تحقیق با بحث درباره چگونگی طراحی و ساخت موتور آغاز شد

تحقیق با بحث درباره چگونگی طراحی و ساخت موتور آغاز شد

تحقیق با بحث درباره چگونگی طراحی و ساخت موتور آغاز شد

تحقیق-با-بحث-درباره-چگونگی-طراحی-و-ساخت-موتور-آغاز-شدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏با بحث درباره چگونگی طراحی و ساخت موتور آغاز شد
‏چالش دوباره درباره پروژه ال-۹۰
‏ ‏گروه‏ ‏خودرو‏: ‏پروه‏ ‏ال‏ – ۹۰ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏ساخت‏ ‏موتور‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور‏ ‏به‏ ‏چالش‏ ‏جدیدی‏ ‏کشیده‏ ‏شد‏.
‏ ‏به‏ ‏گزارش‏ ‏خبرنگار‏ ‏دنیای‏ ‏اقتصاد‏ ‏به‏ ‏مدیرعامل‏ ‏شرکت‏ ‏تحقیقات،‏ ‏طراحی‏ ‏و‏ ‏تولید‏ ‏موتور‏ ‏ایران‏‌‏خودرو‏ ‏تولید‏ موتور مورد نیاز پروژه ال – ۹۰ را به منزله ساخت داخل ندانسته و آن را رد کرده است.
‏ ‏محمد‏ ‏زالی‏ ‏گفت‏: ‏تولید‏ ‏موتور‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏شکل‏ ‏نیروهای‏ ‏متخصص‏ ‏ایرانی‏ ‏را‏ ‏قادر‏ ‏نمی‏‌‏سازد که به هیچ دانش فنی جدید دست یابند.
‏ ‏مدیرعامل‏ ‏شرکت‏ ‏تحقیقات،‏ ‏طراحی‏ ‏و‏ ‏تولید‏ ‏موتور‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏گفت‏: ‏موتور‏ ‏ال‏-‏۹۰ با مالکیت رنو به ایران سفارش داده شده و اجازه تولید موتور از سوی رنو به ایران امتیاز نیست، بلکه زمانی این امتیاز محسوب می‌شود که مالکیت براساس طراحی باشد.وی ادامه داد: درباره‌ موتور ال-۹۰ تنها ما اطلاعات فنی را به صورت متن فنی رنو بررسی کردیم و آن را مورد ارزیابی عملی قرار نداده‌ایم که این یک نقص بزرگ برای پروژه است. وی تاکید کرد: افتخار نیست که موتور یا میل‌لنگ ال-۹۰ را داخل سازی کنیم، چون مالک آن شرکت رنو است مهم این است که ما خود دارای طراحی یک موتور و مالک آن باشیم و به طور حتم برای خودروسازی باید به سمت طراحی‌های بومی حرکت کنیم.
۳
‏ ‏وی‏ ‏توضیح‏ ‏داد‏: ‏در‏ ‏موتور‏ ‏ملی‏ ‏از‏ ‏طراحی‏ ‏تا‏ ‏دانش‏ ‏ساخت‏ ‏موتور‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏می‏‌‏آوریم‏ ‏و‏ ‏قطعه‏‌‏سازان‏ ‏ما‏ ‏هم‏ ‏با‏ ‏کمک‏ ‏طرف‏ ‏آلمانی‏ ‏پر‏وژه فعال می‌شوند که از این نظر این پروژه بسیار تکامل یافته‌تر از ال -۹۰ است.
‏ ‏مدیر‏ ‏مرکز‏ ‏تحقیقات‏ ‏موتور‏ ‏ایران‏‌‏خودرو‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏میل‏ ‏لنگ‏ ‏پژو‏ ‏گفت‏: ‏آنها‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏چهار‏ ‏سال‏ ‏نقشه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ما‏ ‏می‏‌‏دادند‏ ‏و‏ ‏ما‏ ‏تولید‏ ‏می‏‌‏کردیم‏ ‏و‏ ‏آن‏ ‏هم‏ ‏با‏ ‏اجازه‏ ‏پژو‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏کار‏ ‏حتی‏ ‏مهندسی‏ ‏معکوس‏ ‏هم‏ نیست چه برسد به انتقال دانش فنی.
‏ ‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر‏ ‏رضا‏ ‏دانش‏ ‏فهیم‏ ‏مدیرعامل‏ ‏شرکت‏ ‏توسعه‏ ‏صنایع‏ ‏ایران‏‌‏خودرو‏ ‏با‏ ‏رد‏ ‏سخنان‏ ‏زالی،‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏غیرمتعادل‏ ‏و‏ ‏عوام‏ ‏فریبانه‏ ‏خواند‏.
‏ ‏وی‏ ‏در‏ ‏دفاع‏ ‏از‏ ‏قرارداد‏ ‏ال‏ – ۹۰ ‏اظهار‏ ‏داشت‏: ‏هر‏ ‏کس‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏هر‏ ‏شرکتی‏ ‏بتواند‏ ‏مشابه‏ ‏این‏ ‏قرارداد‏ ‏امضا‏ ‏کند‏ ‏همه‏ گونه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.وی گفت: کسانی که ادعاهایی دارند باید برای اثبات ادعاهای خود اسناد و مدارک ارائه دهد.
‏ ‏رضا‏ ‏دانش‏‌‏فهیم‏ ‏گفت‏: ‏باید‏ ‏دید‏ ‏که‏ ‏موتور‏ خودرو را به چه قیمتی می‌خواهیم طراحی کنیم و چقدر هزینه برای کشور دارد و در نظر گرفتن هزینه‌های یک طراحی در اقتصاد به شدت رقابتی کنونی بسیار مهم است.‏ ‏وی با اشاره به این که زالی برای صحبت‌های خود در مورد موتور‏ ‏ ‏ال‏ – ۹۰ ‏هیچ‏ ‏سند‏ ‏و‏ ‏مدرک‏ ‏و‏ ‏استدلالی‏ ‏ارائه‏ ‏نداده‏‌‏است، خاطرنشان کرد: ‌هیچ شرکت بین‌المللی دانش طراحی را به ما منتقل‌ نمی‌کند، بلکه باید در این مورد هزینه کنیم و یا با شرکتی برای انتقال دانش فنی طراحی قرارداد ببندیم، مانند کاری که در مورد سمند انجام شد. وی اظهارات مدیرعامل ایپکو در موردمیزان مصرف سوخت موتور ال – ۹۰ را مردود دانست و گفت: موتور مورد ادعای این شرکت از هیچ موسسه بین‌المللی تاییدیه ندارد و میزان آلایندگی و مصرف سوخت تنها در زمان نصب بر روی خودرو و انجام آزمایش مشخص می‌شود.
۳
‏ ‏وی‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏امکان‏ ‏نصب‏ ‏این‏ ‏موتور‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏ال‏ – ۹۰‏،‏ ‏گفت‏: ‏هیچ‏ ‏خودروسازی‏ ‏اجازه‏ نمی‌دهد موتور یک شرکت دیگر بر روی خودروی آن نصب شود. وی با بیان این که در ال – ۹۰ دانش فنی تولید موتور خودرو به ایران منتقل می‌شود، افزود: موتور اولیه ال – ۹۰ بنزین سوز است، اما موتور پایه گازسوز آن در دست طراحی است که قرار است دو سال بعد از تولید ال – ۹۰ یعنی در سال ۲۰۰۸ تولید شود.
‏ ‏مدیرعامل‏ ‏شرکت‏ ‏توسعه‏ ‏صنایع‏ ‏خودروی‏ ‏ایران‏ ‏با‏ ‏بیان‏ ‏این‏‌‏که‏ ‏برای‏ ‏پاسخگویی‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏پروژه‏ ‏ال‏ – ۹۰ ‏تاکنون‏ ‏چهار‏ ‏جلسه‏ ‏مشترک‏ ‏در‏ ‏مرکز‏ ‏پژوهش‏‌‏های‏ ‏مجلس‏ ‏داشته‏‌‏ایم،‏ ‏گفت‏: ‏تمام‏ ‏سوالات‏ ‏این‏ ‏مرکز‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏منطقی‏ ‏و‏ ‏قانونی‏ ‏پاسخ‏ ‏داده‏ ‏شده،‏ ‏اما‏ ‏از‏ ‏نت‏یجه این جلسات مطلع نیستیم.
‏ ‏دانش‏‌‏فهیم‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏بررسی‏‌‏های‏ ‏صورت‏ ‏گرفته‏ ‏توسط‏ ‏مرکز‏ ‏پژوهش‏‌‏های‏ ‏مجلس،‏ ‏دو‏ ‏شرکت‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ ‏سایپا‏ ‏بالااجبار‏ ‏و‏ ‏بدون‏ ‏حق‏ ‏انتخاب‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏پروژه‏ ‏درگیر‏ ‏می‏‌‏شوند،‏ ‏گفت‏: ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏یک‏ ‏اتهام‏ ‏است،‏ ‏زیرا‏ ‏هیات‏ ‏مدیره‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ سایپا این قرارداد را تصویب کردند و به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نمایندگی دادند که این قرارداد را امضا کند.
‏ ‏دانش‏‌‏فهیم‏ ‏با‏ ‏بیان‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ ‏سایپا‏ ‏هیچ‏ ‏کدام‏ ‏به‏ ‏اجبار‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏پروژه‏ ‏مشارکت‏ ‏داده‏ ‏نشده‏‌‏اند،‏ ‏افزود‏: ‏این‏ ‏دو‏ ‏شرکت‏ ‏حدود‏ ۴۰۰ ‏صفحه‏ ‏مطالعات‏ فنی و اقتصادی داشتند که در هشت جلسه کارشناسی سنگین در مدیریت قبلی ایران خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به یک وفاق جمعی رسیدیم که باید ۱۴ بحث اساسی در یک پروژه مشترک در نظر گرفته شود و بر این اساس پروژه پلت فرم مشترک و ال – ۹۰ شکل گرفت.
۴
‏ ‏وی‏ ‏در‏ ارتباط با احتمال پیشنهاد از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس برای خارج شدن ایران خودرو از مشارکت در پروژه ال – ۹۰ و ادامه فعالیت‌های مربوط به طراحی و نوآوری در این شرکت، تصریح کرد: ایران خودرو در سال آینده تولید پیکان را متوقف می‌کند و این در حالی است که پیکان، گاو شیرده ایران خودرو است که وقتی آن را از او بگیری و بعد هم بگویی در پروژه ال – ۹۰‏ ‏ ‏که‏ ‏اقتصادی‏‌‏ترین‏ ‏پروژه‏ ‏برای‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏می‏‌‏تواند‏ ‏جایگزین‏ ‏پیکان‏ ‏شود‏ ‏مشارکت‏ ‏نکن،‏ ‏این‏ ‏به‏ ‏معنی‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏بردن‏ ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏از‏ ‏روی‏ ‏عمد‏ ‏است‏.
‏ ‏دانش‏ ‏فهیم‏ ‏گفت‏: ‏ایران‏ ‏خودرو‏ ‏حداقل‏ ۹۰۰ ‏هزار‏ ‏نفر‏ ‏سهامدار‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏قرار‏ ‏نیست‏ ‏که‏ ‏چون‏ ‏ما‏ ‏می‏‌‏ ‏خواهیم‏ ‏کار‏ ‏طراحی‏ ‏انجام‏ ‏دهیم،‏ ‏بنابراین‏ ‏کاری‏ ‏کنیم‏ ‏که‏ ‏اولین‏ ‏شرکت‏ ‏بزرگ‏ ‏صنعتی‏ ‏کشور‏ ‏زیان‏ ‏ده‏ ‏شود‏.
‏ ‏دانش‏‌‏فهیم‏ ‏ا‏ز هر اقدامی برای تولید خودرویی در کلاس ال – ۹۰ و با قیمت پایین‌تر از سوی هر فرد یا شرکتی استقبال کرد و گفت:‌ نفی کردن، راحت‌ترین اقدام است و آقایانی که ال – ۹۰ را نفی می‌کنند بهتر است پیشنهاد بهتری بدهند.
‏ ‏وی‏ ‏با‏ ‏طرح‏ ‏این‏ ‏سوال‏ ‏که‏ ‏آیا‏ ‏کسی‏ ‏در‏ ‏دنیا‏ ‏حاضر‏ ‏است‏ ‏با‏ همین شرایط و مشخصات ال – ۹۰، قرارداد مشابهی را با ایران امضا کند؟ افزود: در سفری که اخیرا به چین داشتم، امکان تولید یک خودروی ۴ یا ۵میلیونی را در ایران بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که اصلا چنین امکانی وجود ندارد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x