تحقیق برنامه نویسی CNC 306ص

تحقیق برنامه نویسی CNC 306ص

تحقیق برنامه نویسی CNC 306ص

تحقیق-برنامه-نویسی-cnc-306صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۸۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏فصل اول :
‏این فصل مقدمه ای برای تکنیکهای برنامه نویسی CNC‏ در کتاب حاضر می باشد. که در رابطه با اکثرتکنیکهای ‏که قسمتی‏ از یک برنامه را به یک روش سازماندهی شده درآوریم صحبت می کند‏.‏ به همین منظور با استفاده از یک نقشه ساده مهندسی پروسه های مورد نیاز جهت برنامه نویسی نهایی را ‏بررسی می کنیم‏. در ‏گام‏ بعدی با نوشتن پله به پله برنامه‏، مراحل برنامه نویسی ‏را طبقه بندی می کنیم . این کار برای آن است که برنامه نویسCNC‏ با توجه به تعدد مراحل‏،‏ مراحل‏ را‏ با یکدیگر اشتباه ‏نکند‏ . برای مثال تغییر‏ی‏ در انتخاب و نصب‏ یا ‏ sctup‏ ابزار در ‏عرض‏ یا عمق برش‏ می تواند‏ تأثیر بگذارد . ‏به ‏این نکته تا پایان فصل توجه ‏کنید‏ .
‏برنامه نویسی نقشه :‌
‏نقشه زیر در این فصل مورد ‏ارزیابی ‏ه قرار می گیرد‏،‏ این نقشه شامل همه جزئیات مورد نیاز ،‌ محاسبات و توضیحات اختصاصی هر مرحله برای نوشتن برنامه CNC‏ می باشد . نقشه شامل تعدادی از عملیاتهای ماشینکاری مرسوم مانند‏ روتراشی‏ سوراخکاری ،‌مسیر زنی contouriny
‏ ،‌گود تراشی دایره ای Circular pocket
‏ و یک شیار فرزکاری شده می باشد . نقشه و طرح عمدا ساده در نظر گرفته شده است .
‏ارزیابی نقشه :‌
‏اولین کاری که یک برنامه نویس CNC‏ بایستی همیشه ‏ بایستی‏ قبل از نوشتن برنامه به یاد داشته باشد این است که نقشه را به منظور گرفتن یک ایده کلی درباره قطعه مورد ارزیابی قرار دهد . که هر ارزیابی شامل چندین مشاهده خلاصه شده زیر می تواند باشد :‌
۲
‏۱) ‏واحدها و مقیاس نقشه ،‌ ‏۲) ‏نوع اندازه گذاری ،‌ ‏۳) ‏ شکل ،‌ نوع ،‌ اندازه و جنس مواد ،‏۴) ‏‌صافی سطح مورد‏ نیاز‏ ،‌‏۵) ‏ اطلاعات جدول ،‏۶) ‏‌ تجدید نظر نقشه ،‌ ‏۷) ‏هزینه مواد اگر در دسترس می باشد ، اشتباهات یا از قلم افتادگی نقشه در نقشه مورد تحلیل‏ ‏واحدهای ‏اندازه گیری‏ مستقیما مشخص نشده اند ،‌اما‏ همانطور که ‏ از نقشه مشخص است این ‏اندازهها‏ در واحد متریک می باشند . مقیاس همیشه در نقشه ‏ذکر‏ نمی شود این به این دلیل است که انواع کپی های مختلفی که از این نقشه گرفته می شود ممکن است با نقشه اصلی ‏مطابقت ‏نداشته باشد . نقشه مورد نظر یک نقشه با مقیاس یک به یک ( ۱:۱) می باشد و تمامی اندازه ها نیز لحاظ شده اند ابعاد نقشه همیشه برای برنامه نویس CNC‏ مهم می باشد حداقل به دو دلیل :‌
‏ یک :‌ به منظور انتخاب و بنای یک شکل خام برای قطعه و
‏دو : ‏جهت ارزیابی مبناء صفر قطعه اندازههای نقشه‏ از گوشه سمت چپ و پائین قطعه اندازه گذاری شده اند . در این مورد این قسمت برای صفر قطعه بسیار مناسب است . این را به خاطر داشته باشید که همیشه ‏این دلیلی برای مبنا دهی نمی باشد. تلرانسها‏ بسیار به اندازه ها وابسته ‏اند‏ . این نقشه شامل همه‏ تلرانسها ‏ نمی باشد بنابراین برنامه نویس (و اپراتور )‌باید از استانداردهای کلی (شرکتی )‌استفاده نماید .همه نقشه ها‏ جنس ‏ قطعه را ‏ذکر نمی کنند ، ‏برنامه نویس باید‏ بتوانند قطعه را از نظر ‏ شکل ،‌وضع ،‌نوع و اندازه ‏بلوک خام مورد ارزیابی قرار دهد. ‏ جنس قطعه و اندازه آن ‏در نقشه مشخص شده است ‏ . جنس‏ قطعه از ‏ آلومینیوم ۶۰۶۱ ‏ است که‏ امکان‏ ماشین کاری آسان و امکان استفاده از سرعتهای برشی و پیشروی بالا جهت ماشین کاری را‏ فراهم می آورد. ‏ می دهد . اندازه قطعه طبق نقشه
۴
۹۰* ۶۵*۱۳‏ (l*w*d‏) میلیمتر ‏است‏ . که این ‏موارد‏ از اولین پارامترهای مستقیم انتخاب ابزار و عملیات ماشین کاری ‏محسوب می شوند‏ . طول و عرض ‏قطعه خام‏ به اندازه طول و ‏عرض‏ قطعه نهایی می باشد اما‏ در‏ مورد برای ضخامت قطعه خام ‏اینطور‏ نیست . البته یک تفاوت یک میلیمتر‏ی را ‏ می توان در طول برنامه نویسی یا هنگام Setup‏ ابزار‏به ضخامت قطعه اعمال کرد‏ نظر گرفت .
‏صافی سطح برای همه قسمتهای مشخص شده در نقشه می تواند ۳.۲‏ در نظر گرفته شود . همه نقشه ها ‏صافی سطح همه قسمتها ‏را مشخص نمی کن‏ن‏د .
‏مقدار ۳.۲‏ ‏خطای مجاز صافی سطح‏ بر حسب mm‏ ‏است‏ . در عمل صافی سطح ۳.۲‏ با تیغه فرزهای استاندارد در سرعتهای دورانی بالای محور و پیشروی مورد نیاز با فرض Setup‏ صحیح و کیفیت مناسب ابزار ‏ایجاد می شود.
‏نقشه های کوچک و ساده به ندرت دارای جدول نقشه می باشند . جدول نقشه معمولا یک مساحت مستطیلی کوچکی درگوشه نقشه است که شامل اطلاعاتی نظیر اسم نقشه ،‌ شماره قطعه ،‌نام طراح ،‌ داده ها ،‌ تجدید نظرات ،‌جنس و …‏ می باشد .
‏تجدید نظرها یا بازبینی ها‏،‏ تغییراتی از نقشه به نسخه مبنا را اعمال می کنند و برای برنامه نویس CNC‏ مهم می باشند‏،‏ همیشه از آخرین نقشه بازبینی شده جهت تهیه برنامه استفاده کنید و یک کپی از آن داشته باشید‏.‏ هزینه مواد لیست مخصوصی است که شامل ‏مولفه های ‏ مورد ‏نیاز‏ جهت تولید قطعه می باشد‏.‏ این ‏مولفه ها ‏ شامل‏،‏ هزینه قطعه خام ،‌ اقلام خریداری شده و سایر قطعات مختلف مورد نیاز برای مونتاژ‏ قطعه ‏ می باشند .
۴
‏ هزینه که مواد ‏ نقشه‏ های ‏ بزرگ و پیچیده از نقشه ساده وکوچک متعاقبا بیشتر می باشد. ‏یک قسمت ‏مهمی از نقشه‏، ‏ ارزیابی و جستجوی خطاها،‌ از قلم افتادگی ها ،‌ اشتباهات و ‏سایر مغایرتها ‏می باشد . بهترین کار‏ ابتدا‏ به بررسی اندازه های بحرانی و ضروری که از قلم افتاده اند پرداخته شود برنامه نویس بایستی به بررسی ‏اندازههایی ‏ بپردازد که مغایر با ‏اندازههای ‏ دیگر‏م‏ی باشند .
‏جنس و قطعه ‏خام‏:‌
‏به خاطر داشته باشید که ‏خیلی عوامل ‏جدای اندازه قطعه،‏ ‏به جنس قطعه قبل از ماشین کاری و برنامه نویسی برمی گردد‏.‏ ‏در اینجا‏ ،‌ شکل و حالت قطعه به یک اندازه مهم ‏هستند‏. شکل قطعه می تواند یک مکعب و یا استوانه ساده باشد که به صورت توخالی یا توپر ،‌ریخته گری یا فورج شده و…‏ باشد . شکل قطعه در تصمیم گیری نحوه انتخاب ابزار و مسیر ابزار نیز بسیار مهم می باشد.
‏پوسته :frake‏
‏حالت ‏ قطعه ‏به ‏ کیفیت بر‏و سطح قطعه خام‏،‌ پوسته ها،‏ عملیات‏‌ پیش ماشین کاری ‏و‏سختی ‏آن برمی گردد‏ . برای مثال این مهم است که مواد برای نقشه مورد مثال ‏اندازه‏ ۹۰*۶۵‏ (l×w ‏)‏باید دقیقا رعایت شود ‏ و گوشه ها گونیا باشند این اندازه ها ، اندازه های نهایی هستند که ‏نیاز ‏ به ماشین کاری ند‏ا‏رند . اضافه تراشی کوچکی برای سطح بالای قطعه خام که طبق ‏اندازه ضخامت قطعه نهایی می خواهد ‏ براده برداری شود باید در نظر ‏گرفت.
‏ثابت کردن‏ قطعه :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x