تحقیق سیستم های کاهش آلودگی خودرو

دانلود تحقیق سیستم های کاهش آلودگی خودرو

تحقیق سیستم های کاهش آلودگی خودرو

تحقیق-سیستم-های-کاهش-آلودگی-خودرو

دانلود تحقیق با موضوع سیستم های کاهش آلودگی خودرو،

در
قالب
word و در ۱۳۹ صفحه،
قابل ویرایش، شامل:

 




مقدمه

شرایط
فیزیکی ترکیبات گازهای خروجی قبل از عملیات

مکانیسم
های واسطه ای
(کاتالیک)

واکنشگرهای
حرارتی

ساختمان
کاتالیزور

فراهم
کردن تقویت کننده هایی برای کاتالیزور

نصب
کاتالیزور در لوله های خروجی

آلوده
شدن کاتالیزور

زمانی که
کاتالیزور به کارآیی موردنظر می رسد

فرسوده
شدن کاتالیزور

اثر
کاتالیزور بر روی آلودگی های کنترل نشده

کاتالیزور
های اکسایشی

عملکرد
در موتورهای دیزلی

تله های
اکسایشی دیزل

بخشی از مقدمه تحقیق:

برای
کاهش انتشار مواد ناخالص موتورها، استانداردهایی معین شده است که در بخش ۶ به آن ها
اشاره خواهیم کرد. این عملیات ها ابتدا برای موتورهای احتراق جرقه ای در لوله
اگزوز به کار گرفته شد. طبق مقررات، این عملیات با مونوکسید کربن و ئیدروکربن نسوز
که از یک اکسید کننده ساده تشکیل شده بود، انجام می شد. این عملیات مشکلات را زیاد
کرد، ولی برای موتورهای دیزلی این بهترین و آسان ترین روش بود. انتشار زیاد
NOX، منجر به طرح و استفاده زیاد از کاتالیزور ۳ مرحله‌ای
برای وسایلی که با بنزین کار می‌کنند،‌ شد. ‌هم چنین برای کاهش اکسیدها و آلودگی های
مربوط به آن و هم چنین کاهش اکسیدهای نیتروژن نیز به کار گرفته می شود. برای
جلوگیری از انتشار آلودگی توسط موتورهای دیزلی، از فیلترها (صافی های) مخصوصی
استفاده می شود. هدف این روش، برقراری تعادل شیمیایی در سیستم خروجی موتور و تشخیص
ترکیب ناخالصی که ممکن است که در مخلوط بخار آب و دی اکسید کربن گرفتار شود، قبل
از آن که از لوله آن روز خارج شود. این فصل، در مورد واکنش های اکسیدهای (واسطه)،
کاتالیزو و روش سه مرحله ای آن در هنگام احتراق پرداخته است. کاتالیزور (واسطه ها)
(اکسیداسیون کاتالیزور) در موتورهای دیزلی، با نصب فیلترهای (صافی های) مخصوصی
مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت و مشکلاتی‌ به وجود آمد که از احتراق و دود تولید
شده که توسط صافی ها ‌گرفته ‌شده ‌بود ‌نیز مورد بررسی قرار گرفت.






دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x