هوایی و زمینی؛ بر اساس قلمرو، به جنگهای داخلی و خارجی تقسیم می‏شوند.(۴) همچنین جنگها بر مبنای نوع ابزار، به جنگهای هسته‏ای و غیر هسته‏ای قابل تقسیم است.
‏اما نوعی دیگری از تقسیم بندی از جنگ وجود دارد که به اندازه تاریخ بشر قدمت دارد و فقط ممکن است غلبه با یکی از آنها باشد و که عبارت است از
‏۱-‏جنگ سخت
‏۲-‏جنگ سرد
‏۳-‏جنگ نرم
‏مثلا در دوره ای غلبه با جنگ سخت بوده اما در عین حال جنگ سرد یا جنگ سخت همزمان با آن وجود داشته است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x