تحقیق بررسی آلودگی سالمونلایی

دانلود تحقیق بررسی آلودگی سالمونلایی

تحقیق بررسی آلودگی سالمونلایی

تحقیق-بررسی-آلودگی-سالمونلایی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی آلودگی سالمونلایی،
در قالب word و در ۴۸ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: کلیات
فصل سوم: روش کار و مواد موردنیاز
فصل چهارم: نتایج
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری و پیشنهادات
فصل ششم: منابع


بخشی از متن تحقیق:
سال ها از کشف باکتری سالمونلا می‌گذرد، ولی این باکتری اهمیت خود را در جوامع علمی و بین دانشمندان از دست نداده‌است. در سال ۱۸۸۵ اسمیت و سالمون جرمی را از خوک جدا کردند و تصور نمودند که عامل بیماری وبا یا طاعون خوک است. در نتیجه نام آن را باسیلوس کلراسویس نهادند. در طی سال های بعد نام این جرم را سالمونلا کلراسویس گذاشتند.

در قرن بیستم، روش های مؤثری برای درمان و پیشگیری این باکتری صورت گرفت و نتایج امیدوارکننده‌ای برای دانشمندان حاصل شد. اما با مقاوم‌شدن سالمونلا نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها و روش های درمانی دیگر، خطر بزرگی جوامع بشری را تهدید می‌کند.

به طوری که انسان قرن حاضر با تمام پیشرفت های مختلفی که در علوم و فنون داشته، هنوز روزگار خود را با و حشت عظیمی از فراگیرشدن این بیماری می‌گذراند. ترسی که در بین اجداد بشر هم وجود داشته و قربانیان زیادی گرفت.

در جلد اول و دوم کتاب ارزشمند تاریخ و دامپزشکی و پزشکی ایران، تألیف استاد بزرگوار جناب آقای دکتر حسن تاج‌بخش، به بیماری حصبه، تب مطبقه و تب تیفوئید اشاره شده‌ است. به نقل از این کتاب لوکرس (۵۵- ۹۸ ق.م) به فراوانی اپیدمی های بیماری های حیوانی اشاره کرده و از آن ها به عنوان« آتش مقدس» یاد می‌کند. ویرژیل(۱۹-۷۰ ق.م) وقتی آتش مقدس را در گونه‌های مختلف شرح می‌دهد، می‌توان …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x