تحقیق جنگل ۱۷ص ( ورد)

تحقیق جنگل ۱۷ص ( ورد)

تحقیق جنگل ۱۷ص ( ورد)

تحقیق-جنگل-17ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏به نام خدا
‏امروزه بحث منآبع طبیعی و محیط زیست از جمله مسائلی است که در بسیاری از محافل علمی جهان و حتی مجلات و روزنامه ها به وفور دیده و شنیده می شود و در اکثر موارد هشدارها جدی و در مورد تخریب منآبع طبیعی و محیط زیست و به خطر افتادن قآبلیت سکونت کره زمین است . پژوهشهایی که در ‏چند ساله اخیر‏ صورت گرفت‏ه‏ و تغییرات عظیمی که در شرایط طبیعی کره زمین به وقوع پیوست‏ه‏ بیانگر آن ‏است‏ که کره زمین در حال گرم شدن و جنگل های آن در حال نآبودی ا‏ست‏. لایه ازن که کره زمین را از گزند اثرات زیانبار اشعه ماورآئ بنفش خورشید محفوظ می دارد روز بروز نازکتر می شود و احتمال بروز انواع سرطانها را افزایش می دهد. قدرت تولید مواد غذایی در سطح جهان به علت فرسایش خاک و بهره برداری بی روبه از زمین و آب در حال کاهش است‏. ‏بسیاری از شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران هوایی فوق العاده ‏آلوده ‏دارند، هوایی پ‏ر ‏از اکسید کربن و ترکیبات سرب و گوگرد که همگی برای سلامتی انسان م‏ض‏رند‏. فراوانی و تشدید سیلابها بویژه در سالهای اخیر حکایت از بروز اوضاع نابسامانی دارد که بر سر منابع طبیعی تجدید شونده آمده است. این در حالی است که‏ هر سال تقریباً ۱۷ میلیون هکتار از جنگل های جهان یعنی منطقه ای برآبر مساحت اطریش از بین می روند. در حالیکه این جنگل ها سهم قآبل توجهی در تولید اکسیژن‏،‏ پالایش هوا‏، جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلاب‏ دارند.‏در این تحقیق به نقش و اهمیت جنگلهای جهان پرداخته شده است:
‏۲
‏۱- ‏جنگل، ماد‏ر‏ چشمه ها و رودخانه ها ست‏:
‏امروز با داشتن جمعیتی بالغ بر‏ ‏ ۶۵ میلیون نفر نظاره گر نابودی نه تنها باغها و کشتزارها بلکه شاهد از بین رفتن خانه و کاشانه و احشام و حتی جان مردم بوسیله سیلابهای مهیبی هستیم که کمتر سابقه داشته است. با نگاهی به گذشته‌ نه چندان دور در می یابیم بسیاری از مناطقی که زمانی بوسیله‌ درخت و درختچه و بوته و گیاهان علوفه ای پوشیده شده بود، امروز بر اثر قطع بی رویه درختان، درختچه ها و بوته کنی و چرای مفرط و آتش سوزی حتی آثاری از درختان و درختچه های بومی در بعضی از استانها به چشم نمی خورد ، حال چه انتظاری غیر از این وقایع تلخ و ناگوار می توان داشت، که گفته اند هر کسی آن درود، عاقبت کار، که کشت.
‏با روندی که از سالها قبل در مورد قطع درختان در جنگل های ‏جهان ‏و جنگل های حفاظتی و حمایتی سایر نقاط ‏جهان ‏وجود داشته و کماکان نیز شاهد هستیم، اکنون نظاره گر بروز سیلابهای خطرسازی شده ایم که دست کم تا کنون در‏کشورهای‏ سرسبز ‏جهان ‏مشاهده نشده است. این‌‏ ‏ حوادث‌‏ ‏ ناگوار‏ ‏ در‏ ‏ مناطق‏ ‏ ‌سرسبز‏ ‏جهان‏ ‏ که‏ ‏ ‌روزگار‏ ‏ ‌درازی‏ ‏ ‌به‏ ‏ ‌برکت‌‏ ‏ وجود‏ ‏ پوشش‌‏ ‏ جنگلی‏ ‏ ‌انبوه‌،‏ ‏ بارشهای‌‏ ‏ منظم‏ ‏ ‌و‏ ‏ کافی‌،‏ ‏ خاکهای‏ ‏ ‌عمیق‌‏ ‏ و‏ ‏ حاصلخیز‏ ‏ و‏ ‏ تعادل‏ ‏ ‌پایدار‏ ‏ اکوسیستم‌،‏ ‏ بعنوان‏ ‏ ‌جزیره‌های‏ ‏ ‌امن‏ ‏ ‌و‏ ‏ مصون‏ ‏ ‌از‏ ‏ آفات‌‏ ‏ و‏ ‏ بلایای‏ ‏ ‌طبیعی‏ ‏ ‌همچون‏ ‏ ‌سیل‌‏ ‏ محسوب‌‏ ‏ می‌شد‏ ‏ بصورت‏ ‏ ‌وحشتناکی‏ ‏ ‌عیان‏ ‏ ‌شده‏ ‏ ‌است‌. می توان گفت ‌هر‏ ‏ چند‏ ‏ سیلابها‏ ‏ ناشی از‏ ‏ بارندگی‏ ‏ ‌هستند‏ ‏ ولی‌‏ ‏ آنچه‏ ‏ ‌بیشتر‏ ‏ موجب‌‏ ‏ بروز‏ ‏ سیلابها‏ ‏ شده‌اند،‏ ‏ عمل‏ ‏ ‌متقابل‌‏ ‏ و‏ ‏ قانونمند‏ ‏ طبیعت‌‏ ‏ در‏ ‏ برابر‏ ‏ بهره‌برداری‌های‏ ‏ ‌بی‌رویه‏ ‏ ‌انسان‌،‏ ‏ کاربری‌های‏ ‏ ‌نادرست‌‏ ‏ اراضی‌‏ ‏ و‏ ‏ استفاده‌های‏ ‏ ‌نابخردانه‌‏ ‏ انسان‏ ‏ ‌از‏ ‏ منابع‏ ‏ ‌بیکران‏ ‏ ‌آن‌‏ ‏ است‌.‏ ‏ طبیعت‏ ‏ ‌بویژه‌‏ ‏ مناطق‌‏ ‏ کوهستانی‏ ‏ ‌بنا‏ ‏ به‏ ‏ ‌ماهیت‌‏ ‏ خود‏ ‏ شکننده‌اند‏ ‏ و‏ ‏ فشارهای‏ ‏ ‌جمعیت‌‏ ‏ رو‏ ‏ به
‏۴
‏ ‏ ‌رشد‏ ‏ انسان‏ ‏ ‌و‏ ‏ استفاده‌های‏ ‏ ‌نامعقول‌‏ ‏ آنها‏ ‏ را‏ ‏ بر‏ ‏ نمی‌تابند‏ ‏ به‏ ‏ ‌همین‏ ‏ ‌دلیل‏ ‏ ‌با آهنگی ‌سریع ‌رو به ‌تخریب ‌گذاشته‌اند و برای‌ انسان‌ پیامدهای ‌ویرانگری‌ نظیر سیل ‌به ‌بار می‌آورن‏د.
‏۲-‏ نقش اقتصادی جنگل:
‏به طور کلی درآمد جنگل را به صورت ملموس و غیر ملموس بررسی می نمایند، درآمد غیر ملموس آن در ارتباط با نقش و ویژگیهای جنگل است که قبلاً بر شمرده شده است و غیر از‏ ‏ تولید مستقیم آن است. جنگل به عنوان یک واحد تولیدی پایا با درآمد مستمر می تواند نقش اقتصادی ارزنده ای در دراز مدت داشته باشد. ‏گذشته از این ‏فرآورده های جنگلی اعم از چوب و یا سایر محصولات فرعی دیگر چرخ هزاران هزار واحد تولیدی اعم از کوچک و بزرگ را در سراسر جهان به گردش در می آورند، ‏زیرا جنگل تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع بوده که آن صنایع با یکدیگر روابط متقابل بنیادی دارند. بطور مثال کارخانجات صنایع چوب و صنایع کاغذ با صنایع دیگر بیش از ۱۰۰ نوع تبادل کالا دارند که این موضوع نقش قابل توجهی در تحرک اقتصاد کشور دارد. علاوه بر این ‏درختان منبع تامین مواد اولیه برای صنعت داروسازی مد
‏۴
‏ر‏ن نیز می باشند‏ بطوری که ‏بیش از ۲۵ درصد مواد مورد نیاز صنعت داروسازی مستقیماً از درختان بدست می آید‏.‏ فوا‏ی‏د د‏ی‏گر جنگلها و مراتع را می توان در حفظ ذخا‏ی‏ر ژنت‏ی‏ک گ‏ی‏اهی و جانوری، تام‏ی‏ن غذا و مامنی برای وحوش و پرندگان و بالاخره اکوتوریسم دانست‏.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x