تحقیق بررسی انواع کودهای شیمیایی و طبقه بندی و خواص ۳۹ ص

تحقیق بررسی انواع کودهای شیمیایی و طبقه بندی و خواص ۳۹ ص

تحقیق بررسی انواع کودهای شیمیایی و طبقه بندی و خواص ۳۹ ص

تحقیق-بررسی-انواع-کودهای-شیمیایی-و-طبقه-بندی-و-خواص-39-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد شهرری
‏موضوع :
‏بررسی انواع کودهای شیمیایی
‏طبقه بندی و خواص
۲
‏انواع کود شیمیایی
‏ترکیب شیمیایی و درصد خلوص کودهای مختلف حاوی یک ‏عنصر، بسیار متفاوتند. این تفاوتها بر مورد مصرف، نحوه پخش، زمان کوددهی و اثر بخشی ‏کودها تاثیر بسیار مهمی دارند.بنابراین شناخت کافی از انواع کودهای شیمیائی قبل از ‏انتخاب و یا مصرف آنها ضرورت دارد.
‏کود های شیمیایی
‏خلاصه:‏ کود های شیمیایی (fertilizer chemical‏) آمیتراز (میتاک ) گروه شیمیایی :دی أمیدین ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی : این سم خاصیت خورندگی ندارد و نسبت به گرما مقاوم است . به نظر میرسد که اشعه ماورا بنفش , تاثیر اندکی بر پایداری ان داشته باشد در صورتی که امیتراز به مدت طولانی درشرایط مرطوب نگهداری شود به أرامی تجزیه خواهد شد . ماندگاری در محیط زیست :امیتراز در خاک داری تهویه مناسب به سرعت تجزیه می شود . نیمه عمر ان یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا ماده تجزیه شود و غلظت ان به نصف غلظت اولیه برسد کمتر از یک روز است. تجزیه در خاکهای اسیدی سریعتراز خاکهای قلیایی و یا خنثی صورت می گیرد . سمیت: LD‏۵۰= ‏۶۰۰-۸۰۰ mg/kg‏ امیتراز برای زنبور عسل تقریبا بی ضرر است . موراد مصرف : امیتراز یک حشره کش و کنه کش است که برای کنترل کنه قرمز تار عنکبوتی , مینوز برگ و سپرداران به کارمیرود . این سم در پنبه علیه کرم غوزه پنبه , مگس سفید و کرمهای برگ خوار و در حیوانات برای کنترل ساس ,کنه ,شپش و دیگر افات حیوانی به کار برده می شود. پادزهر: امیتراز پادزهر اختصاصی ندارد
‏کود های شیمیایی (fertilizer chemical‏)
‏آمیتراز (میتاک )
۳
‏گروه شیمیایی ‏:‏دی أمیدین
ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی : این سم خاصیت خورندگی ندارد و نسبت به گرما مقاوم است . به نظر میرسد که اشعه ماورا بنفش , تاثیر اندکی بر پایداری ان داشته باشد در صورتی که امیتراز به مدت طولانی درشرایط مرطوب نگهداری شود به أرامی تجزیه خواهد شد .
ماندگاری در محیط زیست :امیتراز در خاک داری تهویه مناسب به سرعت تجزیه می شود . نیمه عمر ان یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا ماده تجزیه شود و غلظت ان به نصف غلظت اولیه برسد کمتر از یک روز است. تجزیه در خاکهای اسیدی سریعتراز خاکهای قلیایی و یا خنثی صورت می گیرد .
‏سمیت: LD‏۵۰= ‏۶۰۰-۸۰۰ mg/kg‏ امیتراز برای زنبور عسل تقریبا بی ضرر است .
‏موراد مصرف : امیتراز یک حشره کش و کنه کش است که برای کنترل کنه قرمز تار عنکبوتی , مینوز برگ و سپرداران به کارمیرود . این سم در پنبه علیه کرم غوزه پنبه , مگس سفید و کرمهای برگ خوار و در حیوانات برای کنترل ساس ,کنه ,شپش و دیگر افات حیوانی به کار برده می شود.
‏پادزهر: امیتراز پادزهر اختصاصی ندارد .
‏دلتا مترین ( دسیس )
‏گروه شیمیایی ‏:‏ پایر تروئید
‏ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی : اگر دلتا مترین در دمای ‏۴۰‏درجه سانتیگراد نگهداری شود تا شش مته تجزیه نخواهد شد . در برابر هوا و نور خورشید مقاوم است . در فلزات خاصیت خورندگی ندارد . در محیط های اسیدی بسیار مقاومتر از محیط های قلیایی است.
۵
‏ماندگاری در محیط زیست :در خاک یک تادو هفته تجزیه می شود . بقایای دلتامترین حدودا ‏۱۰‏ روزپس از استفاده از روی گیاه مشاهده نمی شود . این سم خاصیت گیاه سوزی روی محصولات ندارد.
‏سمیت:LD‏۵۰=‏۱۳۵-۵۰۰۰mg/kg‏ دلتا مترین برای زنبورهای عسل سمی میباشد.
‏موراد مصرف : دتا مترین حشره کشی تماسی ‏–‏ گوارشی است که برای کنترل حشرات مکنده سیب و گلابی , شب پره آلو, لارو اروسی فرم کلم , بید بقولات , شب پره زمستانی ( سیب و خرما) , کرم دانه خوار سیب , شپشک آرد آلو , سپرداران, مینوز لکه گرد در ختان میوه ومگس سفید خیار گلخانه ای گوجه فرنگی , فلفل , گیاهان گلدانی و زینتی به کار می رود. این سم آفات بسیاری از محصولات زراعی را نیز کنترل می کند. تاثیر سریعی روی حشرات ناقل ویروسها دارد و به همین دلیل امید است که در آینده برای کنترل ناقلهای ویروسها به کار رود.
‏پادزهر: دیازپام یک پاد زهر واقعی نیست و تنها سیستم اعصاب مرکزی را تسکین می دهد.
‏دیازینون (بازودین ‏–‏ دیاکاپ)
‏گروه شیمیایی : ارگانو فسفره
‏ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی : این سم به صورت روغن بدون رنگ است . حلالیت آن در دمای معمولی محیط ‏۴۰‏میلیگرم در لیتر می باشد . نسبت به نور خورشید مقاوم بوده و در محیطهای اسیدی و قلیایی ناپایدار است تنها درزمانیکه هوا آرام باشد ( سرعت باد کمتر از km/h‏۱۰)‏میتوان گرد پاشی کرد.
‏ماندگاری در محیط زیست : بقایای ذیازینون ممکن است حداکثر تایکماه در محیط باقی بماند . در صورتیکه این سم در معرض هوا قرار بگیر طی حدود ‏۱۰‏روز تجزیه خواهد شد. اما در سایه اندازها بیش از سه هقته باقی خواهد ماند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x