تحقیق بررسی نگرش معلمین و کارکنان نسبت به عملکرد مدیران ۳۴ ص

تحقیق بررسی نگرش معلمین و کارکنان نسبت به عملکرد مدیران ۳۴ ص

تحقیق بررسی نگرش معلمین و کارکنان نسبت به عملکرد مدیران ۳۴ ص

تحقیق-بررسی-نگرش-معلمین-و-کارکنان-نسبت-به-عملکرد-مدیران-34-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چکیده
‏این پ‏ژ‏وهش به بررسی نگرش معلمین و کارکنان نسبت به عملکرد مدیران پرداخته.
‏تحقیق اهداف نظام اموزشی در گروه عملکرد مدیران واحدهای ‏آ‏موزشی می باشد.
‏بررسی های مربوط به نیروی انسانی نشان می دهد که جوامع پیشرفته از بیشترین نیروهای کیفی و کمی کار آمد برخوردارند و برای رسیدن به سطح بالاتری از رشد از طریق آموزش و پرورش و تغییر در نظام آموزشی به چنین هدفی دست یافته اند اما برپایی و تحول ‏آ‏موزش و پرورش، منوط به سیاستگذاری‏،‏ برنامه ریزی،‏ تصمیم گیری، سازماندهی و ساختار‏دهی دقیق در جامعه است. چگونه می توان بدون داشتن سیاستگذاری، برنامه ریزان و مدیران آگاه و توانمند به توسعه مطلوب دست یافت؟ ضرورت ایجاد می نماید که افراد جامعه و همه اقشار جامعه (دولت، مجلس، خانواده ها و …) به فکر باشند تا بهترین و شایسته ترین افراد را جذب نظام آموزش و پرورش نمایند و ما به فکر باشیم که گل های زندگی ما‏ن را به دست افراد کاردان، لایق، شایسته، مبتکر و کارآمد بسپاریم. و لازم به ذکر است که در یک مجموعه آموزشی مدیر هیچ موقع به تنهایی نمی تواند از عهده انجام کارها برآید، چون وی با مجموعه از افراد و کارکنان در آموزشگاه مشغول به کار می باشد. در این پ‏ژ‏وهش به طور مفصل در مورد نگرش و عملکرد مطالبی بیان شده.
‏فهرست منابع
‏چکیده:
‏فصل‏ اول‏:
‏مقدمه
‏بیان مسئله پ‏ژ‏وهش
‏اهمیت و ضرورت‏ موضوع
‏فصل دوم:
‏مقدمه
‏نگرش
‏اجرا‏ ‏نگرش
‏انواع نگرش
‏اهمیت نگرش
‏نگرش های ‏نو وخلاقانه
‏منابع نگرش ‏و عوامل مهم در تغییر آن ها
‏چگونگی نگرش معلم
‏طبقه بندی تئوری های مدیریت
‏مدیریت آموزشی
‏رهبری آموزشی
‏تأثیر نظریه های مدیریت ‏بر مدیریت ‏آموزشی
‏جایگاه و اهمیت مدیریت آموزشی
‏نظریه های، تعاریف و مفاهیم عملکرد
‏دیدگاه تاریخی درباره ی عملکرد
‏عملکرد (یا وظایف مدیریران آموزشی)
‏برنامه ریزی
‏سازماندهی
‏کنترل و هماهنگی
‏ویژگی های عمومی مدیریت
‏نتیجه گیری از موضوع ار‏ا‏ئه داده شده
‏ فصل اول: موضوع پژوهش
‏مقدمه
‏در جهان امروز، توسعه هدف اصلی جوامع و سیاستگزاری های دولت هاست. اکثر صابنظران و کارکنان امور توسعه معتقدند که ما در مقطعی از تکامل بشری قرار گرفته ایم که منابع انسانی اساسی ترین ‏نقش را در توسعه جوامع ایفا می کند، به طوری که کمیت و کیفیت نیروی انسانی تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت کشورها در مسیر توسعه است همچنین مدیریت به ویژه مدیریت آموزشی ‏به عنوان اداره کنندگان یا مسئولان سازمان ها و واحدهای آموزشی ‏عوامل اصلی و تعیین کننده موفقیت در امر بهسازی و حتی بازسازی سازمانها محسوب می گردند، چرا که مدیران آموزشی لایق و آگاه قادرند با بهره گیری‏ از توانائی های ذاتی دانش تخصص و تجربیات شغلی، اهداف سازمان را با ‏صرف منابع کمتر و کیفیت بهتر تحقق‏ بخشد. مدیریت آموزشی کوشیده است و باید بکوشد، با افزایش بهره وری، کارائی و اثر بخشی به حفظ و توسعه آموزش و پرورش بپردازد. مدیران شایسته و آگاه به واسطه تجربه یا به سبب آموزشهای تخصصی به خوبی واقف بوده اند که نمی توانند توجه خود را صرفاً به نتیجه و بازده یعنی افزایش بروندادها معطوف دارند و به متغیرهای میانی (گرایشات، ادراکات، نیروهای انگیزش، ارزشها و …) متغیرهای علتی ‏(راهبردهای مدیریت، هدفهای سازمان، آموزش ضمن خدمت و) کاری نداشته باشند. بدون شک مجموعه این عوامل اثر بخشی سازمان را تعیین می کند. عملکرد مدیران مدارس و نگرش کارکنان نسبت به آنها سهم بسزایی در کارائی و اثر بخشی مدارس دارند، و سنجش عملکرد مدیران مدارس باید بر اساس این دو مفهوم کلیدی (کارائی و اثر بخشی استوار باشد).
‏فردلوتاز استاد بر‏جسته مدیریت در دانشگاه نبراسکا ‏ ‏ ‏(۱ ) Nebraska
‏)‏ می گوید:
‏اثر بخشی مدیران با دو معیار ارزیابی می شود:
‏الف) تحقق اهداف سازمان با استانداردهای کمی و‏ ‏کیفی
‏ب) ایجاد رضایت و تعهد کاری در کارکنان
‏مدیر مراکز آموزشی استثنائی باید در وهله ‏اول یک تشخیص دهنده خوب بوده و از چنان قدرت تشخیص برخوردار باشد که تا حد ممکن تفاوت های فردی پرسنل و کودکان استثنائی را احساس و درک نماید. مدیر آموزشی زمانی می تواند اثر بخش تر باشد که بتواند رفتار مدیریتی خود را بر رشد تغییرات پرسنل و کودکان استثنائی منطبق سازد مدیر آموزشی به تناسب افزایش رشد یافتگی و تغییرات (تجربه، سابقه و مدرک علاقه و انگیزه) رفتارش را نیز تغییر دهد. در نهایت مدیر آموزشی آنطور که مصلحت مرکز آموزشی استثنائی است برخورد نماید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x